brak mocy po przekroczeniu 120 km/h po zmianie silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

brak mocy po przekroczeniu 120 km/h po zmianie silnika

Post autor: ksmundek » wt maja 12, 2009 10:54

Mam dość spory problem, bo niedawno miałem w golfie rozbiegniecie silnika. Czekała mnie wymiana na nowy. Naprawa trwała dośc długo, ale w końcu dostałem spowrotem podobno "naprawione" auto( trafiłem na niezbyt pojętnego mechanika) . Po jakims czasie okazalo sie, ze golf przy 120 km/h traci moc i w ogole nie jedzie. Pojechałem podłączyć go po vaga do podobno najlepszego warsztatu w miescie i wykazało błąd doładowania turbiny. Mechanik powiedział, ze aby auto poruszało się sprawnie trzeba wymienic komputer razem zaworem ciśnienia turbosprężarki lub wstawic nowa turbine. Dodam, ze poprzedni model silnika to 90 konny ALH, a wstwiony nowy to 90 konny AGR. Wymieniono cały słupek wraz z turbina i pompa. Reszte gratow przełożono ze starego. Mechaniki powiedzial, że tak bedzie się działo bo poprzednia turbina była ze zmienna geometria łopatek i po prostu komp jest do niej przystosowany. Poradzcie co zrobic, bo wydałem kupe kasy na remont, a golf dalej nie jezdzi jak powinien.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 12, 2009 11:14

ksmundek, zmienic turbine na zmienna geometrie (jesli da rade to od starego silnika) i nic wiecej

AGR i ALH to blizniacze silniki rozniace sie tubina

wkladaj od ALH bo bedzie roznica w zbieraniu sie auta mimo ze oba maja 90 KM to jednak zmienna geometria lepiej sobie radzi

a mechanik faktycznie malo pojetny


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » wt maja 12, 2009 11:31

No starej za bardzo nie da rady założyć, bo trafił ja szlak razem z silnikiem. A czy zmiana turbiny w stu procentach rozwiąze problem " muła", bo dodam, że golf jeszcze ze starym silnikiem miał tą samą przypadłość i własnie podczas jazdy z tą usterka do diagnosty miałem rozbiegnicie silnika i nie dało już rady okreslić co było przyczyna notlafu. Pytam bo jednak koszt turbiny jest spory.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 12, 2009 11:36

miales pewnie notlaufa i Ci odcinalo moc, zmiana powinna to rowiazac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » wt maja 12, 2009 11:50

No tak, ale w poprzednim silniku wszystko było oryginalne, a jednak turbina też się wyłączała. Własnie dlatego się zastanawiam czy zmiana turbiny rozwiąze problem, biorąc pod uwagę, że to samo występowało wczesniej z turbiną ze zmienna geometria łopatek. A przy okazji, czy ktoś wie gdzie można dostać turbiny w dobrym stanie, bo jakos nie mam odwagi kupować w ciemno czegoś ze szrotu. A może wiadomo komus o checi zamiany, bo ta moja z AGR'a jest w całkiem dobrj formie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 12, 2009 12:58

ksmundek, no to Ci przeciez napisalem ze mogla lapac notlaufy, np z powodu zapieczonych kierownic

wroc wszystko do serii a potem sie bedzie szukac dziury

ewentualnie zaloz wieksze turbo przyszlosciowo :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » śr maja 13, 2009 14:11

A czy ktoś mógłby mi doradzić jaką turbinę mogę jeszcze wstawić, aby ta usterka zniknęła ( ciężko jest znaleźć akurat z modelu ALH). Chodzi mi o turbo z mozniejszych wersji. I czy to w ogóle jest możliwe, bez jakiejkolwiek ingerencji w ECU??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr maja 13, 2009 14:43

ksmundek, bez ingerencji w ecu (w sensie strojenia) moze turbo lapac notlaufy (mowa o wiekszym)

a co do tego jakie to juz masz pole do popisu :D , moze byc od AWX, ARL, moze byc hybryda

lub po prostu seria ALH, ASV


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » sob maja 16, 2009 00:27

Witam przez przypadek kupilem turbine od silnika ALH a posiadam AGR czy jest mozliwosc by zamontowac nowa turbine bez wiekszych problemow i czy beda wymagane jakies przerobki?
Dzieki



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 16, 2009 00:46

laczek, wymien sie na turba z zalozycielem tematu hehe

a jak chcesz miec zmienna geometrie to zmieniasz uklad sterowania sprezarka i soft w kompie i bedzie git


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » sob maja 16, 2009 01:10

Adamm, Niekoniecznie potrzebuje zmienna geometrie poniewaz z tego co slyszalem turbinka z AGR jest "niezla" po prostu niedopatrzenie przy zakupie nie wiem ile by kosztowala zmiana ukladu sterowania i sofcik ale turbinke do AGR moge kupic za okolo 500zl wiec nie wiem co lepiej a pewnie ta ktora teraz posiadam uda mi sie sprzedac wiec moze jednak lepiej bedzie gdy kupie taka jaka trzeba:)?Nie jestem demonem predkosci jak i 90 konny moj samochodzik wiec nie potrzebuje super "powera" raczej kupilem dieselka poniewaz duzo jezdze i potrzebuje autko solidne i w miare oszczedne



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » ndz maja 17, 2009 07:43

No to może zrobimy wymiane, bo jak juz wczesniej pisałem to ja właśnie potrzebuje turbinke od ALH, a mam dobrze dmuchającą od AGR. Jeśli jest pan zainteresowany do podaje kontakt gg 10508425.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości