Trzecia zatarta pompa wtryskowa...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Trzecia zatarta pompa wtryskowa...
Witam, jestem w tragicznej sytuacji od przeszło miesiąca. Wysiadła mi już trzecia pompa. Mój silnik to AFN. Zaczęło się od tego że gdzieś z miesiąc temu przyjechałem pod dom i auto zgasło. Potem nie mogłem już go odpalić. Byłem u elektromechanika który pomierzył wszystko i stwierdził że jest to wina pompy. Dlatego odholowałem auto do serwisu gdzie zajmują się tylko samymi dieslami. Wymienili zatartą pompę wtryskową, wsadzili jakąś ze zdemontowanego silnika i auto po tym jeździło przez kilka km normalnie jednak szarpało na wolnych obrotach. Gdy zaczęli ustawiać dawkę tak coś zmajstrowali iż stwierdzili że pompa znowu sie zatarła. Gościu mowił że jest to wina ropy dlatego zlał cały bak (w dodatku z Shella!) i zalal czystego paliwa. Szczęsliwy że problem został zażegnany przejechałem na trzeciej pompie 15 km i znów to samo. Auto na parkingu samo przygazowało do prawie 5 tys. i znów zgasło. Odholowałem i czekam. Mechanicy twierdzą że są bezradni ale to chyba ich sprawa żeby sie na tym znać. Filtr paliwa też został wymieniony, ale za każdym razem gdy auto gasło od filtra do pompy szły bąbelki powietrza z paliwem. Mechanik mówi że bedzie czyscil bak bo to prawdopodobnie tam leży przyczyna ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyc... Po każdej awari na komputerze wychodzi błąd nastawnika. Poradzcie co mam robic? Czy faktycznie moze to byc wina zalegajacego starego niby felernego paliwa? wkoncu zostalo spuszczone i zalane 10 litrów nowego wiec wydaje mi sie to nierealne.
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 22:32 przez research1, łącznie zmieniany 1 raz.
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
No też mi sie wydaje że to jest niemożliwe z powodu paliwa, trzeci raz sie zatarła w taki sam sposób w środku pompy. Tylko mnie zastanawia to lewe powietrze co dochodzi do pompy czy ono może powodować że ta pompa sie zaciera przez nie? Bo jeśli tak no to jest tylko kwestia sprawdzenia szczelności i wymienienia ewentualnie przewodów ale oni chyba mają inne podejście do sprawy...
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
u mnie tez leci powietrze i w jedna i druga strone, jesli auto nie telepi z braku paliwa to nie ma to znaczenia
poza tym nawet jesli bylby syf w paliwie to po to jest filtr
poza tym nawet jesli bylby syf w paliwie to po to jest filtr
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Tak jak mówisz, u mnie w MKIII TDI przez 30 tys km leciała nawet piana tyle było powietrza i pompa była cacy, potem uszczelniłęm i leciały tylko pęcherzyki- wiec to nie ma znaczenia bo pompa ma duzy wydatek i wiecej tłoczy niz sa wymagania wtryskówAdamm pisze:u mnie tez leci powietrze i w jedna i druga strone, jesli auto nie telepi z braku paliwa to nie ma to znaczenia
poza tym nawet jesli bylby syf w paliwie to po to jest filtr
sprawdź wtryski i powiedz jak sprawa z nimi wygląda.
tylko nie mówić mi że nic do edo nie ma.
Zresztą profilaktyczne działanie nie zaszkodzi.
myślę że mogą być przytarte i trzeba wtedy znacznie większego ciśnienia a w końcu się zawieszają co powoduje że są duże ilości powietrza w układzie paliwowym.
nie wiem czy w pompach do AFN są nurniki( zaw. odcinające) ale np w ALH z automatyczną skrzynią ( 11mm) nie ma nurników
tylko nie mówić mi że nic do edo nie ma.
Zresztą profilaktyczne działanie nie zaszkodzi.
myślę że mogą być przytarte i trzeba wtedy znacznie większego ciśnienia a w końcu się zawieszają co powoduje że są duże ilości powietrza w układzie paliwowym.
nie wiem czy w pompach do AFN są nurniki( zaw. odcinające) ale np w ALH z automatyczną skrzynią ( 11mm) nie ma nurników
ja sie podlacze jezeli mowa o pompach, po odpaleniu samochodu przez ok minute wydobywa sie z pompy dziwny dzwiek ,jakby trzeszczenie ledwo slyszalne ,zdaje sie ze samochod mial to od kupna ,ale zawsze zdawalo mi sie ze lata jakas obudowa , lub cos trzeszczy, teraz przy wymianie oleju zauwazylem dopiero że to pompa.Ogolnie samochod nie sprawia zadnych klopotów ,wszystko normalne , po ustaniu trzeszczenia w samej pracy silnika nic sie nie zmienia .Mk4 ALH wiecie co to ?? mam sie martwic ?
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 10:30 przez Deft-on, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości