Wymiana oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Wymiana oleju
Witam, chodzi mi ogólnie o tą uszczelkę w misce olejowej (wymienię na Elring 447.340).
Wyczytałem gdzieś na forum, że do odkręcenia miski olejowej nie potrzeba podnosić nieco silnika, tylko jest mały kłopot z dwiema śrubami od strony skrzyni - trudny dostęp.
1. Czy aby zdjąć starą uszczelkę blaszana będę musiał odkręcać również smok pompy?
2. I czy nowy filtr oleju zalać świeżym olejem i przykręcić czy przykręcić pusty?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Wyczytałem gdzieś na forum, że do odkręcenia miski olejowej nie potrzeba podnosić nieco silnika, tylko jest mały kłopot z dwiema śrubami od strony skrzyni - trudny dostęp.
1. Czy aby zdjąć starą uszczelkę blaszana będę musiał odkręcać również smok pompy?
2. I czy nowy filtr oleju zalać świeżym olejem i przykręcić czy przykręcić pusty?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ja ostatnio wymieniałem tą uszczelkę w 1Y,ale to jest to samo co AAZ i opuściłem całą pompę.Jedyną filozofią w tym wszystkim jest założenie,bo trzeba trafić wałkiem w wycięcie-łatwizna .Nie trzeba wykręcać pompy podciśnieniowej.
Poradzisz sobie na pewno.
Poradzisz sobie na pewno.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 22:44 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Witam, i jestem już po zabiegu, troszki się napracowałem bo wymieniałem bez kanału ale dało rade. Uszczelka wymieniona, stara była mocno szczepiona z miska, ale jak na razie nic nie cieknie tylko coś mi się wydaje że chyba spod podstawy filtra oleju się zapociło, myślałem przed wymiana że to odma to złącze przy bloku silnika obok filtra (wymieniłem oring) ale to chyba jednak spod podstawy filtra no ale zobaczymy jak sie bedzie mocniej sączyć to wtedy pomyślimy. Pozdrawiam i wielkie dzięki za porady
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- xlsss
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
- Lokalizacja: Opole/Wróblowice
- Auto: MK3
- Silnik: AAZ
- Kontakt:
A ja mam pytanie. Wiecie ile może wchodzi oleju silnikowego do mk3 1.9 TD wersja New Orlean's z roku 1994 ? Przymierzam się do wymiany oleju i nie wiem ilu litrowy kupic. Od razu moglibyście mi polecic jakis dobry olej. Przebiegu mam 190 tyś.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 23:33 przez xlsss, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
xlsss, kup sobie 5 litrów,powinno wystarczyć.,a nawet trochę zostać.
Polecam Mobil,ale osobiście jeżdżę na Fuchs TITAN cfe 10W40 z dodatkiem molibdenu.Jest to czarny olej,którego zaletą jest to,że po zgaszeniu silnika,olej ten nie spływa w całości do misy olejowej,lecz utrzymuje się na wszystkich częściach i zapewnia natychmiastowe smarowanie zaraz po odpaleniu silnika.Bardzo dobry na krótkie podjazdy,ale i na trasę także.
Szczerze polecam
Polecam Mobil,ale osobiście jeżdżę na Fuchs TITAN cfe 10W40 z dodatkiem molibdenu.Jest to czarny olej,którego zaletą jest to,że po zgaszeniu silnika,olej ten nie spływa w całości do misy olejowej,lecz utrzymuje się na wszystkich częściach i zapewnia natychmiastowe smarowanie zaraz po odpaleniu silnika.Bardzo dobry na krótkie podjazdy,ale i na trasę także.
Szczerze polecam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości