Nie odpala po zwarciu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adamkowal001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 16:21
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Nie odpala po zwarciu

Post autor: adamkowal001 » czw maja 14, 2009 20:31

Witam
Opiszę krok po kroku jak doszło do tego zwarcia...

Wsiadłem do samochodu, wyciągnąłem dźwignię przyspieszacza zapłonu, poczekałem aż zgaśnie kontrolka świec żarowych odpaliłem, po przejechaniu 100 metrów ze skrzynki bezpieczników pojawił się szary gęsty dym, i po zgaszeniu auta ale na włączonym zapłonie było słychać "pstrykanie". Po chwili ustało, odpaliłem samochód i pojechałem. Gdy w czasie jazdy chciałem schować dźwignię przyspieszacza - nie mogłem, była zablokowana.
Po dojechaniu na miejsce spojrzałem pod maską i okazało się że odkręciła się nakrętka zaznaczona na fotce niebieską strzałką. Blaszka którą trzyma ta nakrętka wraz z elementem zaznaczonym na czerwono leżała na elemencie doprowadzającym prąd do świec żarowych. (spowodowała zwarcie)
Wyjąłem stamtąd ową blaszkę. Za 3 godziny gdy chciałem odpalić samochód kręcił z 30 sekund ale w końcu złapał.
Po nocy następnego dnia kręciłem do rozładowania aku i nawet się nie odezwał.
Z wydechu widać było szary dym i nic więcej.

Zajrzałem do skrzynki bezpieczników i okazało się że przekaźnik nr 124 aż wtopił się w skrzynkę... jakoś go wyjąłem. przewody przy świecach aż stopiły się.

moje pytanie brzmi.
1. Co jest przyczyną tego że nie mogę odpalić? Niesprawny układ zasilania świec żarowych?
2. Za co jest odpowiedzialny przekaźnik 124?
3. proszę o jakiś schemat obwodu świec żarowych wraz ze wszystkimi przekaźnikami itp... Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 13:01 przez adamkowal001, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw maja 14, 2009 20:40

adamkowal001 pisze:Co jest przyczyną tego że nie mogę odpalić? Niesprawny układ zasilania świec żarowych?
2. Za co jest odpowiedzialny przekaźnik 124?
To jest przekaźnik świec żarowych.
Skoro piszesz,że go stopiło,to pewnie jest spalony,dlatego świece nie grzeją i silnik nie zapala.



adamkowal001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 16:21
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: adamkowal001 » czw maja 14, 2009 20:57

Mam w domu skrzynkę bezpieczników z przekaźnikami od Mk3 TDI i tam jest przekaźnik o numerze 123 - różnią się one czymś?

Stopiło ten przekaźnik i pod maską kilka przewodów również ...
Nie wiem czy do wymiany są tylko te przewody i przekaźnik ? Czy może w obwodzie świec żarowych jest jeszcze jakiś stycznik lub coś tego typu?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw maja 14, 2009 21:04

Masz tu schemacik:
Obrazek
Zwróć jeszcze uwagę na ten bezpiecznik nad pompą hamulcową (na ściance grodziowej),za zbiorniczkiem wyrównawczym.Wygląda jak kawałek blaszki.Sprawdź go.
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 21:08 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



adamkowal001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 16:21
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: adamkowal001 » czw maja 14, 2009 22:17

Zapomniałem dodać że jest to 1.9 TD AAZ
Czy do tego silnika ten schemat również ma zastosowanie?
I czy ten przekaźnik 123 będzie odpowiedni?
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 22:25 przez adamkowal001, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw maja 14, 2009 23:19

adamkowal001, jeśli masz wpinany w skrzynkę bezpieczników to polecam przekaźnik o symbolu 60 sam mam taki sam i go polecam nawet z tego względu że oszczędza pasek altka bo po odpaleniu już nie grzeje.
a co do trudności z rozruchem to świece nie grzeją bo dym z wydechu świadczy o tym że paliwo jest dostarczane do silnika ale nie jest spalane.
albo przerwa w obwodzie ( bezpiecznik) albo padły świece żarowe



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 15, 2009 09:46

arwam pisze:polecam przekaźnik o symbolu 60
Też mam taki i też polecam.
adamkowal001, miałeś bezpiecznik 50A od świec żarowych na podszybiu w komorze silnika? Wiele osób (w tym także ja - wstyd się przyznać :oops: ) po przepaleniu lub po prostu skorodowaniu tego bezpiecznika zastępuje go kawałkiem kabelka. No i potem przy zwarciu nie przepala się bezpiecznik, którego nie ma, tylko pali się wszystko inne.
adamkowal001 pisze:Nie wiem czy do wymiany są tylko te przewody i przekaźnik ?
Innych elementów w "prądowej" instalacji świec żarowych chyba nie ma, na próbę możesz zewrzeć na kilka sekund te dwa najgrubsze styki w miejscu przekaźnika świec żarowych jakimś grubym przewodem, rozłączyć i od razu spróbować zapalić - powinien zagadać.



adamkowal001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 16:21
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: adamkowal001 » pt maja 15, 2009 11:42

Czy ten bezpiecznik jest w miejscu zaznaczonym na fotce? Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 11:45 przez adamkowal001, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 15, 2009 12:03

Tak.



adamkowal001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 16:21
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: adamkowal001 » pt maja 15, 2009 12:19

W takim razie nie mam go...

Powiedzcie mi jeszcze czy pod maską nie ma jeszcze jakiegoś sterownika/przekaźnika do tych świec?



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 15, 2009 12:25

adamkowal001 pisze:W takim razie nie mam go...
Dziwne, a przewód od świec żarowych biegnie prosto do kabiny?



adamkowal001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 16:21
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: adamkowal001 » pt maja 15, 2009 13:03

To znaczy mam ta plastikową puszkę ale w środku nie ma bezpiecznika tylko jest to połączone zwykłym kawałkiem kabelka...

Odpowiedz proszę mi jeszcze na pytanie postawione w poprzednim moim poście...
Bo zauważyłem pod maską duży przekaźnik(zaznaczony na foto - czy coś w tym stylu) do którego dochodzą przewody o takim samym kolorze co do "bezpiecznika" świec...



Obrazek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt maja 15, 2009 13:27

adamkowal001 pisze:jest to połączone zwykłym kawałkiem kabelka..
gdyby był bezpiecznik to nie spaliła by ci się instalacja od świec tylko bezpiecznik ,załóż sobie koniecznie bezpiecznik zamiast tego kabelka !!! ...co do sterownika: to jest oczywiście, oprócz przekażnika sterownik który odpowiada za czas jaki grzeją świece i za niewłączanie grzania świec po osiągnięciu przez silnik ok 70 stopni .Niestety nie napiszę ci gdzie się znajduje w golfie bo u mnie w audi 80 jest w zupełnie innym miejscu ...tzn.w kabinie bod kierownicą
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 13:30 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

adamkowal001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 16:21
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: adamkowal001 » pt maja 15, 2009 19:08

A możecie mi powiedzieć jak ten sterownik wygląda?
http://allegro.pl/item627..._iii_vento.html

coś takiego?

Dobrałem się dzisiaj do tego i wyszło na to że wszystkie świece przepaliły się...
Na tej blaszce która powinna doprowadzać prąd do świec jest masa :crazy:

Jakiej firmy polecacie świece?
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 19:21 przez adamkowal001, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości