modul domykania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

modul domykania

Post autor: grzes900 » ndz maja 10, 2009 09:01

Witam, moze ktos pomoc w rozpracowaniu schematu domykania szyb.
schemat centralnego zamka w poscie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59890 - podpiolem wg porady JayT i wszystko gra ale mam teraz problem z modulem Obrazek
chodzi mi do jakiego kabla podpiac przewod rozowy i pomaranczowy? z gory dzieki za pomoc


GG

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » ndz maja 10, 2009 12:57

Jeśli masz oryginalne elektryczne szyby i centralny zamek to powinieneś mieć już moduł domykania.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » ndz maja 10, 2009 21:46

szyby montowalem teraz dopiero, a centralny oryginalnie mialem na kluczyk i tez dokladalem sterownik


GG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 10, 2009 22:22

nie bardzo kapuję ten schemat, ale zamykanie szyb realizujesz poprzez podanie ze sterownika impulsu plusowego (odpowiednio długiego ) na ten sam kabel szary który zamyka central.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » ndz maja 10, 2009 23:26

ale mowisz o szarym przewodzie w aucie? bo szary wychodzacy ze sterownika to drugi kanal i to 1sekundowy to raczej by nic nie zdzialal. Ja tez nie umie rozpracowac tego schematu ja na poczatku obstawialem kabel zielony wychodzacy z centralki do zamykania auta i probowalem tak podpiac ale nie ruszyl. Ale zastanawiam sie ktory kabel steruje szyberdachem bo po zamknieciu zamkow szyber sie zamyka do konca i to napewno jest sygnal30sekundowy - tylko ktory steruje szybrem???????? niewiem czy dobrze kombinuje

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 01:27 ]
a moze ja nie musze miec modulu i wystarczy kominacja kablami ze sterownika zamka centralnego???????????????


GG

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 10, 2009 23:42

No tu się zgodze! -dziwny ten schemat jest! Różowy to pewnie sygnał zamykania z twojej dokładanej centralki. Pomarańczowy to pewnie około 30s sygnał plusa na zamknięcie szyb - czyli zmostkowany z + od siłownika. Więcej kabli przecie nie jest potrzebne - tylko jeszcze zasilanie styknie - czyli czarny i czerwony. Podanie impulsu na różowy spowoduje pojawienie się sygnału + (o jakimś czasie) na pomarańczowym.
Wszystko poskładane na przekaźniku czasowym. Ale po co oznaczenie przełączników i siłowników - ja bym to prościej rozwiązał. Jak masz miernik to podłącz to ustrojstwo pod aku i posprawdzaj. Być może ten zielony, biały, niebieski, brązowy Mają coś wspólnego z końcem domykania szyby albo z otwartymi drzwiami - ja nie łapie tych wymienionych. hehehe



Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » pn maja 11, 2009 00:01

wiesz co ten bialy,zielony niebieski i brazowy maja znaczenie bo mowiac o samym systemie elektrycznych szyb to kable nie ida prosto do silownikow tylko przez przyciski nimi sterujace a kazdy przycisk ma 4 piny czyli ja to rozumuje tak ze jak bys podal tylko plus 30 sekundowy to bys musial miec przycisk zwarty bo inaczej prad nie poleci dalej do silownika chyba ze olac przyciski i tylko podac plus 30s prosto na silowniki szyb ale z drugiej strony to spale je bo po zamknieciu szyb do konca nic nie zatrzyma tego silnika i bedzie krecil az 30s minie. A tak wogle to ktory kabel daje plus na szyber???????????????


GG

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn maja 11, 2009 00:42

No fakt - ale zwarty przycisk jest jak mostek! i tak popłynie 30s sygnału. Więc chodzi o krańcówki - bo orginalny system ma czujnik elektroniczny domknięcia szyb - jak się zamknie lub napotka szyba przeszkodę w zamykaniu to system odcina napięcie. Jak by było inaczej to by dużo ciekawskich miało obcięte ręce albo głowy. heheheh

[ Dodano: 11 Maj 2009 00:57 ]
Ja myślę że orginalnie - w przypadku wystąpienia zwiększonego poboru prądu - zatrzymany silnik pobiera więcej prądu niż silnik w ruchu - jeżeli potrwa to ze 2 s to sterownik odcina napięcie (etap domknięcia szyby). Jeżeli ci brak orginalnego sterownika no to będzie problem - lepiej żeby nikt łap nie wkładał podczas zamykania (mam nadzieję że nie masz dzieci?!). Ale mogę się mylić - bo nigdy nie podpinałem tego do wersji bez sterownika.



Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » pn maja 11, 2009 17:50

rozpracowalem kable bialy zielony niebieski i brazowy, schemat jest glupio narysowany ale w chodzilo o przeciecie kabla pomiedzy przelacznikiem a silnikiem tam gdzie pojawia sie plus przy zamykaniu i dopiecie kabli zielony i bialy tak ze tworzy sie obieg ale przez modul. Nie wiem tylko gdzie podpiac rozowy i pomaranczowy do mojego sterownika zamka centralnego - wie ktos???????


GG

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn maja 11, 2009 18:53

Czyli pomarańczowy to by był sygnał + z zamykania siłownika w centralnym zamku - spięty z sygnałem zamknij i twoim alarmie. A różowy?

[ Dodano: 11 Maj 2009 19:01 ]
Albo różowy dostaje sygnał zamknij z alarmu a pomarańczowy wysyła sygnał do zamknięcia siłowników w zamkach?!
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 18:59 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » pn maja 11, 2009 19:11

alarmu brak ,mam tylko centralke zamka i wlasnie o to mi chodzi do ktorych kabli sie dopiac wedlug tego schematu rys3 http://www.starmach.pl/sc...mster+_sch2.jpg


GG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 11, 2009 19:56

nie działa ten link. kabli do silnika nie przecinaj, masz się dopiąć do szarego od instalki samochodu i podać długi impuls plusowy na nieg. Użyłbyś wyszukiwarki bo to już było tyle razy szczegółowo opisane...


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » pn maja 11, 2009 21:00

zanim napisalem to szukalem tematu podobnego no ale poleglem, rzeczywiscie link nie dziala sorry - daje rysunek Obrazek

i tak mam podlaczony centralny i szukam wlasnie do ktorych kabli wpiac sie rozowym i pomaranczowym z modulu domykania szyb

sorry jezeli zle uzylem szukajki
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 21:01 przez grzes900, łącznie zmieniany 1 raz.


GG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 11, 2009 21:48

Gdzie tam masz pomarańczowy to w ogóle nie widzę, a różowy dajesz przecież pod stacyjkę. Mniejsza z tym. Ustawiasz w opcjach czas 30 sekund i zamykanie dajesz do szarego a otwieranie do zielonego. Kable te znajdziesz w wiązkach do drwi albo przy pompce. Trzeci schemat z tej instrukcji - foioletowe do plus 12v stałego.
http://www.cuprimex.pl/SCHEMAT%20ZAMSTER%20plus.pdf


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości