Problem z odpaleniem GTI 16V PL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpaleniem GTI 16V PL
Witam.
Potrzebuje pomocy. Mam GTI 16V PL i mam problem z odpaleniem silnika, ale nietypowy. Wygląda to tak jakby coś po pół obrotu wału zatrzymywało silnik i rozrusznik nie miał siły obrócić. Szczególnie to widać na zimnym silniku. Ale na ciepłym też tak jest czasami. Np. 6 razy próbuje i idzie po pół obrotu a z 7 nagle zaczyna kręcić jak wariat i zapala. Akumulator po przełożeniu do vektry działa bez problemów (65Ah). Myślałem że to rozrusznik i mechanik wymienił w nim tulejki i dalej to samo. I zauważyłem że jak przestawie zapłon (opóźnię) to mniej "trzyma" ale ma mniejszą moc i dłużej trzeba kręcić żeby odpalił. Jak da rade przezwyciężyć ten opór to zapala mni po 1 obróceniu wału. Podpowiedzcie gdzie szukać.
A przy okazji jak prawidłowo powinien być ustawiony zapłon na tym silniku.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Potrzebuje pomocy. Mam GTI 16V PL i mam problem z odpaleniem silnika, ale nietypowy. Wygląda to tak jakby coś po pół obrotu wału zatrzymywało silnik i rozrusznik nie miał siły obrócić. Szczególnie to widać na zimnym silniku. Ale na ciepłym też tak jest czasami. Np. 6 razy próbuje i idzie po pół obrotu a z 7 nagle zaczyna kręcić jak wariat i zapala. Akumulator po przełożeniu do vektry działa bez problemów (65Ah). Myślałem że to rozrusznik i mechanik wymienił w nim tulejki i dalej to samo. I zauważyłem że jak przestawie zapłon (opóźnię) to mniej "trzyma" ale ma mniejszą moc i dłużej trzeba kręcić żeby odpalił. Jak da rade przezwyciężyć ten opór to zapala mni po 1 obróceniu wału. Podpowiedzcie gdzie szukać.
A przy okazji jak prawidłowo powinien być ustawiony zapłon na tym silniku.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
a wiec tak sprawdziłem (wydaje mi się) wszystkie styki pod maską, tzn przeczyściłem i prysnąłem kontaktem, dobrze wyczyściłem klemy i masowanie silnika, wyczyściłem styki rozrusznika. Kable, kopółka i świece mają 6tys km (CHAMPION). sprawdziłem chyba wszystkie podciśnienia, to do komputera też. ustawiłem zapłon (statycznie na znaki). i odpaliłem zimny silnik odpalił bez problemów. zagrzałem go, lekko skorygowałm zapłon (na ucho) i pogoniłem go trochę, zbiera się ładnie, silnik równo pracuje bez spalania stukowego. Wydawało mi się że po problenie, ale jak się zagrzał (według MFA temp. oleju 92*C) problem wrócił. więc zatrzymałem się i silnik stygł przez 0,5h potem znowu chciał odpalać. Dzisiaj rano dopalił bez problemu ale jak żona dojechała do pracy 3km to juz znowu miał problem z odpaleniem. Już mi się pomysły kończą. Znajomy mi podpowiedział że możerozrusznik ma zwarcie albo spalone jedno uzwojenie, więc będę jeszzcze próbował znaleźć taki rozrusznik i wymienić. hmm ale to znowu koszty a niewiem czy pomoże.
Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły???
Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły???
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
u mnie w dwojce jest podobnie. kreci kreci i nagle łęę i dalej kręci. Podejrzewam akumulator bo jak odpali i troche dostanie z alternatora to juz tak nie robi. Tulejki wielokrotnie wymieniane,i rozrusznik rozkręcany i smarowany.
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 09:47 przez CQ, łącznie zmieniany 2 razy.
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
Masz poczytaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230230
..nie chce mi sie pisać co tzreba zrobić bo już jest to tam w temacie napisane. Z rozrusznikiem będzie coraz gorzej a ż w końcu pojawi Ci sie ten sam problem co mi... i pozostanie tylko wymiana na mocniejszy. Mocniejszy z TD z planetraną kreci super... czasem tylko sie wyzeruje zegar godzinowy
[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230230
..nie chce mi sie pisać co tzreba zrobić bo już jest to tam w temacie napisane. Z rozrusznikiem będzie coraz gorzej a ż w końcu pojawi Ci sie ten sam problem co mi... i pozostanie tylko wymiana na mocniejszy. Mocniejszy z TD z planetraną kreci super... czasem tylko sie wyzeruje zegar godzinowy
[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
6' +/- 1A przy okazji jak prawidłowo powinien być ustawiony zapłon na tym silniku.
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 09:59 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
18K4F inside... RWD car :)
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
nie mam numerów... kupiłem tego i działa http://moto.allegro.pl/item607993155_ro ... ginal.html
[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
tylko włącznik elektromagnetyczny z 16V przełożyłem
[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
tylko włącznik elektromagnetyczny z 16V przełożyłem
18K4F inside... RWD car :)
i podpasowały mocowania, wałek i zębatka? jak poznać czy rozrusznik jest z przekładnią?
Przeczytałem całego twojego posta i ja też wqu...am się strasznie na to auto, a tymbardziej że teraz jeździ nim żona i co chwile dzwoni że golf nie chce zapalić. rano odpalił z 2 zająknięciami ale jak się zagrzał to amba musiał stygnąć pół godziny i znowu jej zapalił. A żona mi jęczy że zabierze mi pasata jak jej nie naprawie, wiec musze zrobić szybko.
Jak myślisz jest sens jeszcze raz go wyciągać, czyścić i wymieniać tulejki? czy od razu kupić z diesla?
Przeczytałem całego twojego posta i ja też wqu...am się strasznie na to auto, a tymbardziej że teraz jeździ nim żona i co chwile dzwoni że golf nie chce zapalić. rano odpalił z 2 zająknięciami ale jak się zagrzał to amba musiał stygnąć pół godziny i znowu jej zapalił. A żona mi jęczy że zabierze mi pasata jak jej nie naprawie, wiec musze zrobić szybko.
Jak myślisz jest sens jeszcze raz go wyciągać, czyścić i wymieniać tulejki? czy od razu kupić z diesla?
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 12:24 przez red46, łącznie zmieniany 1 raz.
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
niema sensu... kupiłem nowy taki do 16V co miałem... i było to samo co na starym. Jak rozpoznać czy z planetarną - widać ze ma dłuższe to co sie go przykręća. Zebatki podpasiły.red46 pisze: Jak myślisz jest sens jeszcze raz go wyciągać, czyścić i wymieniać tulejki? czy od razu kupić z diesla?
[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
ten chyba nie walnie można wrzucić 4bieg i zakrecić a auto jedzie - także już dość porządna moc jestCQ pisze:Nie wiem w czym problem tkwi ale idąc tą drogą to jak ten ci walnie to zalożysz od stara
18K4F inside... RWD car :)
Witam wszystkich.
Gdzieś przeczytałem żeby kable wymienić, moje wyglądały bardzo dobrze, wyczyszczone i myślałem ze są OK, ale skoro nic nie znalazłem innego postanowiłem w pierwszej kolejności wymienić kable (bo rozrusznik dużo drożej wychodzi) i pomogło. Oryginalne kable + i - wymieniłem na własnej roboty. A dokładniej zmierzyłem długość i poprosiłem elektryka w firmie żeby mi dorobił. Zrobił mi je z przewodu minusowego do spawarki fi około 10mm(nowy), profesjonalnie zaprasowane miedziane końcówki, oraz nowe klemy. POMOGŁO. Auto kręci jak złoto, a stare kable po wyciągnięciu i dokładnym oglądnięciu dalej wyglądają OK. Rada dla osób z podobnym problemem, najpierw zmienić kable mimo że stare wyglądają OK - taniej wychodzi jak rozrusznik.
Pozdrawiam Wszystkich.
Gdzieś przeczytałem żeby kable wymienić, moje wyglądały bardzo dobrze, wyczyszczone i myślałem ze są OK, ale skoro nic nie znalazłem innego postanowiłem w pierwszej kolejności wymienić kable (bo rozrusznik dużo drożej wychodzi) i pomogło. Oryginalne kable + i - wymieniłem na własnej roboty. A dokładniej zmierzyłem długość i poprosiłem elektryka w firmie żeby mi dorobił. Zrobił mi je z przewodu minusowego do spawarki fi około 10mm(nowy), profesjonalnie zaprasowane miedziane końcówki, oraz nowe klemy. POMOGŁO. Auto kręci jak złoto, a stare kable po wyciągnięciu i dokładnym oglądnięciu dalej wyglądają OK. Rada dla osób z podobnym problemem, najpierw zmienić kable mimo że stare wyglądają OK - taniej wychodzi jak rozrusznik.
Pozdrawiam Wszystkich.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 383 gości