problem z odpalaniem, nonstop zalewa NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

problem z odpalaniem, nonstop zalewa NZ

Post autor: szuan » śr maja 06, 2009 22:11

witam!
mam bardzo pilną sprawe i niezwykle dziwną
dziś jadąc nagle zgasło mi auto i już potem nie chciało odpalić....
sprawdziłem:
rozrząd - ok
zapłon - ok
pompa paliwa - ok
sprawdziłem kable i świece - ok (iskra, że konia zabije na wszystkich)

aha i czasem nawet odpali ale kopci jak smok na niebiesko i strasznie przerywa, a jak sie zdjemie noge z gazu to zdycha.

ja podejrzewam, że to mogą być albo wtryski albo komp coś trafiło... -jak to sprawdzić albo coś?
panowie i panie, prosze o POMOC bo auto jest potrzebne na 11.00, a tu taki pech.
Jeśli taki temat już był prosze o linka bo naprawde niemam czasu na szukanie.

pozdrawiam i czekam.
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 08:15 przez szuan, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » śr maja 06, 2009 22:17

może komp źle steruje doborem mieszanki a w tym wypadku przyczyną byłaby walnięta sonda lambda- odepnij sonde i zobacz jak silnik będzie się zachowywał.
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 22:17 przez marcintju, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » śr maja 06, 2009 22:32

miałem cos podobnego i przyczyna była sonda odepnij ja tak jak kolega wyzej pisze i zobaczysz ja do dzisiaj jezdze bez i chodzi lepiej jak z :)


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 06, 2009 22:57

szuan pisze:niebiesko
w zasadzie na niebiesko to od spalanego oleju, ale jeśli na czarno to pewnie wtryski leją otwarte cały czas. Sprawdź masę - brązowe kable - do sterownika silnika. Sonda w przypadku NZ odpada, nie da takich objawów.
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 22:57 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Post autor: szuan » śr maja 06, 2009 23:51

znalazłem powód i nie jest nim sonda tylko, to coś zaznaczone na czerwono
Obrazek
- nie wiem jak sie to nazywa ale mam dane:
SIEMENS
TZ1 5WK6 102

PS. jak sie to nazywa?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » czw maja 07, 2009 07:59

o ile mnie paiec nie myli
to to jest moduł zapłonowy
ale od niego idą też kabelki do halla



Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw maja 07, 2009 08:58

Tak, to jest moduł zapłonowy, ale skąd wiesz, że to jest przyczyną?
Sprawdź kable do przepływomierza, upewnij się czy iskra jest na każdej świecy.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 08:59 przez krzemyk99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Post autor: szuan » czw maja 07, 2009 09:18

krzemyk99, napisałem w pierwszym poście, że wszystko było sprawdzane.
a stwierdziłem, że "to coś" jest przyczyną (takie są moje przewidywania) bo jak odpiąłem kable od tego to przestało go zalewać ale znowu wtryski nie podawały paliwa, a jak podpiąłem, to zalewało dziada.
jeszcze został główny sterownik (komp) ale nie wiem do czego on służy? - można prosić o jakieś wyjaśnienie?
pozdro.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw maja 07, 2009 09:22

Jak odpiąłeś moduł to przestało zalewać bo wtryski nie dostawały impulsu z czujnika hall i paliwo w ogóle się nie lało :bigok:
Najlepiej by było jakbyś miał ten moduł na podmianę od kogoś pożyczyć, czujnik temperatury też sprawdziłeś?? Może kabel się odłączył? Ja miałem takie objawy jak mi się odłączył kabel od przepływomierza (pękł przy wtyczce).

A komp służy właśnie od sterowania dawką paliwa, na podstawie temp silnika, powietrza i przepływu powietrza, lambdy i czujnika halla. Mógł się zepsuć co raczej jest mało prawdopodobne albo wchodzi w tryby "awaryjny" i daje maksymalną dawkę paliwa. Wejście w tryb awaryjny oznacza jakiś problem z czujnikami.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 09:25 przez krzemyk99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 07, 2009 09:25

szuan, źle to wydedukowałeś. Dobrze że wtryski przestają lać jak odłączysz ten moduł zapłonu, tak ma być, posłuchaj jeszcze czy wtedy pompa przestaje pracować czy wtryski przestają się otwierać.. A sterownik silnika steruje dawką paliwa czyli czasem otwarcia wtryskiwaczy, i jeśli są one cały czas otwarte ( nie cykają) to niestety albo jak pisałem coś z kablami do sterownika, albo uszkodzony sam sterownik może być. Nić na pewno oczywiście, ale pod tym kątem trzeba szukać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Post autor: szuan » czw maja 07, 2009 09:36

no to ok, panowie, a jak sprawdzić ten przepływomierz? - gdzie on się znajduje? - bo ja nie jestem mechanikiem lecz samoukiem więc robie wszystko metodą prób i błędów.
czy to jest, to coś za puszką filtra powietrza?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw maja 07, 2009 09:42

Szukaj na forum przepływomierz+1.3+NZ, zobacz czy wtyka łączy albo czy się nie zawiesił, posprawdzaj najpierw co możesz za darmo a dopiero później kupuj części na podmianę. Może ktoś z okolic z forum ma silnik 1.3NZ i pomoże.



Awatar użytkownika
szuan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr gru 26, 2007 17:50
Lokalizacja: Śląsk! - Orzesze.

Post autor: szuan » czw maja 07, 2009 09:47

sprawdziłem wszystkie czujniki przy silniku i wszystko jest podpięte, a czy sprawne, to niewiem... - niewiem jak sprawdzić (odpinałem po kolei i próbowałem odpalić ale zero efektu)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242831 kiedyś to było coupe
czas na nowe:
Obrazek
MM3000 17" 3tlg. AirRide1/2", a6 taillights,raid30, kubeł bbs, piasty 5x112, heble a4b5+C4 US

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw maja 07, 2009 09:53

Najważniejszy niebieski czujnik, omomierz w rękę na forum pisze jaką rezystancje ma mieć, ważna też jest tak jak PawełMarek napisał masa na silniku, wyciągnij listwę z wtryskami, tylko dwie śrubki i zobaczysz czy leja cały czas czy się zamykają.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 411 gości