1.9 TDI AFN rozrząd ustawiony OK, a VAG pokazuje co innego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI AFN rozrząd ustawiony OK, a VAG pokazuje co innego.
Jaka wartość powinna być w VAG w grupie 004 na pozycji 4.
Ostatnio zmieniony ndz sie 23, 2009 17:49 przez dwoje19, łącznie zmieniany 3 razy.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
dwoje19, a wiesz wogole co to za wartosc jest? to jest wspolczynnik otwarcia zaworu EGR i ma sie do rozrzadu jak piesc do oka
a wartosci o ktorych mowisz sa w grupie 004 pozycja 02 i 03
a wartosci o ktorych mowisz sa w grupie 004 pozycja 02 i 03
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
To może nieuważnie czytałem instrukcję .
Dzięki za szybką odpowiedź. A powiedz, czy te pozycje 2 i 3 jakie powinne mieć wartości czy też między -3 a 3?.
Dzięki za szybką odpowiedź. A powiedz, czy te pozycje 2 i 3 jakie powinne mieć wartości czy też między -3 a 3?.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 18:35 przez dwoje19, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak jest !!!!!Podpiąć Vag i ustawić kąt wtrysku. (TDI Timing) Silnik>bloki pomiarowe> grupa 000> zablokować nastawy> tdi timing> na wykresie żółta kropka na załamaniu żółtych linii ma być jak najbliżej niebieskiej linii. (regulacja pompy wtryskowej).
Adamm, machnołeś się ....... to nie grupa 003 , w grupie 004 ostatnia pozycja to wspołczynnik wypełnienia N-108Adamm pisze:a wiesz wogole co to za wartosc jest? to jest wspolczynnik otwarcia zaworu EGR
Nie kombinujmy z ustawianiem kata wtrysku w grupie 004 , prawidlowo robimy to w basic settings 000 --> TDI Timing jak pisał fleshuAdamm pisze:najlepiej w granicach 0 ale do 2 jest ok dla cieplego silnika, no i mniej wiecej zeby sie pokrywala 2 z 3
Cos wiesz ale nie do końca , to co piszesz dotyczy sie silnikow na pompowtryskach gdzie w grupie 004 na ostatniej pozycji jest synchronizacja wałka rozrządudwoje19 pisze:jak podpiąłem VAG-a to w grupie 004 na pozycji 4 jest wartość 41. Podobno powinno być od -3 do +3 a najlepiej 0.
w twoim silniku jest inaczej , zrób tak jak pisał fleshu
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
nie ja tylko serwisowka - nie pamietalem dokladnie wiec do niej zarzalem zobacz na PWhomsky pisze:Adamm napisał/a:
a wiesz wogole co to za wartosc jest? to jest wspolczynnik otwarcia zaworu EGR
Adamm, machnołeś się ....... to nie grupa 003 , w grupie 004 ostatnia pozycja to wspołczynnik wypełnienia N-108
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Dodam tylko jeszcze że silnik przy robieniu ustawień musi mieć 90 stopni i że w niektórych modelach pompa przestawiana jest na śrubach regulacyjnych koła(nie luzować głównej nakrętki koła!!!!) a w innych pompe przestawiamy na zapalonym silniku(mocowanie pompy). Daje to nam regulację na szerokości tego jednego ząbka na kole - więc ruch podczas regulacji nie powinien przekraczać 1 mm - pokażdym takim przesunięciu sprawdzamy. Wartość 255 świadczy że jest poza zakresem. Ww. ustawień dokonujemy za każdym razem jak luzowany będzie napinacz paska rozrządu!
I!!!
W grupie 004 BM Wartości Wymagany kąt i Aktualny kąt - Aktualny powinien być jak najbardziej zbliżony do wymaganego - ale ustawiamy tylko z wykresu w tdi timing.
Wartość z wykresu będzie pokazywana w grupie 000 na pozycji nr 2.
I!!!
W grupie 004 BM Wartości Wymagany kąt i Aktualny kąt - Aktualny powinien być jak najbardziej zbliżony do wymaganego - ale ustawiamy tylko z wykresu w tdi timing.
Wartość z wykresu będzie pokazywana w grupie 000 na pozycji nr 2.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 23:58 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
Piszecie że ma być jak najbliżej środkowej kreski a to odpowiada wartości jakieś w BS 40-41. Natomiast wszędzie czytam że pozycja 2 powinna mieścić się między 48-52
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 18:37 przez dwoje19, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak wejdziesz w TDI-Timing zauwżysz ze niebieska linia nie jest stała i zmienia sie wraz z temperaturą paliwa , to jaka bedzie wartośc zalezy od aktualnej temperatury paliwa.dwoje19 pisze:Piszecie że w TDItiming ma być jak najbliżej środkowej kreski a to odpowiada wartości jakieś w BS 40-41. Natomiast wszędzie czytam w necie iż wartość BS na pozycji 2 powinna mieścić się między 48-52 (więc znacznie po wyżej śrdkowej krechy)...więc jak ustawić?.
Ustawiaj w pobliżu niebieskiej linii lub lekko powyżej niej i bedzie cacy. To nie apteka i nie musisz celować w punkt .
W silniku na pompie (czyli jak u ciebie) nie odczytujemy żadnej synchronizacji walka, nie ma takiej mozliwości.dwoje19 pisze:A tą synchronizację wałka rozrządu to odczytujemy w 004 na pozycji 2 i 3 powinno być jak najbliżej zera między -3 a 3...czy tak?.
Wartośc w 2 kolumnie to wartośc kąta zadana przez sterownik , wartość w 3 kolumnie to wartość rzeczywista kąta , obie te wartości mają byc zblizone do siebie.
Po ustawieniu prawidłowo statycznego kąta w TDI-Timing robimy sprawdzenie regulacji dynamicznej kata wtrysku w grupie 004 , raz na biegu jałowym i drugi raz w próbie drogowej kręcimy auto do ponad 4000rpm i patrzymy czy wartości pokrywają sie ze sobą
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Wszystko się zgadza tylko na silniku AHF mam wartość 51, na silniku 1Z jest 41 - więc nie ma magicznej wartości - ustawiasz wg wykresu i kropka!
A co enigmatycznej synchronizacji - to jeżeli liniał został prawidłowo zablokowany - koło pasowe wałka w niektórych silnikach nie posiada klina więc ściągaczem je luzujemu i dopiero po napięciu paska dokręcamy - punkt w okienku skrzyni się pokrył(pierwszy tłok u góry) - to cała synchronizacja wykonana - dalej zostaje tylko ustawienie tdi timing.
A co enigmatycznej synchronizacji - to jeżeli liniał został prawidłowo zablokowany - koło pasowe wałka w niektórych silnikach nie posiada klina więc ściągaczem je luzujemu i dopiero po napięciu paska dokręcamy - punkt w okienku skrzyni się pokrył(pierwszy tłok u góry) - to cała synchronizacja wykonana - dalej zostaje tylko ustawienie tdi timing.
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 14:52 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 207 gości