tdi szarpie:(((!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Piotr_Gd

tdi szarpie:(((!!!!

Post autor: Piotr_Gd » wt sty 10, 2006 02:05

Witam
Mam golfa mkIII tdi 90PS. Mam problem ponieważ nie mogę uporać sie z szarpaniem podczas jazdy. Byłem na komputerze i po tej wizycie wymienilem zawór EGR-u. Nic nie dało. Nie mam już siły-pomocy!!! walczę z tym dobre 6 m-cy. Nie wiem co jeszcze wymienić. Nie ma luzu na przegubach, poduszki wszystkie nowe. Co ciekawsze czasami na trasie przejeżdzam 100 km i jest dobrze a pozniej znowu klapa. Nie szarpie na wysokich obrotach. :grrr:
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt sty 10, 2006 03:04

a w jaki sposob szarpie?? czy jest to telepanie silnikiem na 4 i 5 biegu w przedziale obrotow miedzy 2 -2.8 tys??

moze to byc nastawnik pompy wtryskowej.
mozna go wyczyscic (chociaz nie jest to latwe do wykonania aczkolwiek wykonalne).


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Piotr_Gd

Post autor: Piotr_Gd » wt sty 10, 2006 10:07

szarpie raczej do 2500 obr. później przestaje. na 3 biegu do 80 i iv do 100 i nie szarpie wtedy. a może musze wymienić pompe? co by bylo pewnie dosc kosztowne. zastanawia mnie tylko dlaczego czasami jest dobrze. Wydaje mi sie że jest tak od momentu kiedy jadac bardzo powoli mialem wcisniete sprzeglo i wlozony 4 bieg, kiedy je puscilem szarpnol cos strzelilo i zgasl. A w razie czego jak wyczyścic ten nastawnik i czy to jest ten na pompie z góry?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt sty 10, 2006 12:37

mi koles za wymiane pompy na uzywke krzyknal 800 zl

nastawnika samemu nie radze czyscic jesli sie nie ma umiejetnosci, precyzji i dostepu do VAGa
zawsze mozna oddac osobie ktora sie tym zajmuje, jednak najpierw trzeba by zdiagnozowac czy to aby napewno to. u mnie czasem jest to szarpanie czasem przyspiesza gladko bez problemu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » wt sty 10, 2006 14:12

No właśnie u mnie jest to samo, ale znalazłem fachowca od pomp wtryskowych właśnie takich elektronicznych i się wybiore z tym do niego i pogadam z nim o tym nastawniku. Czytając to forum i forum mastersa dowiedziałem się że można to zdiagnozować przez odłączenie czujnika prędkości ze skrzyni biegów tylko nie mam pojęcia gdzie ten czujnik jest.

Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że to telepanie raz jest raz go niema i jeżdże z tym już pół roku i dalej nie wyczówam kiedy się pojawi a kiedy nie. Zauważyłem jedynie teraz nasilenie tego zjawiska wraz ze spadkiem temperatury, a jak miałem jeszcze letnią rope i temperatura spadła to się wogóle nie dało jechać, więc u siebie podejrzewam coś w układzie zasilania paliwem (filtr paliwa nowy).

A ktoś z forumowiczów czyścił ten nastawanik?


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Piotr_Gd

Post autor: Piotr_Gd » wt sty 10, 2006 14:22

Dzieki za podpowiedz. ale w jaki sposób to zdjagnozować za pomocą czujnika prędkości. Moge podjechać do mechanika. Ale jakie będą objawy, co powinno się stać?



Awatar użytkownika
sps5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw mar 03, 2005 10:23
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: sps5 » wt sty 10, 2006 14:23

witam mam bardzo podobny objaw w swoim golfie, mecze sie z tym od roku i przy okazji innych rzeczy doszedlem do tego ze to pompa wtryskowa tyle ze moja juz padla na dobre i auto nie chce palic wiec szukam dobrej pompy :) mialem robiony tuning komputera skutkowalo to wieksza moca w serwisie vw powiedzieli mi ze jak zmienie sterowniki do kompa to powinno przestac szrpac jesli nie to pompa wtryskowa wszytskie inne rzeczy juz wykluczylem



Piotr_Gd

Post autor: Piotr_Gd » wt sty 10, 2006 14:56

Czy podlanczając samochód do komputera można sprawdzić pompe????



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt sty 10, 2006 15:22

Piotr_Gd pisze:szarpie raczej do 2500 obr. później przestaje. na 3 biegu do 80 i iv do 100 i nie szarpie wtedy. a może musze wymienić pompe? co by bylo pewnie dosc kosztowne. zastanawia mnie tylko dlaczego czasami jest dobrze. Wydaje mi sie że jest tak od momentu kiedy jadac bardzo powoli mialem wcisniete sprzeglo i wlozony 4 bieg, kiedy je puscilem szarpnol cos strzelilo i zgasl.

w pierwszej kolejnosci sprawdziłbym rozrząd - potem nastawnik


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Piotr_Gd

Post autor: Piotr_Gd » wt sty 10, 2006 15:31

rorząd nowy



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt sty 10, 2006 15:46

ale sprawdzić czy nie jest przestawiony nie zaszkodzi


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ben29
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 23:55
Lokalizacja: Znad Jeziora Roznowskiego
Kontakt:

Post autor: ben29 » śr sty 11, 2006 19:45

Witam.
moj wujek mial taki problem tyle ze w Audi B4 1,9 tdi,najpierw odpial licznik i to pomoglo, ale bez licznika kicha, wiec fachowcy szukali dalej, wymienil pompe i nic, juz mial komputer zmieniac ale pojechal do fachowca do krynicy Kolo N Sacza, koles grzebnal, policzyl 100 i auto chula jak nowe, mniej pali, nie szarpie, cudo po prostu.
Niestety teraz nie pamietam co to bylo, zadzwonie do niego i sie dowiem, jak tylko bede wiedziec dam cynk.
poazdr.


Kupię listwy boczne na tylne błotniki z napisem GT
wersja 3d.

Piotr_Gd

Post autor: Piotr_Gd » czw sty 12, 2006 10:23

Witam
Będę wdzięczny jak się czegoś dowiesz.:)
Wczoraj jeździłem i cały dzień nie szarpał.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ben29
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 23:55
Lokalizacja: Znad Jeziora Roznowskiego
Kontakt:

Post autor: ben29 » pn sty 16, 2006 20:11

Witam,
dowiedzialem sie niewiele, poniewaz elektryk nie chcial powiedziec wujkowi co bylo powodem. sorki ale niestety nie umiem Ci pomoc. moim zdaniem to byla jakas *#cenzura#* skoro skasowal go tylko 100 zl.


Kupię listwy boczne na tylne błotniki z napisem GT
wersja 3d.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości