Zmiana sprzęgła z 200 mm na 210mm w 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sie 18, 2006 16:52

Art, mój kolega jak zakładał orginalny IC od SB do 1V to wymienił tylko linkę na dłuższą i nic ze sprzęgłem nie kombinował. To zagiełeś mnie bo też nie długo montuje IC od SB. Zobaczymy jak to umnie podejdzie.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw maja 07, 2009 07:57

Odgrzeję kotleta, bo już chciałem zakładać taki sam temat.

Od początku tygodnia mam poważne problemy ze sprzęgłem, mimo że ostatnio jeżdżę jak emeryt właśnie z uwagi na jego słaby stan. Co myślicie o tym zestawie, normalna cena?
http://allegro.pl/item629365323_sprzegl ... 88001.html
I czy trzeba do tego jeszcze dokupić ten talerz wyciskowy? Bo chyba nie ma w komplecie? Czy tego raczej się nie zmienia?

PS. Poszukuję też koła zamachowego 210mm, ogłoszenie w giełdzie.

I jeszcze jedno pytanie, czy można jakoś "na oko" z zewnętrznej strony odróżnić koło zamachowe na tarczę 200 i 210mm, czy tylko przez pomiar od środka?
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 12:21 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » czw maja 07, 2009 12:42

ja w swoim sb ostanio wymieniałem sprzegło i mam załozona tarcze 200mm bo 210 nie miali a jak mieli to w takich kosmicznych cenach ze głowa boli.powiem wam ze auto smiga bez problemu


jaru

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw maja 07, 2009 12:56

koło zamachowe może być ze szrotu , wiadomo jak najmniej zużyte , pasuje też od benzyny 1,8 a sprzęgło jest też wzmocnione na wąski wieloklin dedykowane do taxi bardzo dobrze się spisuje


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 07, 2009 19:49

piori, prawdopodobnie jest to podróba ;( Jakieś 2 tygodnie temu miałem w rękach takie sprzęgło z allegro. Tarczą można było grać jak na tamburynie - sprężynki tak grzechotały :) Znajomy odesłał je i kupił w lokalnym sklepie kosztowało ok 500 zł Kompletne sprzęgło 210mm dedykowane do taxi masywne podwujne sprężyny na tarczy.
twardy pisze:koło zamachowe może być ze szrotu , wiadomo jak najmniej zużyte , pasuje też od benzyny 1,8 a sprzęgło jest też wzmocnione na wąski wieloklin dedykowane do taxi bardzo dobrze się spisuje
Ja mamy problemy ze sprzęgłem, a też mam wzmacniane 210 SACHSA :chytry: Jeżeli bedziesz sie toczył w niedziele do kościała to owszem można coś pokombinować.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw maja 07, 2009 23:48

vw_vandal, też jestem zdania, że okazji nie ma, są tylko umiejętni sprzedawcy ;) I dlatego najpierw wolałem zapytać Was o zdanie :bigok: A to sprzęgiełko widzę że już ktoś zanabył :bajer: W intercars taki zestaw SB kosztuje ponad 400zł:
http://moto.sklep.pl/result1.php?res=1& ... lang_id=PL
taxi do 1V:
http://moto.sklep.pl/result1.php?res=1& ... lang_id=PL
Muszę wybrać się do kolegi, który ma tam spore zniżki (syn zawodowego mechanika) to może coś się uda urwać z tej ceny, no bo jednak i tak mało to nie jest :crazy:



arwam

Post autor: arwam » pt maja 08, 2009 10:35

piori,

co do sprzęgieł Sachsa to ja już nie mam o niech dobrego zdania po moich przejściach z GT2052V
polecam takie sprzęgło czeskie ale niestety nie wiem do dziś jak to firma ale sprzęgło peirwsza klasa i jak a tą średnicę spisuje się naprawdę świetnie:


Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 08, 2009 10:44

arwam, a gdzie to sprzęgło kupiłeś i jeśli nie tajemnica to w jakiej cenie? To jest standardowe 210mm dedykowane do AAZ? Z dociskiem w komplecie?
Dziś trochę z rana popadało i na II biegu miele bez problemu kołami, ale na III już sprzęgło się mieliło :crazy: A jeszcze ze 2 tygodnie temu na mokrym na III dopiero przy 100km/h łapałem trakcję :satan: Dodam że mam polskie opony, jakaś Dębica - nie polecam tego badziewia :green_fuck:



arwam

Post autor: arwam » pt maja 08, 2009 11:55

piori pisze:arwam, a gdzie to sprzęgło kupiłeś i jeśli nie tajemnica to w jakiej cenie? To jest standardowe 210mm dedykowane do AAZ? Z dociskiem w komplecie?
Dziś trochę z rana popadało i na II biegu miele bez problemu kołami, ale na III już sprzęgło się mieliło :crazy: A jeszcze ze 2 tygodnie temu na mokrym na III dopiero przy 100km/h łapałem trakcję :satan: Dodam że mam polskie opony, jakaś Dębica - nie polecam tego badziewia :green_fuck:
są podobne w sklepie u znajomego.
ja mam docisk Sachsa bo mi wcześniej wymianiali tarcze na gwarancji bo się sypały sprężyny w tarczach a później w trasie byłem zmuszony włożyć to co było pod ręką bo nie miałem do domu dojechać ale się opłaciło bo po roku wymianiałem tylko raz inna sprawa że u mnie żadne fabryczne sprzęglo z MK2 nie wytrzyma.
a teraz mam moment bardziej do góry przeniesiony ale i tak z pompą 11 mm sobie nie bardzo to sprzęgło radzi.
nie wiem jak z dociskiem ale sama tarcza to będzie koszt około 130zł
nie wiem dokładnie bo ceny się zmieniaą u nas jak w karuzeli
ale srzęgło mogę polecić z czystym sumieniem

P.S. zapytam dzisiaj u kolegi bo jak będę jechał na uczelnię to mam po drodze także powiem Ci jak tylko założę.
Jaką masz pompę 9 czy mże 10mm?



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 08, 2009 12:05

Jaką masz pompę 9 czy mże 10mm?
9mm, z dołu mam... tylko kupę dymu, ale na wyższych obrotach daje radę.



arwam

Post autor: arwam » pt maja 08, 2009 12:08

piori pisze:
Jaką masz pompę 9 czy mże 10mm?
9mm, z dołu mam... tylko kupę dymu, ale na wyższych obrotach daje radę.
zrób timing i włóż ostrzejszego boost pina a auta wprost nie poznasz; jakie masz turbo K14 czy może K24 :chytry:



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 08, 2009 12:15

K14 na prawie 1,5 bara i odpowiednia do tego dawka. Timing, tzn. najlepiej zmienić ten dekielek na głębszy czy polecasz inny sposób?



arwam

Post autor: arwam » pt maja 08, 2009 13:29

piori pisze:I czy trzeba do tego jeszcze dokupić ten talerz wyciskowy? Bo chyba nie ma w komplecie? Czy tego raczej się nie zmienia?
jak ja sprzęgło kupowałem to był w komplecie ale sprzedawca mówi że rónie jest w zależności od firmy

jak nie będzie to jeśli masz w dobrym stanie to załórz to co masz.

piori pisze:Timing, tzn. najlepiej zmienić ten dekielek na głębszy czy polecasz inny sposób?
nie zamieniaj dekielków bo wtedy musisz jeszcze wyregulować naciąg wstępny, tylko skróć tłoczek

przy takim ciśnieniu nie odczuwasz spadku mocy w gónych obrotach?



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 08, 2009 14:17

przy takim ciśnieniu nie odczuwasz spadku mocy w gónych obrotach?
Na co dzień nie zapuszczam się obrotomierzem w takie zakresy aby jakoś mocno mi to doskwierało, ale jak czasem pociągnę wyżej to faktycznie silnik traci trochę oddech. Wiem że zaraz będziesz namawiał mnie do zmiany na większe turbo, ale moje jest w super stanie, z zewnątrz idealnie suche i dość szybko się wkręca z niskich obrotów, szkoda mi go ściągać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości