1.4 ABD Cały czas 100*C.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 ABD Cały czas 100*C.
Witam.
Mam problem jak w temacie. Szybko sie nagrzewa i trzyma temp. 100*C. Wymienilem termostat i korek zbiorniczka. Weze najczesciej twarde czasem miekna. Plynu nie wyrzuca. Jedynie jest wyciek na dolnym wezu przy chlodnicy. Jak troche wyleci to juz nie ubywa. Ale to chyba od duzego cisnienia. Termostat pracuje bo dolny waz robi sie goracy. Wentylator wlacza sie ponad 90*C.
Czy to moze slabo pracujaca pompa wody?
Mam wentylator prawdopodobnie dwubiegowy (wchodza do niego 3 kable). Czy mogl przestac dzialac jeden bieg? Jak to sprawdzic?
Pozdrawiam.
Mam problem jak w temacie. Szybko sie nagrzewa i trzyma temp. 100*C. Wymienilem termostat i korek zbiorniczka. Weze najczesciej twarde czasem miekna. Plynu nie wyrzuca. Jedynie jest wyciek na dolnym wezu przy chlodnicy. Jak troche wyleci to juz nie ubywa. Ale to chyba od duzego cisnienia. Termostat pracuje bo dolny waz robi sie goracy. Wentylator wlacza sie ponad 90*C.
Czy to moze slabo pracujaca pompa wody?
Mam wentylator prawdopodobnie dwubiegowy (wchodza do niego 3 kable). Czy mogl przestac dzialac jeden bieg? Jak to sprawdzic?
Pozdrawiam.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
sprawdź napierw termometrem wkładająć go w odkręcony zbiorniczek jaka jest faktyczna temperatura cieczy i czy pokrywa się z tą na desce. (wkładaj na zimnym motorze zeby nie wywaiło płynu i Cie nie poparzyło)
Ile to juz razy czytałem o szukaniu wyimaginowanej usterki w układzie chłodzenia.
Jesli wiatrak się włącza a potem staje to wszystko masz ok.
Temp 100 stopni to prawdopodobnie przekłamanie i rzeczywistosci wynosi ona pewnie 90-95 i wszystko jest ok.
Ile to juz razy czytałem o szukaniu wyimaginowanej usterki w układzie chłodzenia.
Jesli wiatrak się włącza a potem staje to wszystko masz ok.
Temp 100 stopni to prawdopodobnie przekłamanie i rzeczywistosci wynosi ona pewnie 90-95 i wszystko jest ok.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
trzeba wyciagnac wtyczke i zewrzec dwa przewody ze soba
jeden to zasilanie a dwa pozostale to dwa biegi od wentylatora - wiec zwierasz zasilanie z 1 lub 2 biegiem, biegi rozpoznasz po predkosci
skoro masz weze raz sztywne araz twarde to moze poszla ci uszcelka pod glowica
sprwadz czy sa oba biegi na wentylatorze bo moze nie dziala 1 bieg bo z tego co piszesz to wyglada na to ze czujnik jest sprawny
byc moze obraca sie wirnik na walku od pompy ale tego nie prawdisz nie wyciagajac pompya zeby to zrobic trzeba zdemontowac pasek rozrzadu i ja wyciagnac
jeden to zasilanie a dwa pozostale to dwa biegi od wentylatora - wiec zwierasz zasilanie z 1 lub 2 biegiem, biegi rozpoznasz po predkosci
skoro masz weze raz sztywne araz twarde to moze poszla ci uszcelka pod glowica
sprwadz czy sa oba biegi na wentylatorze bo moze nie dziala 1 bieg bo z tego co piszesz to wyglada na to ze czujnik jest sprawny
byc moze obraca sie wirnik na walku od pompy ale tego nie prawdisz nie wyciagajac pompya zeby to zrobic trzeba zdemontowac pasek rozrzadu i ja wyciagnac
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Zrobilem w weekend duza trase. W jedna stone temperatura ustalila sie na ok 110*C. W drodze powrotnej zapalila sie juz kontrolka temperatury. Musialem sie zatrzymac. W drodze wyjalem termostat i bez niego wracalem. Temperatura w trasie utrzymywala sie na poziomie ok70-80*C. Jednak przy nawet chwilowych zatrzymaniach(np. w miescie) temperatura od razu rosla do ok 100-110*C. Po wyjeciu termostatu i zalaniu woda po kilkunastu kilometrach wyrzucilo troche wody na postoju i do konca trasy juz nie ubywalo wody. Sprawdzilem biegi w wentylatorze i oba dzialaja.
Zastanawiam sie jaka moze byc przyczyna tych problemow. Jesli bylaby to uszczelaka pod glowica to wydaje mi sie ze auto grzalo by sie ponad norme caly czas a nie tylko w momentach postoju.
Wydaje mi sie ze moze to byc slabo dzialajaca pompa wody. Przy duzych predkosciach obrotowych silnika pompa ma na tyle duze obroty zeby sprawnie pompowac w obiegu plyn, natomiast na postoju lub przy malych predkosciach silnika plyn slabo krazy i zaczyna sie grzac ponad norme.
Nie znam budowy pompy i chcialbym sie dowiedziec czy jes mozliwe ze przy nawet sprawnym napedzie pompy lopatki pompy moga sie slabo obracac?
Zastanawia mnie takze to dlaczego przy wskazaniu temperatury ok 100-110*C dolny waz od chlodnicy byl zimny. Swiadczylo by to o nie otwieraniu sie termostatu. Jednak termostat po znacznej chwili otwieral sie. Czy jest mozliwe ze termostat wymienialem niepotrzebnie i po wymianie nie odpowietrzylem ukladu? Jesli pompa dziala slabo moze uklad nie odpowietrzyl sie i przy termostacie gromadzial sie poduszka powietrzna zaklocajaca prace termostatu.
Bylbym wdzieczny za wszelkie porady i sugestie co dalej zrobic.
Pozdrawiam.
Zastanawiam sie jaka moze byc przyczyna tych problemow. Jesli bylaby to uszczelaka pod glowica to wydaje mi sie ze auto grzalo by sie ponad norme caly czas a nie tylko w momentach postoju.
Wydaje mi sie ze moze to byc slabo dzialajaca pompa wody. Przy duzych predkosciach obrotowych silnika pompa ma na tyle duze obroty zeby sprawnie pompowac w obiegu plyn, natomiast na postoju lub przy malych predkosciach silnika plyn slabo krazy i zaczyna sie grzac ponad norme.
Nie znam budowy pompy i chcialbym sie dowiedziec czy jes mozliwe ze przy nawet sprawnym napedzie pompy lopatki pompy moga sie slabo obracac?
Zastanawia mnie takze to dlaczego przy wskazaniu temperatury ok 100-110*C dolny waz od chlodnicy byl zimny. Swiadczylo by to o nie otwieraniu sie termostatu. Jednak termostat po znacznej chwili otwieral sie. Czy jest mozliwe ze termostat wymienialem niepotrzebnie i po wymianie nie odpowietrzylem ukladu? Jesli pompa dziala slabo moze uklad nie odpowietrzyl sie i przy termostacie gromadzial sie poduszka powietrzna zaklocajaca prace termostatu.
Bylbym wdzieczny za wszelkie porady i sugestie co dalej zrobic.
Pozdrawiam.
Czy da sie sprawdzic bez wyciagania np. sprawdzajac jej wydajnosc? W niedlugim czasie mialem i tak wymieniac rozrzad wiec jesli uszkodzona jest pompa to nie bylby duzy problem. Jesli jednak po wymianie rozrzadu problem bedzie nadal i konieczna bedzie wymiana uszczelki pod glowica to koszty obu napraw beda wyzsze niz zakup innego silnika na szrocie, a kosztu wymiany rozrzadu i tak nie odzyskam. Dlatego zalezy mi na tym aby przed podjeciem decyzji co naprawiac miec jaka taka pewnosc ze naprawiam wlasciwa rzecz.
-
- Ma gadane
- Posty: 151
- Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 00:17
- Lokalizacja: Częstochowa
możesz wyciągnąć pompę wody i ją obejrzeć, kolo dla paska ząbkowatego jest na tej samej osi co wirnik z łopatkami czyli obroty 1:1, sprawdzisz czy nie ma luzów i czy ma wszystkie łopatki i czy się nie obraca na osi, ocenisz w ten sposób czy się nadaje do wymiany, nadmienię tylko że moim zdaniem to nie uszczelka i nie pompa, w mojej pompie jest połowa łopatek (z 8 zostały 4) i nie mam żadnych problemów z temperaturą, spróbuj się przejechać z lekko zakręconym korkiem od zbiorniczka bo może nie ma odpowietrzenia układ
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości