Bardzo proszę o pomoc! nie wiem czy to gaźnik, ssanie itp...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Bardzo proszę o pomoc! nie wiem czy to gaźnik, ssanie itp...
Witam serdecznie, jestem posiadaczem MKII z 1985r, prawdopodobnie mial zmieniany silnik bo wśród kontrolek jest kontrolka od świec zarowych, jest to silnik 1.3 nie wiem jaki to dokładnie model - gaźnik ale mam z nim problem. Jak jest zimny odpala, ale nie wchodzi na wysokie obroty, wrecz po kilku sekundach zaczyna z nich jeszcze bardziej spadac i "trzesie" sie cały jak szalony... po kilkukrotnym przegazowaniu wchodzi na prawidłowe obroty, pracuje równo i poprawnie. Chwile sie nagrzeje, wystarczy puknac w pedal gazu - schodzi na niższe obroty i jest wszystko ładnie. Niestety potrafi i to bardzo często na rozgrzanym silniku na jałowym biegu po prostu zgasnąć lub meczy sie na bardzo niskich obrotach... nie zawsze ale dosyc czesto. Czasami przy pracy na jałowym biegu przy nagrzanym silniku "pływa" miedzy wyskimi a niskimi obrotami i w koncu gaśnie.Nie wiem co z tym zrobic... kilku mechaników juz go ogladalo,ale kazdy twierdzi ze to stary silnik i taka jego uroda itp... ogolnie zostaje zbywany. Przykre to,ale coz...dlatego wracam sie o pomoc do Was drodzy forumowicze, szukalem podobnych tematow,ale jakos glownie trafialem na Mk III:) bardzo prosze o informacje, jesli za malo opisalem chetnie odpowiem na kazde pytania, ktore moga Wam pomoc w dokonaniu analizy mojego przypadku. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
mialem kiedys mk1 z takim silnikiem.mozesz miec problem z ssaniem tzn ze ssanie sie nie wylacza lub caly czas jest wlaczone i go zalewa.a z tego co piszesz wydaje mi sie ze too bylo by realne.w momencie gdy masz zalaczone ssanie to dodajac gazu silnik ma bogatsza mieszanke paliwa i zostaje zalewany w wyniku czego przygasa lub wrecz gasnie.sprawdz to.pozdrawiam i ttrzymam kciuki.
Witam.
Podejrzewam że masz ssanie automatyczne, a więc w gaźniku jest taka płytka (ssania), która po rozgrzaniu silnika odchyla się powodując zmniejszenie obrotów (wyłączenie ssania), ale zarazem ta płytka nie zawsze powraca na swoje położenie po zgaszeniu silnika, tak więc aby "załączyć" ssanie przed odpaleniem silnika należy raz lub dwa razy nacisnąć pedał gazu. Powoduje to, że ta płytka ustawia się w stan ssania, a gdy silnik się rozgrzeje i dodamy gazu to obroty powinny się zmniejszyć.
Napisałeś, że po odpaleniu obroty wzrastają po wciśnięciu pedału, więc innymi słowy załączasz ssanie, tylko już po odpaleniu silnika.
Co do gaśnięcia to może być coś podobnego do opisanego tutaj tematu
Pozdrawiam
Podejrzewam że masz ssanie automatyczne, a więc w gaźniku jest taka płytka (ssania), która po rozgrzaniu silnika odchyla się powodując zmniejszenie obrotów (wyłączenie ssania), ale zarazem ta płytka nie zawsze powraca na swoje położenie po zgaszeniu silnika, tak więc aby "załączyć" ssanie przed odpaleniem silnika należy raz lub dwa razy nacisnąć pedał gazu. Powoduje to, że ta płytka ustawia się w stan ssania, a gdy silnik się rozgrzeje i dodamy gazu to obroty powinny się zmniejszyć.
Napisałeś, że po odpaleniu obroty wzrastają po wciśnięciu pedału, więc innymi słowy załączasz ssanie, tylko już po odpaleniu silnika.
Co do gaśnięcia to może być coś podobnego do opisanego tutaj tematu
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości