Demontaż zderzaka tylnego, montaż czujników parkowania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- gienekk113
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
- Lokalizacja: Świat
Demontaż zderzaka tylnego, montaż czujników parkowania
Witam, jak w temacie. Kupiłem czujniki cofania do swojego Golfika, wyczytałem że do wywiercenia otworów na czujniki trzeba zdjąć zderzak.
I tu jest moje pytanie w jaki sposób mam go zdemontować ? Kompletnie nie wiem, gdzie są śrubki, zaczepy czy na czym on się trzyma. Na forum znalazłem tylko jak odkręcić przedni zderzak.
I tu jest moje pytanie w jaki sposób mam go zdemontować ? Kompletnie nie wiem, gdzie są śrubki, zaczepy czy na czym on się trzyma. Na forum znalazłem tylko jak odkręcić przedni zderzak.
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 08:19 przez gienekk113, łącznie zmieniany 2 razy.
napewno w nadkolach masz śrubki do odkręcenia i chyba pod lampami są śrubki pionowo wkręcane i od dołu po jednej śrubce na stronę - na podstawie ETKi próbuje zlokalizować miejsca odkręcenia
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 18:22 przez Kulon, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- gienekk113
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
- Lokalizacja: Świat
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Ja akurat wczoraj zdejmowałem zderzak...w nadkolach masz po cztery śrubki torx z każdej strony, jak masz chlapacze to one też są na czterech śrubkach torx...to już masz po osiem w każdym nadkolu. Dobrze jest zdjąć tylne koła żeby nie męczyć się z tymi śrubkami. Później masz dwie śrubki pod zderzakiem i dwie pod lampami. Pod lampami są jeszcze wciskane, plastikowe kołki, które musisz wyciągnąć. Tak jak kolega wyżej pisze, trzeba zdejmować lampy.
- gienekk113
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
- Lokalizacja: Świat
Qto dzięki pięknie za opis. Trafiłem na Twój post o czujnikach, dużo porad trochę mi się rozjaśniło. Właśnie skończyłem go czytać.
Przekopałem całe forum i zastanawiam się teraz w jaki sposób mam je zamontować, rozważam kilka opcji.
Jak myślicie, które będzie najlepsza i najbardziej będzie się prezentowała. Czarny Golf IV (LC9Z).
Przekopałem całe forum i zastanawiam się teraz w jaki sposób mam je zamontować, rozważam kilka opcji.
Jak myślicie, które będzie najlepsza i najbardziej będzie się prezentowała. Czarny Golf IV (LC9Z).
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
pierwszy...raczej nie
drugi...sam bym się skusił ale nie wiem czy nieoryginalne czujniki w nieoryginalnej dokładce (znaczy się sam bym wiercił otwory) nie będą "łapały" asfaltu...gdyby kupić oryginalną dokładkę z otworami to można spróbować, nie wiem jednak jak nieoryginalne czujniki będą pasowały w te otwory...
trzeci...hmmm ładna fotka:P...muszę się przyznać, że jak zakładałem czujniki to po zdjęciu zderzaka myślałem, że są to oryginalne miejsca na nie...tak wygląda zderzak od środka
są tam okrągłe otwory i myślałem właśnie, że pod czujniki one są
Jakbym teraz zakładał to myślałbym nad czujnikami w dokładce zderzaka...chociaż nie wiem jakby się to sprawowało
drugi...sam bym się skusił ale nie wiem czy nieoryginalne czujniki w nieoryginalnej dokładce (znaczy się sam bym wiercił otwory) nie będą "łapały" asfaltu...gdyby kupić oryginalną dokładkę z otworami to można spróbować, nie wiem jednak jak nieoryginalne czujniki będą pasowały w te otwory...
trzeci...hmmm ładna fotka:P...muszę się przyznać, że jak zakładałem czujniki to po zdjęciu zderzaka myślałem, że są to oryginalne miejsca na nie...tak wygląda zderzak od środka
są tam okrągłe otwory i myślałem właśnie, że pod czujniki one są
Jakbym teraz zakładał to myślałbym nad czujnikami w dokładce zderzaka...chociaż nie wiem jakby się to sprawowało
- gienekk113
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
- Lokalizacja: Świat
Właśnie najbardziej podoba mi się 1 rozwiązanie.
Fakt - z dokładką mogą być problemy z łapaniem asfaltu, zwłaszcza że moja wygląda nieco inaczej niż ta na 2 fotce.
Tak wiem że to Twoje fotka Jak już pisałem trochę się dowiedziałem z Twojego postu. Rozwiązanie numer 3 jest najtańsze do naprawy w razie jak by coś nie wyszło, bo wystarczy wymienić listwy oraz najprostsze w wykonaniu. Ale na Twojej fotce dziwnie to wygląda - za małe przerwy między czujnikami.
A jak Ci się sprawują czujniki zamontowane rozwiązaniem 3 ??
Kupiłem taki czujnik.
Fakt - z dokładką mogą być problemy z łapaniem asfaltu, zwłaszcza że moja wygląda nieco inaczej niż ta na 2 fotce.
Tak wiem że to Twoje fotka Jak już pisałem trochę się dowiedziałem z Twojego postu. Rozwiązanie numer 3 jest najtańsze do naprawy w razie jak by coś nie wyszło, bo wystarczy wymienić listwy oraz najprostsze w wykonaniu. Ale na Twojej fotce dziwnie to wygląda - za małe przerwy między czujnikami.
A jak Ci się sprawują czujniki zamontowane rozwiązaniem 3 ??
Kupiłem taki czujnik.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
tak jak już pisałem, myślałem że są to oryginalne miejscagienekk113 pisze:za małe przerwy między czujnikami.
Jak parkuje między dwa auta tyłem to zewnętrzne czujniki wyłapują je bardzo ładnie, czyli mają dosyć "szerokie pole widzenia"...zawsze zapomnę sprawdzić jakby pokazywały jakiś słupek gdyby był idealnie po środku auta, ale sądząc po tym jak działają czujniki zewnętrzne to podejrzewam że pokazywałoby słupek do końca, czyli 40cm, później jest "0" na wyświetlaczu. Czasami zdarza mi się parkować w 15cm trawie (lepiej grzebać przy aucie niż kosić trawę:))...tam czujnik się nie sprawdza. Ogólnie jestem zadowolony z czujnika.gienekk113 pisze:A jak Ci się sprawują czujniki zamontowane rozwiązaniem 3 ??
- gienekk113
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
- Lokalizacja: Świat
Ja u siebie (kombi) nie zdejmowałem zderzaka przy montażu czujników, co skończyło się na tym, że 2 skrajne weszły idealne, a przy wierceniu dziury na 2 środkowe trafiłem idealnie na belkę wzmacniającą pod zderzakiem. Efekt był taki, że czujnik nie mieścił się do końca. Ostatecznie i tak musiałem go zdjąć, aby wyciąć w belce dziury na czujniki. Do zdjęcia zderzaka musisz odkręcić lampy i z tego co pamiętam po 3 śruby w każdym z nadkoli (zdejmowanie koła, tak jak ktoś to wyżej sugerował wg mnie jest totalnie bez sensu, bo dostęp do śrub jest swobodny - i tak to jest mały torx, więc klucz także jest niewielki). Moje czujniki kosztowały 120zł. Uważam, że pasują perfekcyjnie, kolor idealnie pasuje do zderzaka. Fotka poniżej.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
u mnie spisuje się dobrzegienekk113 pisze:Czyli ogólnie jest to dobre miejsce ?
coś pod 200zł ale dwa lata temu...gienekk113 pisze:Ile płaciłeś za czujniki, bo może masz jakiejś lepszej klasy sprzęcik i inaczej działają niż moje.
Mam kilka, ale jedna w nocy a pozostałe bez zderzaka:) Dopiero za tydzień będę miał zderzak żeby zrobić fotkę...gienekk113 pisze:Masz może fotkę z dalszej odległości Golfika od "tyłu" ??
niestety w hatchbagu nie można tak rozmieścić bo rejestracja jest na zderzaku;/ ogólnie ładnie Ci to wyszłomic.waw pisze:Uważam, że pasują perfekcyjnie
U mnie były po cztery śruby, trzy z brzegu do których faktycznie można dojść, jedna głębiej i tu już jest problem. Dodatkowo mam chlapacze, każdy z nich jest na czterech śrubkach...także ogólnie mniej czasu i nerwów straciłem zdejmując koło niż kombinując z nim. Po zdjęciu koła, wkrętarka z odpowiednią końcówką w rękę i w kilka sekund po sprawie...zdjęcie koła to też nie jest jakiś ogromny problem...mic.waw pisze:Do zdjęcia zderzaka musisz odkręcić lampy i z tego co pamiętam po 3 śruby w każdym z nadkoli (zdejmowanie koła, tak jak ktoś to wyżej sugerował wg mnie jest totalnie bez sensu, bo dostęp do śrub jest swobodny - i tak to jest mały torx, więc klucz także jest niewielki).
[ Dodano: 07 Maj 2009 10:04 ]
znalazłem taką fotkę...
- gienekk113
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
- Lokalizacja: Świat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 173 gości