ilość oleju w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

luk22mie
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob cze 04, 2005 12:45
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

ilość oleju w silniku

Post autor: luk22mie » śr sty 11, 2006 16:12

tak jak w temacie, w moim mk3 różnica między górną skalą a dolną na bagnecie to z 0,5 l. ostatnio jak zmieniałem olej to troszke przy dużo nalałem i jeździłem tak przez ponad miesiąc, było to jakieś 2 mm podad górną kreskę, wczoraj w koncu sie zmobilizowałem i odlałem z 0,4l. mam teraz poziom na prawie pół skali na bagnecie. wczoraj przed odlaniem oleju miałem na liczniku ok. 155 km/h i wiecej za bardzo nie chciał, dzisiaj doszedł do 165, było to na tym samym odcinku drogi. za dużo oleju może aż tak wpływać na osiagi?

moge dodać że przed wymianą jak była mniejsza ilość osiągniecie 160 nie było problemem natomiast z nadmiarem oleju już było ciężko- już sie obawiałem że przez moją jazde silnik ma dosyć ale dzisiaj widze że wrócił do poprzednich osiągów i było to spowodowane właśnie lekkim nadmiarem oleju.



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » śr sty 11, 2006 17:53

Dla potwierdzenia Twojej opinii wlej ponownie te 0.4 litra i zrób trasę :)
spostrzeżenia mile widziane :))))
Więc kiedy dolewka???


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ilość oleju w silniku

Post autor: sas_gti » śr sty 11, 2006 18:21

[quote="luk22mie"] za dużo oleju może aż tak wpływać na osiagi?

[quote]

ekstremalnie za duzo oleju może wydaje mi sie zulic motor ale ni takie ilosci o jakich ty mowisz....
Tu bardziej pradopodobne wydają mi sie czynniki atmosferyczne i fizyczne:

Wiatr
+wilgotnosc powietrza
+waga paliwa w baku
+ jakosc tego paliwa
moze dac spokojnie roznice 10 km/h, juz sam wiatr moze dac taka roznice spokojnie. raczej nie masz sie czym martwic

[ Dodano: Sro Sty 11, 2006 17:22 ]
jeszcze opony musa byc te same do pomiaru i cisnienie w oponach....im wiecej napompujesz tym szybciej pojedziesz



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr sty 11, 2006 18:57

Dużej rożnicy nie powinno być, ale generalnie za dużo oleju przeciąża silnik, z każdym obrotem wał korbowy "macza" wykorbienia i przeciwwagi w oleju, a przy tej prędkości obrotowej to już spora tracona energia na pokonanie oporu oleju (uderza 2x na 1 obrót wału, za każdym razem dwoma wykorbieniami, dwoma główkami korbowodu i dwoma przeciwwagami). Poza tym rozbryzguje duuużo za dużo oleju na gładzie cylindrowe, stwarzając dodatkowe opory przesuwu dla tłoków i pierścieni, które ten nadmiarowy olej muszą zebrać. Czyli przedobrzenie z olejem jest tylko trochę (ale mimo wszystko :) ) lepsze od jego niedoboru.
Ostatnio zmieniony pn sty 16, 2006 19:56 przez czyś, łącznie zmieniany 1 raz.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

luk22mie
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob cze 04, 2005 12:45
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: luk22mie » śr sty 11, 2006 19:12

vwmadison pisze:Dla potwierdzenia Twojej opinii wlej ponownie te 0.4 litra i zrób trasę :)
spostrzeżenia mile widziane :))))
Więc kiedy dolewka???
dolewać spowrotem mi sie nie chce, tym bardziej ze teraz jest w sam raz(tj. połowa skali),ale pojeżdze z tydzień i bede wiedział czy ten olej tak go zmulał(chociaż i tak to jest muł) zresztą tak jak pisałem po wymianie oleju nie jeździł tak jak przed i do tego więcej palił( ale to pewnie bardziej wina zimy). pojezdze troche i bede wiedział, nawet na przyspieszeniu widać było różnice, do 150 szybciej sie dzisiaj bujnął niż wczoraj do 140( takie jest przynajmniej moje odczucie). ale myśle ze 0,4 l to spora różnica bo to 1/8 całej ilosci oleju w przypadku tego silnika.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr sty 11, 2006 21:15

Ilość oleju może teoretycznie wpływa na osiągi ale wątpie że w wartościach zauważalnych dla człowieka


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz sty 15, 2006 15:32

Jeśli będziesz jeździł z tak dużym poziomem oleju to tylko czekaj jak pod samochodem bedzie coraz wieksza kałuża oleju... Prawidłowy stan oleju jest w połowie bagnetu... Nie ma to znaczenia dla osiągów tylko dla trwałości silnika... A jeśli ktoś ma TURBINKĘ to olej wyjątkowo trzeba pilnować... zbyt niski stan oleju może spowodować na początek zatarcie turbinki...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

luk22mie
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob cze 04, 2005 12:45
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

,

Post autor: luk22mie » ndz sty 15, 2006 18:22

to toż napisałem ze odlałem bo wiem że za dużo oleju szkodzi silnikowi, jeździłem z nadmiarem nieco ponad miesiac, a co do ubywania oleju to przejechałem mojm autkiem już 25 tyś km i nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany jego poziomu w silniku.

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 17:24 ]
a co do osiagów to naprawe po odlaniu czuje różnice. niewielka ale jest.



Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » wt sty 17, 2006 12:25

mi olej cieknie uszczelniaczem walka rozrzadu,

do tej pory do w zasadzie sie saczylo - az tu po kilku miesiacach od wymiany patrze a tam ze 2mm ponizej min.
dolalem wiec reszte oleju jaki zostal z wymiany. wydawalo mi sie ze jest go tylko troche. nastepnego dnia sprawdzam a tam ze 3-4mm ponad max. :blush:

zwlekalem jakis miesiac z odlaniem oleju, ostatnio sprawdzam a tam jakies 3mm ponizej poziomu max. :kac:
widac ze pocieklo troche wiecej niz zwykle, ale teraz juz nie widze zeby ubywalo, tzn wrocilo do tego ze sie saczy z tego uszczelniacza.

teraz zbieram kase na maly remoncik (uszczelniacz, paski, oslona pod silnik, moze cos jeszcze?). :grin:

i nie zauwazylem zeby chodzil bardziej mulowato, czy mial problemy z uruchomieniem :hmm:
pozdro!!


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

fibolek

Post autor: fibolek » wt sty 17, 2006 13:36

Ja u siebie tak miałem to znaczy wlałem troszkę ponad skalę rezultaty silnik miał jak był zimny(przy odpalenia) lepsze smarowanie(nie stukały popychacze) I raczej szybciej się grzał(ale nie wiem dlaczego) Za to jak się rozgrzał to był mułowaty.Natomiast jak odlałem na pół skali to silnik stukał(popychacze jak przedtem) jak zimny bardziej trzymał temperaturę(brak skoków temperatury) i nie nagrzewa się tak mocno jak przedtem pozatym lepiej idzie.Dodam że wartość sprężania na ciepłym silniku wynosi 12 bar na każdym garze(1 bieg)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości