temperatura silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
temperatura silnika
Witam wszystkich
Jak dotąd wszelkie problemy techniczne mojego auta udawało mi sie rozwiązać bez zadawania pytań ale tym razem nie moglem znaleść interesujacego mnie wątku ( moze źle szukałem).
Przedstawie sytuacje jak u mnie wygląda:
W marcu oddalem auto do mechanika celem wymiany rozrządu oraz aby ten posprawdzał czy reszta elementow jest sprawna. Diagnoza mojego mechanika była dość łagodna bo okazało sie ze tylko czujnik płynu chłodniczego jest uszkodzony ( na tablicy w aucie wskazówka stała na równi 90 stopni natomiast komputer przez Vaga podpiety wykazywał 72-74 stopnie). Czujnik został wymieniony i powstał problem że auto się nie nagrzewa ( tu zdiagnozowałem ze jest uszkodzony termostat i jego wymiana przyniosła zamierzony efekt. Sedno problemu jest takie ze teraz stojąc w korku, gdy na polu jest ok 15 stopni wlacza sie chłodnica ( kontrolka na desce rodzielczej jest na rowni 90 stopni caly czas, nigdy sie nie wychyli chocby o stopien dalej),wczesniej podczas 4-letniego uzytkowania auta nigdy mi sie chlodnica nie wląnczała nawet gdy były upały po 30 stopni.
Byłbym wdzięczny wszystkim za sugestie i pomoc w znalezieniu przyczyny.
Pozdrawiam
Jak dotąd wszelkie problemy techniczne mojego auta udawało mi sie rozwiązać bez zadawania pytań ale tym razem nie moglem znaleść interesujacego mnie wątku ( moze źle szukałem).
Przedstawie sytuacje jak u mnie wygląda:
W marcu oddalem auto do mechanika celem wymiany rozrządu oraz aby ten posprawdzał czy reszta elementow jest sprawna. Diagnoza mojego mechanika była dość łagodna bo okazało sie ze tylko czujnik płynu chłodniczego jest uszkodzony ( na tablicy w aucie wskazówka stała na równi 90 stopni natomiast komputer przez Vaga podpiety wykazywał 72-74 stopnie). Czujnik został wymieniony i powstał problem że auto się nie nagrzewa ( tu zdiagnozowałem ze jest uszkodzony termostat i jego wymiana przyniosła zamierzony efekt. Sedno problemu jest takie ze teraz stojąc w korku, gdy na polu jest ok 15 stopni wlacza sie chłodnica ( kontrolka na desce rodzielczej jest na rowni 90 stopni caly czas, nigdy sie nie wychyli chocby o stopien dalej),wczesniej podczas 4-letniego uzytkowania auta nigdy mi sie chlodnica nie wląnczała nawet gdy były upały po 30 stopni.
Byłbym wdzięczny wszystkim za sugestie i pomoc w znalezieniu przyczyny.
Pozdrawiam
Masz na myśli wentylator chłodnicy???
Ja bym podpiął auto pod vaga i przegazował auto na postoju aż się włączy wentylator w chłodnicy. Wtedy na vagu należałoby sprawdzić przy jakiej temp to nastepuje. Nie jestem pewien ale chyba powinien się włączyć przy temp okolo 95st.
Jeżeli się włącza przy odpowiedniej temp. tzn że masz coś nie tak z tym termostatem lub pompa wody nawala.
Jak się włącza przy dużo niższej temp tzn. że nawala wyłącznik termiczny wentylatora umieszczony w chłodnicy z lewej strony.
Znalazłem takie coś:
"wentylator ma się włączać -1 bieg przy 92-97st
wyłączać przy 84-91st
-2 bieg przy 99-105st
wyłączenie przy 91-98st
Ja bym podpiął auto pod vaga i przegazował auto na postoju aż się włączy wentylator w chłodnicy. Wtedy na vagu należałoby sprawdzić przy jakiej temp to nastepuje. Nie jestem pewien ale chyba powinien się włączyć przy temp okolo 95st.
Jeżeli się włącza przy odpowiedniej temp. tzn że masz coś nie tak z tym termostatem lub pompa wody nawala.
Jak się włącza przy dużo niższej temp tzn. że nawala wyłącznik termiczny wentylatora umieszczony w chłodnicy z lewej strony.
Znalazłem takie coś:
"wentylator ma się włączać -1 bieg przy 92-97st
wyłączać przy 84-91st
-2 bieg przy 99-105st
wyłączenie przy 91-98st
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 12:39 przez ringel, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto bez klimy.
podepne pod Vaga i zobacze, ale mnie intryguje ze na desce mam zawsze w pionie jak skała 90 stopni i ani drgnie ponad ta wartość.
podepne pod Vaga i zobacze, ale mnie intryguje ze na desce mam zawsze w pionie jak skała 90 stopni i ani drgnie ponad ta wartość.
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 00:17 przez kaleba, łącznie zmieniany 1 raz.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
kaleba, ale termowlacznik wentylatora dziala na jakis okreslony opor. Mial prawo zepsuc sie czujnik temperatury, mial prawo zepsuc sie i termowlacznik
Mnie jeszcze nie wlaczyl sie wentylator, a temp po wymianie termostatu 90C pion.
Mnie jeszcze nie wlaczyl sie wentylator, a temp po wymianie termostatu 90C pion.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości