Dwójka a synchronizator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn maja 11, 2009 09:36

Hej Grandilodz, chyba tylko maluch nie miał synchronizacji jedynki:) Oczywiście że wszystkie 'normalne' auta maja synchronizację biegu pierwszego, zobacz w książce serwisowej budowę skrzyni biegów Golfa.

A ceramizer typowy:
http://www.allegro.pl/item626955386_cer ... zytow.html

Wrzucanie biegów jak w starej ciężarówce to też nie najwygodniejszy sposób jezdzenia. Biegi mają wchodzić łatwo i bez zgrzytów i koniec! ;)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn maja 11, 2009 11:10

Ceramizer odradzam kiedyś mój mechanik polecił mi

http://www.allegro.pl/item628053746_mol ... ml#gallery

leje sie tego chyba 100 ml na 20 tys doszczelnia skrzynie i jak halasuje i ucichnie mi się nie mi z wybieraka cieklo i pomoglo już się nie poci więc na prawdę polecam


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: qmalin21 » pn maja 11, 2009 22:31

To jak działa ten ceramizer gdzie go się wlewa czy warto inwestować wchodzi bieg bez zgrzytu ?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 12, 2009 09:11

Grandilodz, to w końcu odradzasz czy polecasz??? ;) Bo link który dałeś to też ceramizer:) Ceramizery to spora grupa produktów, pierwszym który pokazał się na rynku ogólnodostępnym był preparat holenderskiej firmy Xeramic. W Polsce firma która pierwsza zaczęła sprzedawać te produkty, zastrzegła sobie nazwę 'Ceramizer'. Wszystkie te produkty działają tak samo - wytwarzają śliską i bardzo twardą ceramiczną powłokę na metalach, dzieki czemu likwidują tarcia tam gdzie np. nie dochodzi olej. Jednych daje się 5ml, innych 100 albo 200, ale tylko dlatego że są bardziej rozcieńczone. Substancji aktywnej jest tyle samo. Ceramizer który poleciłem testowany był przez wiele klubów, programy TV itp. z bardzo dobrym skutkiem (linki na ich stronie). Ja używam wszystkich - do silnika, do skrzyni biegów i do przekładni kierowniczej. Uważam że działają bardzo dobrze i przynajmniej połowa tego co o nich piszą to prawda:) Od trzech lat jeżdzę 1Z z chipem. Turbina mocno przesilona a lubię sie pościgać i to często na zimnym silniku:( Po trzech latach takiego jeżdżenia zero zmian w silniku, jest jak 3 lata temu (wszystkie parametry z VAG, cisnienie sprężania itp.). Uważam że to w dużej mierze zasługa ceramizera, który właśnie chroni silnik i turbinę przy gorszym smarowaniu. Ten do skrzyni biegów wlewa się do skrzynie biegów (a nie np. do baku ;). Jeżeli synchronizator nie jest uszkodzony a tylko się zaciera, to pomoże. U Ciebie wygląda na zacierający się, bo uszkodzony powodowałby zgrzyt przy każdym wrzucaniu tego biegu.
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 09:15 przez dziechu, łącznie zmieniany 1 raz.



plitlan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 04, 2009 14:49
Lokalizacja: z Gorzowa

Post autor: plitlan » ndz sty 31, 2010 01:36

Witam ,podepnę się pod temat bo mam ten sam problem
dziechu pisze:U Ciebie wygląda na zacierający się, bo uszkodzony powodowałby zgrzyt przy każdym wrzucaniu tego biegu.
A jeżeli u mnie zgrzyta zawsze kiedy nie zwolnię do minimum? Tzn. nie zawsze, ale prawie :grin:
Synchronizator jest zepsuty?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz sty 31, 2010 02:30

Ja tam nie zauważyłem różnicy - szkoda kasy lepiej kupić dobry syntetyczny olej.
Zawiozłem skrzynie pod Kielce do skrzyniarza polecanego z forum - można wysłać.
Zrobił mi za 150 zł na używanych częściach ale dał gwarancje nowy był synchronizator , wszystkie uszczelniacze łożysko wycikowe i pare innych

Tu macie poradę jak wymienić synchronizator

http://www.scirocco.pl/arty/synchronizator.pdf

Skrzynia chodzi miodzio II wchodzi bajka


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości