klocki hamulcowe - mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pewex.olek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:09
Lokalizacja: wielkopolska/aktualnie UK
Kontakt:

Post autor: pewex.olek » czw sty 12, 2006 12:50

osobiście polecam ferodo 158zł. po założeniu wreszcie mam pożądne hamulce.nie polecam tanich klcków bo szkoda tarczy


olek

Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zex » czw sty 12, 2006 13:05

skoro tak mówicie to przy następnej wymianie założęcoś lepszego, i poobserwuje jak się autko zachowuje.

Pozdro :piwka:


Golfik Golfik Golfik

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw sty 12, 2006 13:05

Ja sprawilem sobie Ferodo Premier i jestem z nich zadowolony. Hamulce dzialaja jak trzeba i nawet nie pisna :) O ile sie nie myle to do wentylowanych tarcz symbol FDB 774A. Koszt ok 100 zl.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt sty 13, 2006 18:04

wlasnie chodzi o tarcze rowniez kiepskie klocki nie rownomiernie sie scieraja i odwzorowywuje sie to na tarczach potem maja takie wyzlobienia i skosy ze tylko mozna je przetoczyc albo na zlom bo nowe klocki nie beda do nich przylegac wiec szkoda tarcz

a na dobrych klockach pozostaje tylko rant i sa rowne

a o jakosci chamowania nie wspomnie



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt sty 13, 2006 19:34

Ferodo Premier do normalnej jazdy lub DS Performance dla kogoś kto ma ciężką nogę. Oba odporne na fading, z tym że te druge pokazują pazurki dopiero jak się trochę rozgrzeją.

[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 6:40 pm ]
zex pisze:nie sądze aby była to duża różnica

a to świadczy tylko o tym że nigdy nie mialeś dobrych klocków w aucie - ja zawsze wkładam Ferodo - do tej pory to bylo premium - teraz DS performance - od momentu jak je założylem wyrobilem sobie nawyk patrzenia w lusterko jak tylko kłade noge na hamulec


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt sty 13, 2006 20:04

zex pisze:może tak a może nie a kto to wie kto powie i wytłumaczy mi...

:P Pozdro
Z mojego doświadczenia - to zależy, tańsze klocki są z reguły albo b. twarde, albo b. miękkie.
Założyłem raz Tomex-y (40 zł) do passata, są twarde, do tarcz Jurida niewentylowanych - też twardych (zużycie poniżej 1,5 mm grubości na 30 tkm, przeważnie miasto, a były raz toczone i zebrane 0,3 mm na stronę, bo pokrzywiłem wjeżdzając "na gorąco" w głęboką wodę, czyli zużycie netto ok. 1 mm, z 4 mm zapasu - nominał 13 mm, min. dopuszczalne 9 mm, tarcze starczą w takim tempie na min. 120 tkm).
Na tomexach dno zupełne, klocki prawie się nie zużywały (8.000 km, 1/4 zużycia), tarcza za to dużo bardziej, i grzała się niemiłosiernie, a hamowanie lichutkie (dużo większy nacisk na pedał żeby osiągnąć pożądany efekt), szorowanie przy każdej drobince piasku między tarczą a klockiem.
Teraz mam jurid+jurid (klocki dużo bardziej miękkie od tomexów, 80-100 zł kpl, jeszcze bardziej miękkie 120-140 zł, ale nawet standard jest spox) i jest absolutnie spox, hamowanie prima sort, dobre czucie hamulca, wolno zużywają się tarcze, ale klocki są na ok. 15-20 tkm (cóż, nie jest ze mnie dziadek w kapeluszu za kółkiem).
Generalnie jeśli jeden element jest twardy, drugi powinien być bardziej miękki, bo komfortu hamowania i czucia hamulca nie będzie.
Jak dobrze trafiłeś z twardością klocków do tarcz, to będziesz zadowolony nawet z takich wynalazków jak tomex, maff, itp, i będą sie sprawdzać, chociaż jak np. są twarde, to tarcze mogą zużywać się szybciej.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 89 gości