Info swap z 1.6 mk2 na mk3 #$%
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Info swap z 1.6 mk2 na mk3 #$%
Siemanko mam takie pytanko. ..
Mam jakiegoś tam słabego golfika 2 1.6 benzyna i chciał bym zmienić w nim silnik na jakiś od mk3 co ma coś koło 100 kucy. . .
Tylko zastanawiam się co było by mi potrzebne tak dokładniej bo wiadomo jezeli chce silnik od 3 to potrzebował bym tez wszystkie kable i skrzynke od bezpiecznikow i duzo duzo wiecej tylko tez sie zastanawiam nad tym czy wziąsc do swapa
benzyne
1.6 (AEK) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 135 Nm / 4400 obr.
1.6 (AFT) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr.
1.6 (AKS) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr.
1.8 (ABS) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
1.8 (ANP) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
1.8 (ADZ) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
1.8 (ACC) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
2.0 ( 2E ) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr.
2.0 (ADY) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr.
2.0 (AGG) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr.
2.0 (AKR) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr.
2.0 (ABA) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr.
2.0 (ABF) GTI 4 / 16 1984 cm³ 110 kw (150 KM 180 Nm / 4800 obr.
diesla
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr.
1.9 (AFN) TDI 4 / 8 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm / 1900 obr.
najbardziej mi pasuje ten 110konny diesel albo ten 150 konny 2.0gti tylko nie wiem ile mnie by to mniej więcej wyszło. . .
Swapa będę robił z kumplem mechanikiem. . . tylko nie wiem na jaką cene musiał bym się nastawić za silnik i to co jest potrzebne .. .
ile taki 2.0gti 150konny może palić waszki??
A i jeszcze jedno pytanko. . . chce tez zmienić wnętrze na trójkowe czyli dechę siedzenia tylko nie wiem czy podsufitka będzie pasowała i boczki ( 3 drzwiowy) to jeżeli silnik i wnętrze ma być od 3ki to kable pewnie tez??
Sorry za to ze tyle tego ale czego się nie robi zeby można było golfem na majovwke pojechać czy cuś
Jeżeli by był ktoś tak uprzejmy niech napisze dokładnie części jakie bym potrzebował. . .
Mam jakiegoś tam słabego golfika 2 1.6 benzyna i chciał bym zmienić w nim silnik na jakiś od mk3 co ma coś koło 100 kucy. . .
Tylko zastanawiam się co było by mi potrzebne tak dokładniej bo wiadomo jezeli chce silnik od 3 to potrzebował bym tez wszystkie kable i skrzynke od bezpiecznikow i duzo duzo wiecej tylko tez sie zastanawiam nad tym czy wziąsc do swapa
benzyne
1.6 (AEK) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 135 Nm / 4400 obr.
1.6 (AFT) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr.
1.6 (AKS) 4 / 8 1595 cm³ 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr.
1.8 (ABS) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
1.8 (ANP) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
1.8 (ADZ) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
1.8 (ACC) GT 4 / 8 1781 cm³ 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr.
2.0 ( 2E ) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr.
2.0 (ADY) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr.
2.0 (AGG) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr.
2.0 (AKR) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr.
2.0 (ABA) GTI 4 / 8 1984 cm³ 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr.
2.0 (ABF) GTI 4 / 16 1984 cm³ 110 kw (150 KM 180 Nm / 4800 obr.
diesla
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr.
1.9 (AFN) TDI 4 / 8 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm / 1900 obr.
najbardziej mi pasuje ten 110konny diesel albo ten 150 konny 2.0gti tylko nie wiem ile mnie by to mniej więcej wyszło. . .
Swapa będę robił z kumplem mechanikiem. . . tylko nie wiem na jaką cene musiał bym się nastawić za silnik i to co jest potrzebne .. .
ile taki 2.0gti 150konny może palić waszki??
A i jeszcze jedno pytanko. . . chce tez zmienić wnętrze na trójkowe czyli dechę siedzenia tylko nie wiem czy podsufitka będzie pasowała i boczki ( 3 drzwiowy) to jeżeli silnik i wnętrze ma być od 3ki to kable pewnie tez??
Sorry za to ze tyle tego ale czego się nie robi zeby można było golfem na majovwke pojechać czy cuś
Jeżeli by był ktoś tak uprzejmy niech napisze dokładnie części jakie bym potrzebował. . .
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 11:56 przez r4d3x, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/176/73355852258b5d49.jpg[/img][/url]
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Jeśli masz na myśli swap na ABFa (2.0 150PS) to silnik + osprzęt + bak z mk3 + pompa + robota wyjdzie okolo 5-6 tysięcy. Zawsze możesz zostawić swój bak ale wtedy trzeba dokupić dwie pompy paliwa (jedna w bak, druga na zewnątrz).
Diesel 110 PS to koszta okolo 7k, bo trzeba zmienić skrzynię biegów, pedały, mechanizm zmiany biegów i kilka innych *#cenzura#*.
Na temat wnętrza zadaj pytanie w dziale "Style". Ale na bank ani boczki ani podsufitka nie podejdą z mk3 do mk2 no chyba ze po jakiejś megarzeźbie.
Diesel 110 PS to koszta okolo 7k, bo trzeba zmienić skrzynię biegów, pedały, mechanizm zmiany biegów i kilka innych *#cenzura#*.
Na temat wnętrza zadaj pytanie w dziale "Style". Ale na bank ani boczki ani podsufitka nie podejdą z mk3 do mk2 no chyba ze po jakiejś megarzeźbie.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Przecież w Wejherowie najlepsze ponoć fury w kraju jeżdżą i ty nie wiesz co i do czego ?? 2.0 16V z MK3 co ma 150KM to dobry wybór ale oprócz swapa zaopatrz się w 2000zł na pewne braki, których nie ominiesz. Będzie brakować tego, tamtego i owego. W używce się tego nie dostanie. Ogólnie silnik leży idealnie na wózku z MK3 bo tylna poducha silnika z MK2 to porażka. Tematów podobnych do twojego jest setki tutaj jak i na każdym forum o tematyce VW. Zacznij szukać, a nie licz na gotowca, łącznie z cenami, które non stop się zmieniają. A tak z ciekawości, chcesz mocy, a 5000zł na ten swap masz ?? Bo taniej ciężko będzie.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Taz, coś się tak zagotował?TAZ pisze:Przecież w Wejherowie najlepsze ponoć fury w kraju jeżdżą i ty nie wiesz co i do czego ?? 2.0 16V z MK3 co ma 150KM to dobry wybór ale oprócz swapa zaopatrz się w 2000zł na pewne braki, których nie ominiesz. Będzie brakować tego, tamtego i owego. W używce się tego nie dostanie. Ogólnie silnik leży idealnie na wózku z MK3 bo tylna poducha silnika z MK2 to porażka. Tematów podobnych do twojego jest setki tutaj jak i na każdym forum o tematyce VW. Zacznij szukać, a nie licz na gotowca, łącznie z cenami, które non stop się zmieniają. A tak z ciekawości, chcesz mocy, a 5000zł na ten swap masz ?? Bo taniej ciężko będzie.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Wiem wiem Taz Po wejherowie jezdrzą kozackie golfiki. . .
Z taką sumą się liczyłem ale nawet troszke mniejszą bo swapa będę robił z kumplem więc nie będe musiał płacić za mechanika. . .
A teraz zastanawiałem się też nad silnikiem nie od 3 tylko od 2. . bo z mk2 o pojemności 1.8 mają też sporą moc. . i mniej roboty za tym idzie nie trzeba uchwytów do silnika dorabiać itp. . .
Tylko nie wiem który wybrać
1.8 4 8 1781 cm³ 82 kW (112 KM) 153 Nm Wtrysk (PB)
1.8 4 16 1781 cm³ 95 kW (129 KM) 168 Nm Wtrysk, katalizator (PL)
1.8 4 16 1781 cm³ 102 kW (139 KM) 163 Nm Wtrysk (KR)
1.8 4 8 1781 cm³ 118 kW (160 KM) 225 Nm Wtrysk, kompresor
Bo nie wiem w sumie czym się rużnią. . . czy skrzynia biegów z mojej 2 będzie pasowała pod któryś z tych silników? bo gdybym wybrał 1 z tych 4 to wystarczy że kupie goły silnik tak czy co jeszcze bym potrzebował??
Z taką sumą się liczyłem ale nawet troszke mniejszą bo swapa będę robił z kumplem więc nie będe musiał płacić za mechanika. . .
A teraz zastanawiałem się też nad silnikiem nie od 3 tylko od 2. . bo z mk2 o pojemności 1.8 mają też sporą moc. . i mniej roboty za tym idzie nie trzeba uchwytów do silnika dorabiać itp. . .
Tylko nie wiem który wybrać
1.8 4 8 1781 cm³ 82 kW (112 KM) 153 Nm Wtrysk (PB)
1.8 4 16 1781 cm³ 95 kW (129 KM) 168 Nm Wtrysk, katalizator (PL)
1.8 4 16 1781 cm³ 102 kW (139 KM) 163 Nm Wtrysk (KR)
1.8 4 8 1781 cm³ 118 kW (160 KM) 225 Nm Wtrysk, kompresor
Bo nie wiem w sumie czym się rużnią. . . czy skrzynia biegów z mojej 2 będzie pasowała pod któryś z tych silników? bo gdybym wybrał 1 z tych 4 to wystarczy że kupie goły silnik tak czy co jeszcze bym potrzebował??
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/176/73355852258b5d49.jpg[/img][/url]
ja wstawiłem silnik 2E z Passata i zostawiłem oryginalną skrzynię biegów... okazało się że po zmianie na 115 koni przeguby z moich 60 koni wymiękły.
jeśli chodzi o motor KR to ja osobiście wybrałbym coś nowocześniejszego, najlepiej jego następce właśnie ABFa. Z montażem silnika sobie poradzisz bynajmniej mechanicznie. Kłopoty sprawi na pewno okablowanie instalacji silnika i wpięcie jej do skrzynki bezpieczników, dostarczenie paliwa ze zbiornika do silnika i parę innych drobiazgów które będą nagminnie wychodzić w trakcie montażu.
Kiedy założysz sobie już nowy motorek warto byłoby dać dobrą skrzynię biegów która da sensowne przełożenie na koła, Najlepiej gdybyś kupił jakiś komplecik na Swap silnik+skrzynia+wiązka, a gdybyś do tego dorzucił hamulce odpowiednich rozmiarów to byłoby najbezpieczniej. Jednak to droga zabawa i chcąc zrobić to dobrze, to przy kupnie drugiego motoru trzeba by wymienić to co się da, uszczelnić, wymienić płyny, rozrząd, dać nowe sprzęgło i takie tam. Jak się zabierzesz za hamulce to trzeba wymienic wszystkie tulejki żeby się potem nie zabić od razu...
Sumując dużo pracy i mnóstwo nowych doświadczeń. Jeśli nie boisz się narzędzi, zmęczyć ani ubrudzić, masz możliwości miejsce i czas to licz kasę i wkładaj graty.
Pomijając to zastanów się czy nie lepiej znaleźć jakieś auto o podobnych parametrach ale juz gotowe?? złożone?
za 4-5 tysięcy masz ładną zadbaną dwójeczkę GTI z KRem pod maską i bez LPG...
jeśli chodzi o motor KR to ja osobiście wybrałbym coś nowocześniejszego, najlepiej jego następce właśnie ABFa. Z montażem silnika sobie poradzisz bynajmniej mechanicznie. Kłopoty sprawi na pewno okablowanie instalacji silnika i wpięcie jej do skrzynki bezpieczników, dostarczenie paliwa ze zbiornika do silnika i parę innych drobiazgów które będą nagminnie wychodzić w trakcie montażu.
Kiedy założysz sobie już nowy motorek warto byłoby dać dobrą skrzynię biegów która da sensowne przełożenie na koła, Najlepiej gdybyś kupił jakiś komplecik na Swap silnik+skrzynia+wiązka, a gdybyś do tego dorzucił hamulce odpowiednich rozmiarów to byłoby najbezpieczniej. Jednak to droga zabawa i chcąc zrobić to dobrze, to przy kupnie drugiego motoru trzeba by wymienić to co się da, uszczelnić, wymienić płyny, rozrząd, dać nowe sprzęgło i takie tam. Jak się zabierzesz za hamulce to trzeba wymienic wszystkie tulejki żeby się potem nie zabić od razu...
Sumując dużo pracy i mnóstwo nowych doświadczeń. Jeśli nie boisz się narzędzi, zmęczyć ani ubrudzić, masz możliwości miejsce i czas to licz kasę i wkładaj graty.
Pomijając to zastanów się czy nie lepiej znaleźć jakieś auto o podobnych parametrach ale juz gotowe?? złożone?
za 4-5 tysięcy masz ładną zadbaną dwójeczkę GTI z KRem pod maską i bez LPG...
- punkvw
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
- Lokalizacja: Polska/ Niemcy
- Kontakt:
[quote="bugalon"]Jeśli masz na myśli swap na ABFa (2.0 150PS) to silnik + osprzęt + bak z mk3 + pompa + robota wyjdzie okolo 5-6 tysięcy. Zawsze możesz zostawić swój bak ale wtedy trzeba dokupić dwie pompy paliwa (jedna w bak, druga na zewnątrz).
jesli golfina po 89 r. to bak moze zostac ( jest taki sam jak w MK3 )jedynie pompe z ABFa lub VRa wrzucic..........
zadnych lap przerabiac nie musisz od 1.6 w gore sa takie same (czy to Golf 2-3 czy passat, poza tylnia ale to tylko kwestia jaka masz belke).................srodek nie pasuje, lepiej kokpit z Corrado zapodac (na upartego z MK3 tez podchodzi ale trza troche rzezbic )
chcesz troche mocniej i tanio ???? swapuj ABSa (bardzo dobry motör) za 500 zeta masz 90 psa... i jezdzisz az Ci sie buda rozsypie
jesli golfina po 89 r. to bak moze zostac ( jest taki sam jak w MK3 )jedynie pompe z ABFa lub VRa wrzucic..........
zadnych lap przerabiac nie musisz od 1.6 w gore sa takie same (czy to Golf 2-3 czy passat, poza tylnia ale to tylko kwestia jaka masz belke).................srodek nie pasuje, lepiej kokpit z Corrado zapodac (na upartego z MK3 tez podchodzi ale trza troche rzezbic )
chcesz troche mocniej i tanio ???? swapuj ABSa (bardzo dobry motör) za 500 zeta masz 90 psa... i jezdzisz az Ci sie buda rozsypie
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
cze
ja mialem do niedawna jeszcze MKII na 1.6,kod silnika EZ,wsadzilem silnik z MKIII 1.8 ABS,wszystko podeszlo bez problemów.
Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości