Układ chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bolo GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: pn sie 20, 2007 15:50
Lokalizacja: Gryfino

Układ chłodzenia

Post autor: Bolo GTI » pn maja 04, 2009 08:10

Witam.
Mam problem z jednym z samochodów. Golf III GTI 2.0 AGG.
Strasznie się grzeje i wywala mi wodę gdzie popadnie, to zbiorniczkiem, to kolektorem wodnym, czy jak to tam się fachowo nazywa. Zauważyłem, że wąż jest mocno twardy, wiec duże ciśnienie. Spowodowane to jest tym, że woda się normalnie gotuje w układzie. Na zegarze 90 stopni. Okazuję się jednak, że wąż wychodzący z bloku do chłodnicy jest gorący na maxa. Chłodnica zimna, jak i ten wąż na dole. Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc, bo auto stoi.

Pozdrawiam


[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pn maja 04, 2009 08:14

TERMOSTAT, ewentualnie pompa wody:)



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » pn maja 04, 2009 09:09

Na bank termostat, zamyka obieg wody na małym, nie puszczając wody na chłodnice, stąd zimna chlodnica i dolny wąż. Zrób to jak najszybciej, albo trzeba bedzie minimum planować głowice lub zmieniać uszczelke pod nią. Wymień termostat jak najszybciej, (ok 30 zł) albo jak nie masz mozliwosci kupic to wyjmij go całkowicie i włóż kiedy indziej (na zime zeby byl)



Awatar użytkownika
Bolo GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: pn sie 20, 2007 15:50
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Bolo GTI » pn maja 04, 2009 09:25

Gdzie go znajdę? Zrobię to zaraz po pracy..


[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]

Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pn maja 04, 2009 09:28

i tak jak bedzie mial uszczelke wymienic to głowica do planu niezaleznie. a gorzej jak bedzie tak jezdzil i mu pęknie głowica to bedzie miał chłopak lipe! :smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 04, 2009 09:29

Bolo GTI pisze:Gdzie go znajdę?
użyj prosze wyszukiwarki, procedura wymiany była wiele razy opisywana. W twoim aucie jest u dołu, poniżej alternatora, dostęp od spodu silnika po odkręceniu i odchyleniu bez odłączania weży pompy wspomagania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bolo GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: pn sie 20, 2007 15:50
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Bolo GTI » pn maja 04, 2009 10:14

Dzisiaj zobaczę czy wywalenie go coś da. Relacje zdam wieczorem. Dzięki za pomoc..


[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]

Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » pn maja 04, 2009 10:18

Tylko odpowietrz dobrze układ potem, bo dalej Ci może gotować :)



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pn maja 04, 2009 10:22

no. ogrzewanie ma maxa na kilka minumt i jazda... :smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » pn maja 04, 2009 10:28

a po co ogrzewanie na maksa?



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pn maja 04, 2009 11:34

zeby odpowietrzyc układ. :smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » pn maja 04, 2009 11:44

hehe no rzeczywiście cokolwiek to da :)
Przekręcenie pokrętła grzania na full nie powoduje, że woda zaczyna wplywac do nagrzewnicy )ona tam caly czas plynie) tylko ze dmucha powietrzem znad nagrzewnicy czyli ciepłym, a nie z zewnatrz ;)
Wiec w odpowietrzaniu to nei pomaga :)

ja proponuje odpalić auto, jak sie otworzy termostat - to wciagnie wode ze zbiorniczka do duzego obiegu, wtedy dolac powoli do stanu . Jak bedzie stan to ściskac gornego węza w chłodnicy. spowoduje to wypychanie powietrza z układu. No chyba że ja chłodnicy jest odpowietrznik, ale ja u siebie nie widziałem.



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pn maja 04, 2009 11:55

no nie wiem, ja słyszałem że w odpowietrzeniu pomaga ustawienie grzania a mysle ze w warsztacie by tego nie robili gdyby to nic nie dawalo. A warsztat nie "u Czesława" tylko shell autoserv :smoke:

Układ moze sie odpowietrzyc bo przy wyzszej temp rosnie cisnienie i wypycha powietrze...?!
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 11:56 przez 2RaZ, łącznie zmieniany 1 raz.


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 04, 2009 12:01

2RaZ, nagrzewnica w golfie ma obieg otwarty płyn krazy w niej cały czas (nie ma zadnego zaworu) w ziwiązku z ytm włączanie grzania niema znaczenia dla odpowietrzenia. A ci Twoi spece maja instrukcje ogólne do wszystkich aut, nie znają się na jednym modelu tylko i nie ma sie co dziwić, zreztą w końcu otwarcie grzania nie zaszkodzi


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 91 gości