Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
-
Kontakt:
Post
autor: Michał_1977 » pt maja 08, 2009 11:43
NEO1985 pisze:Jakiego płynu chłodzacego uzywac w golfie 3 1.9 TDI ?? a w ostatecznosci to czy mozna uzyc wody?? Prosze o informacje.
Wlej DYNAGEL.
Wody nie polecam,bo Ci układ kamieniem będzie zarastał i korodował,a jak zapomnisz zmienić przed zimą to wiesz jakie będą konsekwencje
[ Dodano: 08 Maj 2009 11:45 ]
arwam pisze:możesz użyć zwykłych płynów niebieskich typu petrygo
arwam, Petrygo to przeżytek.W tej chwili leją to do C-330
-
radosss
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 19:16
- Lokalizacja: międzyrzec podlaski
Post
autor: radosss » pt maja 08, 2009 11:59
potrzebuje mechanika w lubelskim, który przerobi mi koło w AAZ na tdi.
munior nie masz jakiegoś w fachmana w okolicy???
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 12:01 przez
radosss, łącznie zmieniany 1 raz.
-
arwam
Post
autor: arwam » pt maja 08, 2009 12:03
Michaś_1977 pisze:arwam, Petrygo to przeżytek.W tej chwili leją to do C-330
wiem ale kolega pytał co można w ostateczności użyć więc wnioskuję że chyba nie jest pewien ukladu chłodzenia lub gdzzieś mu przecieka i dlatego napisałem t o co napisałem
ale masz rację w 1000%
-
rysiu_89
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:59
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: rysiu_89 » pt maja 08, 2009 14:06
oto fotki mojego nabytku:
kółko(praktycznie to nówka):
a to wał:
z rana zamowilem w sklepie nowe zimmeringi oraz uszczelke miski:)
-
arwam
Post
autor: arwam » pt maja 08, 2009 22:24
mogłeś kupić wał od TDI ale jak ten jest cały i w dobrym stanie to też może być
choć nowsze są odporniejsze nić te na ścięcei klina
-
lowi85
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
- Lokalizacja: Przyszowice
-
Kontakt:
Post
autor: lowi85 » pt maja 08, 2009 22:57
ja już sie na ten temat nie wypowiadam
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
-
arwam
Post
autor: arwam » pt maja 08, 2009 23:11
lowi85, nie jest tak źle zobacz na krawędzie wcięcia w waleto one najczęściej się poddają i jesli są proste to nie ma co narzekać choć ja już bym wał na TDI zmienił bo mój silnik dał mi trochę popalić ale zawsze był dopilnowany i nie zrobił mi tej najgorszej niespodzianki żeby zawory miały bliskie spotkanie trzeciego stopnia z tłokami
-
lowi85
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
- Lokalizacja: Przyszowice
-
Kontakt:
Post
autor: lowi85 » pt maja 08, 2009 23:30
arwam pisze:lowi85, nie jest tak źle zobacz na krawędzie wcięcia w waleto one najczęściej się poddają i jesli są proste to nie ma co narzekać choć ja już bym wał na TDI zmienił bo mój silnik dał mi trochę popalić ale zawsze był dopilnowany i nie zrobił mi tej najgorszej niespodzianki żeby zawory miały bliskie spotkanie trzeciego stopnia z tłokami
no dobra :-p przed ostatni taz
po co zmieniać wał z usterką fabryczną na taki z z usterką fabryczną ?
to sie nie trzyma ani kupy ani pupy :green_fuck:
Po co zakładać temat z pytaniem "...co dalej robić"? skoro autor ma już w głowie plan i każda pomoc jest ignorowana?
Nie żebym sie denerwował... ale za każdym razem jak ktoś coś pisze o silniku aaz, to zastanawiam się czy już ta osoba ma przerobiony wał a jeśli nie to za ile będzie mieć...
Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)
-
rysiu_89
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:59
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: rysiu_89 » sob maja 09, 2009 09:50
no ok kolego... zgodzę się że w tym przypadku lepszym rozwiązaniem i zapewne trwalszym byłoby założenie wału z tdi ale ile za sam wał bym musiał rzucić?300 zł??400 zł?? a może 500zł?? pewnie coś w tym przedziale. ja szczerze mówiąc dałem za cały dół silnika( miska, wał, tłoki, pompa olejowa, pompa vacum, pompa wody, wszystkie łapy silnika, koło zamachowe i parę drobnych rzeczy...)i za to wszystko zapłaciłem równe 220 zł( 200 zł za silnik i 20 zł straciłem na paliwo bo silnik znalazłem 50 km od domu)
wal jest seria aaz ale bez najmniejszego zużycia klina...
co ty na to??
PS. wczoraj do 1 w nocy siedziałem w garażu.... skrzynia leży już okok auta. dzis zwale sprzęgło i robię zamianę wałów
-
piori
- Forum Master
- Posty: 1304
- Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
- Lokalizacja: WPU/WPN/WL
Post
autor: piori » sob maja 09, 2009 18:42
rysiu_89, i jak tam postępy w pracy? Ja myślę, że nie będzie źle, tylko kółko do wału trzeba naprawdę porządnie przykręcić i nie żałować kleju. I nie zmieniać przy zmianie paska rozrządu, bo i takie głupoty ludzie robią - a wiadomo - nadgorliwość to najgorsze zboczenie
Myślę że to kółko to i milion kilometrów wytrzyma na silniku i się nie zużyje.
-
piter_s
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
- Lokalizacja: okolice KROSNA
Post
autor: piter_s » sob maja 09, 2009 19:56
panowie, mam taką myśl odnośnie wyrobionego wału na wpuście, jak ktoś ma kółko z wału to niech posmaruje je olejem i odbije na kartce papieru i później niech przyłoży do odbicia kółko ale obkręcone o 180 stopni, jak wyjdzie z ząbkami, jak się idealnie pokryją to robimy nowy frez na wale na przeciwko i w drogę.
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 19:57 przez
piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.
-
rysiu_89
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:59
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: rysiu_89 » śr maja 13, 2009 02:22
no i własnie wróciłem z garażu, walczyłem tak długo aż go odpale... i wygląda to tak że silniczek chodzi ok, ciśnienie oleju ma lepsze niż na starym wale( szybciej gaśnie smarowanie), olej wlałem nowy, filtr oleju nowy, pali dobrze, kólko na wale kręci się IDEALNIE
ale, ale ale... no właśnie jest małe ale....jak założę klucz na śróbe wału to ciężko się kręci wał tak ręką i kluczem troche, dodam że silnik po złożeniu pracował jak narazie jakieś 3-5 minut... czy to normalne?
-
Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
-
Kontakt:
Post
autor: Michał_1977 » śr maja 13, 2009 06:24
A wymieniałeś panewki główne i korbowodowe???
Bo jeżeli założyłeś nowe,to są one mocno dopasowane + gęsty olej i to powoduje opór.
Myślę,że wszystko poskładałeś jak należy
Jaki olej wlałeś?
I jeszcze jedno,zmieniałeś pierścienie?Bo jak zmieniałeś,to także poczujesz większy opór.
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 06:42 przez
Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.
-
rysiu_89
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:59
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: rysiu_89 » śr maja 13, 2009 08:41
pierścienie są stare, olej nowy filtr nowy, panewki nie są nowe ale od tego wału którego założyłem czyli już powinny być dobre do niego. czy to wszystko sie dopasuje? przypomne że silnik jak narazie pracował jakieś 3-5 minut. odpala normalnie i nie czuć żeby rozrusznik miał jakiś opór, jest "jak zawsze"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości