Skrzynia biegów w ABD wyje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamilos22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Skrzynia biegów w ABD wyje

Post autor: kamilos22 » czw maja 07, 2009 18:42

Witam. Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż jechałem dziś z Gdańska do Warszawy i z powrotem w sumie w pięć osób i po dłuższej jeździe na 5 biegu nie mogłem żadnego z biegów wrzucić. Jak już dojechałem do domu to po ok dwóch godzinach biegi prawie że normalnie wchodziły. Zauważyłem też że podczas ruszania na 1 i 2 biegu wyraźnie słychać wycie (gwizdanie) ze skrzyni i czasami też pierwsze biegi ciężko wchodzą. Skrzynia była wymieniana w listopadzie a sprzęgło wymienione przed świętami Wielkiej Nocy. Co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 08:18 przez kamilos22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » czw maja 07, 2009 18:49

czy przy wrzucaniu biegów słychać zgrzytanie?.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 18:49 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kamilos22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: kamilos22 » czw maja 07, 2009 19:01

Po dłuższej jeździe na piątce w ogóle nie da się biegu wrzucić. Zgrzytania nie słychać.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » czw maja 07, 2009 19:04

kamilos22 pisze:Po dłuższej jeździe na piątce w ogóle nie da się biegu wrzucić. Zgrzytania nie słychać.
sprawdzałeś poziom oleju?



Awatar użytkownika
kamilos22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: kamilos22 » czw maja 07, 2009 19:05

Tak. Poziom jest oki. Dodam jeszcze że kiedy silnik pracuje na jałowym to skrzynka trochę chrobocze. Dźwięk ten znika kiedy wcisnę pedał sprzęgła.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 19:16 przez kamilos22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » czw maja 07, 2009 19:22

kamilos22 pisze:Tak. Poziom jest oki. Dodam jeszcze że kiedy silnik pracuje na jałowym to skrzynka trochę chrobocze. Dźwięk ten znika kiedy wcisnę pedał sprzęgła.
czyli najprawdopodobniej łożysko oporowe w skrzyni niedomaga



Awatar użytkownika
kamilos22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: kamilos22 » czw maja 07, 2009 19:25

Łożysko też było wymienione, tak samo jak tarcza i docisk.



Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » czw maja 07, 2009 19:30

Jaki przebieg ma skrzynia?? moze olej który w niej jest jest juz tak wypracowany ze nie zapewnia skrzyni odpowiedniego smarowania? druga sprawa to koniecznie sprawdz czy nie uszkodziła sie kulka zamocowana na wybieraku skrzyni ,tzn tam nie bardzo ma sie co uszkodzić ale bywały i takie przypadki ze potrafiła spaść. czy w momencie gdy jak to określiłes biegi wchodzą to słychac harakterystyczny chrobot tak jakby skrzynia była nie wysprzęglona czy poprostu wchodza ale z duzym oporem? co do wycia i gwizdania to przypadkiem nie któres z łozysk w skrzyni biegów?? :chytry: spotkałem sie z takim przypadkiem kiedy skrzynia miała tak duze oporyy własne ze po puszczeniu sprzęgła obroty biegu jałowego spadały o prawie 500 obr/min. na początek sprubuj wymienić olej na zgodny z zaleceniami producenta czyli 75W 90 spełniający klase jakości API GL4 lub GL4/GL5 twój typ skrzyni to prawdopodobnie skrzynia CCK do której wchodzi 3.1 l oleju.



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw maja 07, 2009 19:34

Łożyska na skrzyni biegów, w audi 90coupe, mieliśmy ze znajomym taki problem, koszt jakieś 400zł, bez części,

Pozdro


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
kamilos22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: kamilos22 » czw maja 07, 2009 19:41

Nie potrafię określić jaki przebieg ma skrzynia ani jaki olej jest wlany dlatego że skrzynkę kupiłem prawdopodobnie po naprawie a olej wlewali w warsztacie. Biegi niekiedy wchodzą z dużym oporem ale czasami zdarza się że bardzo leciutko, poza jedynką. żeby wrzucić 1 muszę czasami wcisnąć 2. Nie ma żadnych dźwięków. Obroty na jałowym ma idealne 800-850.

[ Dodano: 07 Maj 2009 19:42 ]
Bbrutus (Burex) pisze:Łożyska na skrzyni biegów, w audi 90coupe, mieliśmy ze znajomym taki problem, koszt jakieś 400zł, bez części,

Pozdro
Za 500 kupiłem całą skrzynkę... :)



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw maja 07, 2009 19:54

No dokładnie, ale mówię ze to może być

Pozdro


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » czw maja 07, 2009 20:00

no i teraz pytanie pojawia sie takie w takim układzie co było naprawiane i przez fachowców od samych skrzyń czy przez zwykłych mechaników. ot prolem polega prawdopodbnie na tym że biegi przełączone sa drązkami z widełkami które osadzone sa w korpusie skrzyni. i teraz jesli do naprawy (zalezy jakiej naprawy) trzeba było uzyć sciągaczy do wałków w skrzyni to spece powinni wiedzieć.że wałki z widełkami które przełączają biegi wyposazone sa w blokadki pracujące grodziach między otworami w korpusie w których osadzone są te wałki przełączające. blokadki te zapobiegają sytuacji właczenie 2 biegów na raz. sedno sprawy : jesli skrzynia była rozbierana przez niewuykwalifikowanych ludzi to pewnie uszkodzili ow blokadki a własciwie otwory poprzeczne w grodziech w których pracują i przy przełaczaniu biegów blokadki te mają opór przy przemieszczaniu się. moze to byc uszkodzenie nie widoczne gołym okiem ale bedzie miało znaczący wpływ na zmiane biegów. co wkurzające blokadki te są wielkosci ziarenka grochu :grrr: :grrr: :grrr: a zazwyczaj uszkadzając sie w momencie niewłasciewie podjętej pruby wyciągnięcia wałków 1i2 oraqz wałka 3i 4 biegu.



Nexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 23:35
Lokalizacja: reklama
Kontakt:

Post autor: Nexus » czw maja 07, 2009 20:22

Ja stawiam że to jednak łożysko Ci poleciało być może winny tez jest olej wymień olej daj tam przekładniowy mechanik Ci na pewno doradzi jeśli to nie pomoże musisz łożysko robić
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 20:25 przez Nexus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kamilos22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr paź 01, 2008 17:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: kamilos22 » pt maja 08, 2009 07:42

Już raz mi poleciały łożyska jak jechałem na 5 biegu i to było o 2 w nocy na środku płatnej autostrady. Nie było mowy o dalszej jeździe. Skrzynkę naprawiał fachowiec tylko od skrzyń także myślę że miał trochę pojęcie o tym. Olej był nowy nalany podczas wymiany skrzyni i do tej pory nie było z tym problemów a od wymiany zrobiłem autkiem ok 7000 km.
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 08:38 przez kamilos22, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 334 gości