dziwne zachowanie Silnik RP krztusi się śmierdzi benzyną

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz maja 10, 2009 10:17

jezeli gaz masz na kompie to tez bierze pomiary z sondy, wiec sonde wyklucz.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » ndz maja 10, 2009 19:02

nie wiem jak to działa ale teraz gasnie nawet na gazie a jak nie bierze pomiaru z sondy to na jakiej podstawie ma chodzić dobrze na PB , i pytanie na które nikt mi nie odpowiedział czy sonda 4 ro przewodowa jest dobra do silnika RP ( powinna byc jednoprzewodowa) 2 kable nie sa do niczego podłaczone



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » ndz maja 10, 2009 22:58

Jak patrze w katalog wychodzi że sonda w tym silniku może być 1 lub 3 przewodowa 4 w żadnym wypadku . 3 elektrodowa ma taką wtyczkę jeśli nie masz takiego podłączenia ma być 1 elektrodowa
Obrazek

A i żeby sprawdzić sondę można odłączyć ją całkowicie wtedy komp przyjmie ustawienia domyślne i auto powinno dobrze chodzić u mnie tak było... a propo znowu czeka mnie wymiana tej sondy bo spada z obrotów..
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 23:02 przez Beszczyk, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » pn maja 11, 2009 15:16

takiego wejscia nie mam wiec chyba pozostaje mi sonda 1 przewodowa Czy po wymianie sondy trzeba cos ustawiać ( podpinac do kompa i ustawiać sonde )



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 11, 2009 16:40

krxychu pisze:takiego wejscia nie mam wiec chyba pozostaje mi sonda 1 przewodowa Czy po wymianie sondy trzeba cos ustawiać ( podpinac do kompa i ustawiać sonde )
W TWOIM SILNIKU RACZEJ NIE TRZEBA NIC ROBIĆ DLA PEWNOŚCI ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR NA GODZ TO WYKASUJE EWENTUALNE BŁĘDY Z KOMPA



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » pn maja 11, 2009 20:45

trzeba trzeba mam zamontowany kasownik bledów po kazdym odcieciu zapłonu błedy sie kasuja

Napiszcie jak powinien chodzic silnik jak sie odepnie sonde ja dzis odpiołem i nie odczułem wiekszej róznicy miedzy tym jak była a jak jej nie było



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 11, 2009 21:43

krxychu pisze:trzeba trzeba mam zamontowany kasownik bledów po kazdym odcieciu zapłonu błedy sie kasuja

Napiszcie jak powinien chodzic silnik jak sie odepnie sonde ja dzis odpiołem i nie odczułem wiekszej róznicy miedzy tym jak była a jak jej nie było
Czyli jak? nadal szarpał i nie trzyma obrotów. Ja tydzień bez sondy jeździłem i nie było różnicy od normalnej pracy jak sonda była sprawna.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » wt maja 12, 2009 14:51

dokładnie autko traci obroty igasnie ale tylko na PB czy sonda mogła sie uszkodzic poprzez zapalanie ma kable ? Skojarzyłem fakt ze problemy zaczeły sie działać po odpalania auta na kable



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » wt maja 12, 2009 15:09

Hmmm... to nie będzie wina sondy jak beż niej chodzi kulawo coś innego musiało strzelić to już właściciele tych silników musieli by się wypowiedzieć. A przy odpalaniu na kable mogło ale nie musiało coś się uszkodzić



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » wt cze 02, 2009 20:40

sle pisze:i jak pomiary dokonane?
Witam ponownie po długiej przerwie z tematem pomiary dokonane ufff
A wiec niebieski czujnik na zimnym silniku wykazuje 1,4 Kohm pomiary dokonywane 2 razy na rozgrzanym wykazuje dobre wyniki czyli cos około 0,20

jeżeli chodzi o sonde lambda to wzbudza mój niepokój za zimnym silniku utrzymuje sie cały czas jedna wartośc tk 0.6-0.65 natomiast na rozgrzanym ładnie skacze od 02 do 0.9

kable od niebieskiego czujnika wygladaja tak ;/
Obrazek Obrazek

Czy takie wtyczki idzie kupić lub czy te kabelki idzie wyciagnac z tej niebieskiej wtyczki

Co o tym sądzicie



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » wt cze 02, 2009 20:56

krxychu pisze:jeżeli chodzi o sonde lambda to wzbudza mój niepokój za zimnym silniku utrzymuje sie cały czas jedna wartośc tk 0.6-0.65 natomiast na rozgrzanym ładnie skacze od 02 do 0.9
jest OK. Sonda musi się rozgrzać żeby poprawnie pracować.
krxychu pisze: kable od niebieskiego czujnika wygladaja tak ;/
na pierwszym zdjęciu ja nie widzę przewodów. Widzę tylko osłonki. Czy tak właśnie jest? Jak nie ma połączenia to tak jakby go nie było ;). Na drugim masz Back Focus'a i nic nie widać :grin:


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » wt cze 02, 2009 21:27

1. jak oceniacie wyniki niebieskiego czujnika
2. czy tą niebieska wtyczke da sie rozebrac tz wyjac przewody z niej ewentualnie dokupić, jedna z tych blaszek co wchodzi w nia PIN jest urwana i nie bardzo wiem co z tym zrobić
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 15:02 przez krxychu, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 536 gości