jazda na wstecznym
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jazda na wstecznym
Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?
a co ma pompa wspomagania do jazdy na wstecznym??? pompa jest napędzana silnikiem , a ten cały czas sie kręci tak samo czy jedziemy do przodu czy do tyłu. Co za gamoń wymyslił taka chorą teorię - nie mówie w tym momencie o tobie MarcinM tylko o "fachowcu" co plecie takie głupoty, bo coś takiego musiałeś od kogoś usłyszec!MarcinM pisze:Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jest takie cos ze jak skrecisz kiere na maska w jedna ze stron to pompa zaczyna hałasować....Dlatego lepiej nie dokrecac tych ostanich 5 cm , bo koła i tak już sie bardziej nie skręcą a pompa sie meczy....NIe ma tu nic do rzeczy czy jedziemy do przodu czy do tyłu....
Jest to najlepiej wyczuwlne jak auto stoi....
To halasowanie slychac tylko jak dociagniesz reką kierownice do maksymalnego polozenia,
Jak kierownice puscisz to wroci ona o te 5 cm i pompa przestaje hałasować....
Co do przegubów to należy pamietac o 2 rzeczach, ze zużuwa sie on tym mocniej:
- im mocniej skrecimy koła
- im wiecej momentu musi on przekazac
wynika to z jego budowy, jak kola sa skrecone to mniejsza czesc przegubu przenosi momeny i zuuzywa sie on przez to bardziej...pozdro
[ Dodano: Sro Sty 11, 2006 17:12 ]
Jest to najlepiej wyczuwlne jak auto stoi....
To halasowanie slychac tylko jak dociagniesz reką kierownice do maksymalnego polozenia,
Jak kierownice puscisz to wroci ona o te 5 cm i pompa przestaje hałasować....
Co do przegubów to należy pamietac o 2 rzeczach, ze zużuwa sie on tym mocniej:
- im mocniej skrecimy koła
- im wiecej momentu musi on przekazac
wynika to z jego budowy, jak kola sa skrecone to mniejsza czesc przegubu przenosi momeny i zuuzywa sie on przez to bardziej...pozdro

[ Dodano: Sro Sty 11, 2006 17:12 ]
pedzej rzekłbym ze nigdy nie powinno sie skrecac kól na maksa ( mowie o tych ostanich kilku cm) bo pompa wyrażnie sie meczy co przeciez slychac.....MarcinM pisze:Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?
-
- Ma gadane
- Posty: 185
- Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
- Lokalizacja: Rabka Zdrój
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości