Świece Żarowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » śr sty 11, 2006 13:11

Dobrze wiec ja mam na mrozie tak ze musze zagrzac swiece 2-3 razy (rano 6am) zeby nie miec problemu z odpaleniem. Normalnie wystarcza raz ale przy wiekszych mrozach silnik nie wejdzie na obroty i zgasnie. 2-3krotne zagrzanie sprawia ze nawet przy mrozie -15st nie ma problemu. Wina swiec? Czy po prostu mrozu...

Latem normalnie swiece zagrzewam raz.

Pozdrawiam
T.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » śr sty 11, 2006 13:44

tańsze świece w sklepie od około 30 zł lepsze od 40 wzwyż, na allegro mają tanio około 20 zł za sztuke, ja kupiłem jakieś niemieckie za 25 zł za sztuke, zobaczymy jak długo wytrzymają, ale nie miałem więcej papy



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: świeczki

Post autor: Razal » śr sty 11, 2006 17:56

Thor pisze:Dobrze wiec ja mam na mrozie tak ze musze zagrzac swiece 2-3 razy (rano 6am) zeby nie miec problemu z odpaleniem. Normalnie wystarcza raz ale przy wiekszych mrozach silnik nie wejdzie na obroty i zgasnie. 2-3krotne zagrzanie sprawia ze nawet przy mrozie -15st nie ma problemu. Wina swiec? Czy po prostu mrozu...

Latem normalnie swiece zagrzewam raz.

Pozdrawiam
T.
WINA ŚWIEC - SĄ DO WYMIANY - można sprawdzić jak grzeją i jką mają oporność i wtedy wymienić tylko te co są padnięte - ale polecam wymienić odrazu wszystkie 4szt. !!


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Re: świeczki

Post autor: Thor » pt sty 13, 2006 15:42

Razal pisze: WINA ŚWIEC - SĄ DO WYMIANY -
Co Ty nie powiesz... chyba mnie przekonales zebym pojechal to sprawdzic.

Pozdrawiam
T.



Awatar użytkownika
magik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pn lut 07, 2005 12:06
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: magik » pt sty 13, 2006 21:20

ok,piszecie,że jak nie chce odpalać na mrozie po jednokrotnym podgrzeniu świec,to znaczy,że są na wykończeniu.. piszecie też,że 2 lub 3 krotne grzenie świec szybciej je wykończy.. wreszcie piszecie,że jak któraś jest padnięta,to lepiej wymieniać wszystkie 4szt..

czytam i czytam i tak sobie myślę (na razie nie miałem problemów ze świecami i ich nie wymieniałem), że skoro już są na wykończeniu,to co mi zależy grzać je 2 razy, jeśli silnik lepiej odpali.. :hmm:


[b]mk2 by magik[/b]
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pt sty 13, 2006 21:31

Swiece mogą grzac ale ze starosci rozgrzewają sie wolniej tak ze są do wymiany!!!
Mozesz jeszcze spróbowac w ten sposób, ze jak odpalasz i zapali sie kontrolka to czekaj az zgasnie i jeszcze jakies 5-10s i dopiero wtedy odpal i zobacz czy jest różnica!
Jaak w ten sposób nie da rady to kup swiece i wymien! ale kup BOSCH albo NGK a nie jakies BERU czy niedaj Boże ISKRA



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pt sty 13, 2006 21:36

Beru są spoko (te orginalne oczywiście) VW je montuje seryjnie. A mi dzisiaj rano właśnie 3 padły w Jettcie. :grrr:



Awatar użytkownika
magik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pn lut 07, 2005 12:06
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: magik » pt sty 13, 2006 21:40

Arcturus pisze:Swiece mogą grzac ale ze starosci rozgrzewają sie wolniej tak ze są do wymiany!!!
ok,ale czy to jest jakiś problem poczekać trochę dłużej? są jeszcze jakieś inne konsekwencje oprócz większego obciążenia aku oczywiście?bo ja osobiście póki jeszcze grzeją wolę je zajechać do końca i dopiero wymienić,nie przeszkadza mi poczekanie trochę dłużej..


[b]mk2 by magik[/b]
http://magikk82.w.interia.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102589&start=0

Awatar użytkownika
zibolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt lis 08, 2005 11:46
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: zibolek » pt sty 13, 2006 21:48

no to czyli ja jakjuz czasami z 5-6 razymusze zarzac swieczki to znaczy ze juz chyba pora je wymienic :helm:



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pt sty 13, 2006 21:50

magik pisze:
Arcturus pisze:Swiece mogą grzac ale ze starosci rozgrzewają sie wolniej tak ze są do wymiany!!!
ok,ale czy to jest jakiś problem poczekać trochę dłużej? są jeszcze jakieś inne konsekwencje oprócz większego obciążenia aku oczywiście?bo ja osobiście póki jeszcze grzeją wolę je zajechać do końca i dopiero wymienić,nie przeszkadza mi poczekanie trochę dłużej..
Są takie VW z lat 88-92 jeszcze które mają orginalne fabryczne świece nie wymieniane jeszcze i takie mam w golfie (beru wyciągniete z głowicy na szrocie) i lepiej chodzą niż te Iskry "nówki" po 12 zł ze sklepu :bigok:

[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 8:54 pm ]
zibolek pisze:no to czyli ja jakjuz czasami z 5-6 razymusze zarzac swieczki to znaczy ze juz chyba pora je wymienic :helm:
Być moze że z silnikiem już (bez urazy) bo na takim silniku jak twój kolega całe lato i jesień do listopada śmigał na jednej sprawnej tylko i palił jak zegarek a miał wtedy 270 tys.



Awatar użytkownika
zibolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt lis 08, 2005 11:46
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: zibolek » pt sty 13, 2006 22:00

hmm tos mnie zmartwi teraz ja mam ok 230 tys przejechane ale kopyto to on ma. nie da sie ukryc



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pt sty 13, 2006 22:12

zibolek pisze:hmm tos mnie zmartwi teraz ja mam ok 230 tys przejechane ale kopyto to on ma. nie da sie ukryc
Zobacz filtr paliwa (może zapchany i zapowietrza pompę), i powietrza oczywiście. A może zapłon przestawiony i dlatego trzeba kręcić długo. A kopyto to disel zawsze ma :bigok: nawet jak do połowy sprężanie spadnie ale 230 tys to pikuś...



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » sob sty 14, 2006 09:56

to w tdi też się ustawia jakiś kont zapłonu?? kto w okolicach Katowic Mysłowic i Sosnowca takie coś ustawia?? Tylko majstra chce a nie partacza, pozdro



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » sob sty 14, 2006 11:44

zibolek
Użytkownik
High POWER !



Auto: Golf III GL
Silnik: 1,9TD,AAZ
To nie jest silnik z pompą sterowaną elektronicznie (tam jest zwykła linka)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 364 gości