Kompresor vs. Turbo
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Kompresor vs. Turbo
witam
jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
powiedzcie czym beda sie roznic oba rozwiazania ?? inny rozklad momentu i moc w innym zakresie obrotow ?? zglebial juz ktos ten temat ??
ja gdzies wyczytalem ze kompresor lepiej ciagnie od dolu ale za to w gornym zakresie juz nie dmucha tak fajnie prawda to ??
nie zlinczujcie mnie jesli juz temat byl
jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
powiedzcie czym beda sie roznic oba rozwiazania ?? inny rozklad momentu i moc w innym zakresie obrotow ?? zglebial juz ktos ten temat ??
ja gdzies wyczytalem ze kompresor lepiej ciagnie od dolu ale za to w gornym zakresie juz nie dmucha tak fajnie prawda to ??
nie zlinczujcie mnie jesli juz temat byl
pozdrawiam
LiDeR
LiDeR
tak, kompressor dmucha przy nizszych a przy wyzszych słabnie tak jak turbo nie bierze od samego dolu tylko od jakichs tam obrotów taka jest roznica.. dlatego pewnie wiekszosc wybiera kompressor sam osobiscie wolałbym miec lepsze osiągi przy nizszych obrotach a nie tak jak teraz pedał w podłoge i czekam az wejdzie na obroty i zacznie sie rozpędzac
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 18:50 przez dymekvr6, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220126
no i trzeba miec góre siana na to wszystkotenga pisze:zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 00:48 przez dymekvr6, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220126
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To znaczyło by, że bardzo słabe to turbo.lider.dh pisze:jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
W tym wszystkim różnica jest taka, że przy turbinie uzyskujesz większe moce.
Fakt, kompresor ciągnie od dołu bo napędzany jest paskiem (lub elektrycznie) ale za to efektywność turbiny jest wyższa.
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jest 1,4 TFSI z samym turbo - coś koło 120 kucyXabingo pisze:2.0 to TFSI a 1.4 to FSI.
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 140 kucy
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 170 kucy
FSI oznacza bezpośredni wtrysk paliwa, jak łatwo się domyślić T oznacza jednostkę doładowaną.
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości