Zamontowałem kolektor 4-2-1

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Zamontowałem kolektor 4-2-1

Post autor: Drogojad » sob kwie 11, 2009 17:09

Witam niedawno zamontowałem kolektor wydechowy do mojego ABF
kolektor jest firmy TA Technix wykonanie nie jest tragiczne daje rade nawet są 2 miejsca na sąde lambda (jedno bliżej drugie dalej ) chociaż nie wiem po co jak by ktoś mógł napisać czy coś sie stanie jak blizej zamontuje sąde lambda ? teraz jest w tej samej odległości jak kiedyś "fabrycznie" może 10 cm blizej ale nie otym chce pisać
mianowicie wydaje mi sie ze mój ABF ma taką dziure przy przyspieszaniu przez ten nowy kolektor jak dostanie pedał w podłode to nic nic pomału a jak sie wkręci to idzie jak szatan masakra (powiedzaił bym ze czuć róznice około 10 KM)
kiedyś rozpędzał sie równo teraz jakby tracił moc na niższych obrotach
niewiem co jest nie tak mam kata narazie nie zamierzam wyrzucać
w palnach dolot wykonany przez Pna Lecha Węglarskiego z New Sacza i program od GTO ale to są plany narazie jest kolektor 4-2-1 i coś ma muła na niskich obrotachn na fabrycznym lepiej sie zbierał z niższych chociaz gorzej było jak osiągnół 4-6 tys teraz na odwrót czy to normalne jest
jak ktoś robił taki kolektor u siebie nich napisze jakie są jego odczucia
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 20:03 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw kwie 23, 2009 23:49

dobrze wykonany mówisz? A masz moze foto kanałów przy flanszach do głowicy? Pytam z czystej ciekawości, może jakość się poprawiła o kiedyś wrzucałem foto na forum ta technixa który miał tak wyspawane flansze że rury stały "pod włos" względem kierunku przepływu spalin.



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » pt kwie 24, 2009 08:57

sas_gti pisze:dobrze wykonany mówisz? A masz moze foto kanałów przy flanszach do głowicy? Pytam z czystej ciekawości, może jakość się poprawiła o kiedyś wrzucałem foto na forum ta technixa który miał tak wyspawane flansze że rury stały "pod włos" względem kierunku przepływu spalin.
nie powiedziałem dobrze wykonany tylko za 650 zł daje rade wiadomo nie jest to górna półka ale wcale nie jest tragiczny
niestety mam 2 zdjęcia i nie są one zbyt poglądowe to jeszcze z aukcji
Obrazek
Obrazek

moge napisać ze nie miałem nic "podwłos" jedynie flansza była skatowana troche ale dobra uszczelka + pasta i gotowe no i te rurki przy wylocie troche odstawały ale z "włosem"



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw maja 07, 2009 00:18

Drogojad, Z tego co widziałem seryjnie miałeś zamontowany najlepszy z kolektorów montowanych w 16v (nie ma zwężek przy łączeniu z dwururką jak niestety mój kolektor :-( nie mówiąc już o tych odlewanych bo te to największa porażka w 16V ) tak że nie spodziewaj się dużej poprawy na tym kolektorze TA Technix-a


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » czw maja 07, 2009 00:58

AD6 pisze:nie ma zwężek przy łączeniu z dwururką jak niestety mój kolektor :-( nie mówiąc już o tych odlewanych bo te to największa porażka w 16V
jakie zwężki? jak to wygląda? możesz to opisać, albo dać zdjęcie



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw maja 07, 2009 06:19

g-zone pisze:
AD6 pisze:nie ma zwężek przy łączeniu z dwururką jak niestety mój kolektor :-( nie mówiąc już o tych odlewanych bo te to największa porażka w 16V
jakie zwężki? jak to wygląda? możesz to opisać, albo dać zdjęcie
W 16V były trzyrodzaje kolektorów odlewany (najgorszy) i dwa metalowe

tutaj ten zwężany widać o co chodzi

Obrazek

I najlepszy (praktycznie już jak porządny baran)

Obrazek


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » czw maja 07, 2009 08:50

no to mój jest jeszcze w lepszym stanie i w dodatku na sprzedaż
widze ze kol AD6 zaiteresowany
Obrazek



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » pt maja 08, 2009 15:02

AD6 pisze:tutaj ten zwężany widać o co chodzi
ja mam ten z pierwszego zdjęcia u siebie
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 15:03 przez jawor87, łącznie zmieniany 1 raz.


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pt maja 08, 2009 16:29

do bardzo dobrych przepływów, starczy najlepsza górna cześć kolektora+ powiększona dwururka, którą można zrobić w MG/Eltec, ma to wielkie znaczenie, ponoć moment idzie pięknie w góre, i auto ciągnie o wiele lepiej, wiem to od właściciela jednej z firm
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 16:30 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pt maja 08, 2009 23:38

jawor87 pisze:
AD6 pisze:tutaj ten zwężany widać o co chodzi
ja mam ten z pierwszego zdjęcia u siebie
jak byś sobie skołował ten drugi bez zwężek to by było znacznie lepiej

jak widać na zdjęciu od Drogojada, kolektor jest o wiele lepszy lecz dwururka już nie jest taka dobra przy połączeniu w jedną część znowu jest zwężka ja za to u siebie mam lepszą dwururkę ma minimalnie większą średnicę niż ta ze zdjęcia i nie ma zwężki więc z dwóch zrobię jeden i myślę że będzie ok

a tu moja dwururka Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 23:55 przez AD6, łącznie zmieniany 3 razy.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » czw maja 14, 2009 13:10

LCQ pisze:do bardzo dobrych przepływów, starczy najlepsza górna cześć kolektora+ powiększona dwururka, którą można zrobić w MG/Eltec, ma to wielkie znaczenie, ponoć moment idzie pięknie w góre, i auto ciągnie o wiele lepiej, wiem to od właściciela jednej z firm
Powiedz mi orientujesz się może jaki koszt takiej dwururki, bo mam ten lepszy kolektor u siebiei i zainteresował mnie ten temat.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » czw maja 14, 2009 15:02

yahoo_p pisze:
LCQ pisze:do bardzo dobrych przepływów, starczy najlepsza górna cześć kolektora+ powiększona dwururka, którą można zrobić w MG/Eltec, ma to wielkie znaczenie, ponoć moment idzie pięknie w góre, i auto ciągnie o wiele lepiej, wiem to od właściciela jednej z firm
Powiedz mi orientujesz się może jaki koszt takiej dwururki, bo mam ten lepszy kolektor u siebiei i zainteresował mnie ten temat.
nie kupisz takiej dwururki bo nikt tego nie sprzedaje osobno wiec albo wykonasz sobie to sam albo zlecisz to firmie która to wykona i zamontuje w MG za samą dwururkę myśle żę z 500zł wezmą najmniej
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 15:03 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » czw maja 14, 2009 15:07

AD6, to dużo za dużo na moje finanse, a powiedz mi bardzo różnią się dwururki taka co jest z lepszym kolektorem i ta co z gorszym. Bo zabieram się powoli za wydech i chce to raz a porządnie zrobić...



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw maja 14, 2009 15:07

w MG 600 zł kosztowało, jak coś dzwon to sie dogadacie, no i na aucie robią, żadne gotowce, dlatego będziesz miał pewność że będzie tip top zrobiony


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości