jazda na wstecznym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

jazda na wstecznym

Post autor: MarcinM » śr sty 11, 2006 17:11

Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr sty 11, 2006 17:35

przecież pompa pracuje w tą samą stronę co przy jeżdzie do przodu, tak wię nie ma to żadnego wpływu czy jedziesz do tyłu czy do przodu ze skreconymi kołami, pompie to nie zaszkodzi


:-k ...

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr sty 11, 2006 17:38

Nie wiem jak jest na wstecznym ale wiem ze na maxymalnie skreconych kolach nie mozna dawac buta czy tam ruszac z pisku bo to katorga dla przegubów :helm:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr sty 11, 2006 17:41

lolo_golf pisze:Nie wiem jak jest na wstecznym ale wiem ze na maxymalnie skreconych kolach nie mozna dawac buta czy tam ruszac z pisku bo to katorga dla przegubów
tak to sie zgadza, ale co to ma do pompy??nic prawda?


:-k ...

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr sty 11, 2006 17:47

No raczej nie bo tak jak mowisz-ona chodzi w dwuch stałych kierunkach :chytry: Co to za roznica czy do tylu czy do przodu



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 11, 2006 17:52

MarcinM pisze:Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?
a co ma pompa wspomagania do jazdy na wstecznym??? pompa jest napędzana silnikiem , a ten cały czas sie kręci tak samo czy jedziemy do przodu czy do tyłu. Co za gamoń wymyslił taka chorą teorię - nie mówie w tym momencie o tobie MarcinM tylko o "fachowcu" co plecie takie głupoty, bo coś takiego musiałeś od kogoś usłyszec!



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 11, 2006 18:08

jest takie cos ze jak skrecisz kiere na maska w jedna ze stron to pompa zaczyna hałasować....Dlatego lepiej nie dokrecac tych ostanich 5 cm , bo koła i tak już sie bardziej nie skręcą a pompa sie meczy....NIe ma tu nic do rzeczy czy jedziemy do przodu czy do tyłu....
Jest to najlepiej wyczuwlne jak auto stoi....
To halasowanie slychac tylko jak dociagniesz reką kierownice do maksymalnego polozenia,
Jak kierownice puscisz to wroci ona o te 5 cm i pompa przestaje hałasować....

Co do przegubów to należy pamietac o 2 rzeczach, ze zużuwa sie on tym mocniej:
- im mocniej skrecimy koła
- im wiecej momentu musi on przekazac
wynika to z jego budowy, jak kola sa skrecone to mniejsza czesc przegubu przenosi momeny i zuuzywa sie on przez to bardziej...pozdro :pub:

[ Dodano: Sro Sty 11, 2006 17:12 ]
MarcinM pisze:Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?
pedzej rzekłbym ze nigdy nie powinno sie skrecac kól na maksa ( mowie o tych ostanich kilku cm) bo pompa wyrażnie sie meczy co przeciez slychac.....



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » czw sty 12, 2006 08:52

Oczywiście.

Nie ma różnicy przy jeździe do przodu, czy do tyłu.

Jedynie nie należy trzymać skręconego koła kierownicy do oporu i dociskać.
Słychać wowczas jak bardzo się męczy pompa wspomagania.
Widać to na obrotomierzu - obroty spadają.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości