wypadła półoś - samochód nie jedzie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

wypadła półoś - samochód nie jedzie

Post autor: Kamil12 » śr maja 13, 2009 08:57

Witam
Wczoraj podczas gdy wyjeżdzałem z ulicy rozpadł mi się sworzeń wachacza w golfie II tzn sworzeń wypadł z wachacza (lewe koło) i samochód przestał jechać tzn miałem wrzucony 1 bieg i nie jechał tylko chrupotanie delikatne było słychać.auto wziąłem na lewarek i widziałem że połośka wypadła z przegubu( jeśli dobrze to nazywam) udało mi się ją spowrotem włożyć ale auto dalej nie "ciągnie" tzn wrzucam bieg i nie jedzie.Moje pytanie brzmi co mogło się uszkodzić lub przesunąć.z góry dziękuje za pomoc


Kamil

Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » śr maja 13, 2009 08:59

przegob wewnętrzny do wymiany:)


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » śr maja 13, 2009 09:05

jesteś pewny w 100%? i jeszcze takie pytanie. jakiej firmy lub jakie sworznie do wachacza polecasz?

[ Dodano: 13 Maj 2009 09:31 ]
i jeszcze jeśli mógłbym prosić to poprosiłbym link do porady jak wymienić przegub wewnętrzny


Kamil

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr maja 13, 2009 10:35

a w drugi przegub też włożyłeś ośkę? może i tam wypadł


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 13, 2009 10:45

Mi w warsztacie wywalili półoś z przegubu wewnętrznego przy wymianie sworzni wahaczy. 1 godzina wymiana sworzni, 5 godzin wkładanie półosi. Tak normalnie nie da jej sie włożyć spowrotem, bo po włożeniu musi być zabezpieczona od wewnątrz pierścieniem spreżystym. Trzeba odkrecić przegub wewnętrzny, oczyścić (mogą być resztki połamanego pierścienia zabezpieczającego). Po włożeniu wieloklinu półosi w przegub, zabezpieczyć nowym pierścieniem i złożyć. Uważać na gumową osłonę żeby nie uszkodzić. Chyba nie da się tego zrobić bez odkrecenia zwrotnicy od wahacza. Przegub raczej nie jest uszkodzony, bo musiałby chrobotać potwornie żeby zniszczyć wszystkie kule:) Raczej nie włożyłeś wieloklinu i przeegub kręcił się a półoś nie (wtedy tylko troche chrobocze).
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 10:47 przez dziechu, łącznie zmieniany 2 razy.



Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » śr maja 13, 2009 10:49

dzięki dziechu być może masz racje


Kamil

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 13, 2009 10:56

jak wymontujesz przegub i bedziesz wkladal półos (wchodzi dość ciężko), uważaj żeby ci sie przegub nie rozsypał. Bardzo łatwo się rozsypuje, a potem poskładać te wszystkie kule jest dość ciężko. Poza tym każda kula powinna trafić w stare miejsce, a po rozsypaniu to już niemożliwe żeby trafić:)



Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » śr maja 13, 2009 11:00

dzięki za rady.mam nadzieje że to nic poważniejszego


Kamil

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 13, 2009 11:10

Raczej nie, przegub przenosi olbrzymie siły i nie tak łatwo go zniszczyć:) Ale możesz mieć przytarte końce wieloklinu na półosi jeżeli ocierały o wieloklin przegubu i wtedy nie da się włożyć bez wyrównania pilniczkiem.



Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » śr maja 13, 2009 11:14

podniosę przód, odpale wrzuce bieg i zobacze czy połosie się kręcą bo jak się kręcą to znaczy że przy kole coś się urwało

[ Dodano: 16 Maj 2009 11:32 ]
Panowe a powiedzcie co i jak po koleii mam zrobic zeby włożyć prawidłowo to połośke do przegubu

[ Dodano: 18 Maj 2009 15:16 ]
przegub wewnętrzny do wymiany ponieważ koszyk się rozsypał
można zamknąć temat
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 11:55 przez Kamil12, łącznie zmieniany 1 raz.


Kamil

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości