problem z paleniem jak dluzej postoi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz maja 03, 2009 09:05

wiec dzis sprawdzilem czy jak wypne czujnik temperatury (ten od swiec) zagrzalem swiece dluzej i od razu odpalil! Moze mi ktos z was zmierzyc rezystancje tego czujnika co wychodzi woda z przodu glowicy a czujnik ten zboku tego krucca a nie z gory


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz maja 03, 2009 09:26

ronuch, kiedyś mierzyłem i na zimnym silniku było coś koło 2k ohm, na rozgrzanym ok. 200 ohm. Rezystancja maleje ze wzrostem temperatury.
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 09:29 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz maja 03, 2009 09:40

bylem teraz zmierzyc i mam ok 350 ohm a temperatura wody ok 40 stopni moze nawet mniej. zobacze ile bedzie mi pokazywal miernik jak bedzie zimny. Ktory czujnik jest odpowiedzialny za grzanie swiec z starszych td nr JR z 86 roku bo tam z przodu glowicy jest tylko jeden czujnik??


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz maja 03, 2009 09:55

Właśnie byłem na dworze żeby się upewnić, i tak: rezystancja 1,6k ohm (auto stoi na słońcu to może się trochę nagrzało, a poprzedni pomiar o którym pisałem robiłem jak nie było jeszcze tak ciepło na dworze), po przekręceniu kluczyka kontrolka świec gaśnie po 8 sekundach, a przekaźnik pyka po 13s.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz maja 03, 2009 10:05

piori mialbym jeszcze prosbe do Ciebie zebys zmierzyl rezystancje jak auto bedzie mialo swoja temperature pracy i od razu ten drugi czujnik (ten gorny) od wskaznika temperatury na zegarach


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » ndz maja 03, 2009 10:43

był podobny temat tylko benzyna http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69106
Ja u siebie żeby grzał dłużej wstawiłem opornik chyba 1kohm



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 03, 2009 11:43

Ten czujnik jak się zepsuje to wogóle przestaje przewodzić, świece przestają grzać jak płyn ma 65 stopni, wtedy czujnik przewodzi, także myślę, że raczej jest sprawny. Pozatym jak pisałem, nie świeciłaby się kontrolka od świec, lub by tylko migneła na zimnym.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz maja 03, 2009 11:51

t0mal pisze:Ten czujnik jak się zepsuje to wogóle przestaje przewodzić, świece przestają grzać jak płyn ma 65 stopni, wtedy czujnik przewodzi, także myślę, że raczej jest sprawny. Pozatym jak pisałem, nie świeciłaby się kontrolka od świec, lub by tylko migneła na zimnym.
hmm ja mysle ze nie koniecznie musi calkiem przestac dzialac moze on poprostu podaje bledna wartosc rezystancji do przekaznika przez co swiece za krotko grzeja! Pozatym zauwarzylem ze podczas krecenia caly czas z rury idzie bialy dym tylko w malych ilosciach co oznacza ze paliwo dostaje tylko nie umie go zapalic!


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 03, 2009 12:02

A ile ci świece grzeją na zimnym?
Ja wymieniałem czujnik u siebie, z rana grzeje około 6-7 sekund

[ Dodano: 03 Maj 2009 12:03 ]
Mi w zimie nawet czarny dymek leciał, jak próbowałem odpalić.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz maja 03, 2009 14:24

ronuch, zgodnie z prośbą pomierzyłem jeszcze raz te czujniki. Na dworze gorąco i samochód od samego stania się trochę nagrzał. Przed odpaleniem silnika rezystancja górnego czujnika 990 ohm, dolnego 910 ohm, czyli są one dość wrażliwe na temp. zewnętrzną. Przejechałem się parę km, silnik naprawdę dobrze zagrzany i górny czujnik ma 110 ohm, a dolny 102. Czyli wskazania bardzo zbliżone, myślę że można nawet zamienić te czujniki między sobą i też powinno działać.
A po jakim czasie Tobie przekaźnik rozłącza obwód świec żarowych?



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 03, 2009 16:59

ronuch,

wymień na nowy albo zrób ręczne wyłączanie świeć lub całkowicie ręczne grzanie



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » ndz maja 03, 2009 22:07

jutro założę mu jeszcze jakis potencjometr i ustawie na ok 1.5kohm i zobacze czy zapale. Dzis późnym popołudniem świece (kontrolka) gasły mi po ok 4 sekundach - auta nie odpalisz - auto juz od paru godzin stało w cieniu. Mierzyłem w JR i tam w garażu obydwa czujniki pokazywały po ok 1,6 kohm. Próbowałem nawet zamienić przekaźniki od grzania świec i tez nie odpalił - wypiolem czujnik, świece zagrzałem ok 10 s i zapaliłem bez problemu.
Piori widzę ze tez masz 1V jak pokazuje ci temp wskaźnik na liczniku - ja mam cały czas wskazówkę wychylona poza środek skali!? a powiem ci ze rezystancje tez pokazuje bardzo zbliżona do tego od świec


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz maja 03, 2009 22:55

U mnie też wskazówka wychodzi lekko za środek skali, mam ten wskaźnik z czerwoną diodą w środku i wskazówka odsłania prawie całą diodę. Ale nie wiem czy to nie wina wskaźnika, bo kiedyś miałem inne zegary i wydaje mi się, że wtedy wskazówka była idealnie na środku.
Znaczenie dla wskazań może mieć też termostat, przez jakiś czas miałem jakiś zamiennik "topran", który za późno się otwierał i nawet na tych starych zegarach wskazanie temp. było wysokie, ale zaraz go zmieniłem na "wahler" i wskazanie wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 22:56 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » pn maja 04, 2009 09:08

Dzis to juz na pewno rozgryzłem!!! :grin: Założyłem potencjometr zamiast czujnika temperatury ustawiłem go na 1.7kohm i dalej nie zapaliłem! postanowiłem zmierzyć jakie jest napięcie na świecach - a tu lipa 0V (ostatnio mierzyłem bylo ok ale nie bylo podłączonych świec - bez obciążenia) idę dalej po kablu i mierze na bezpieczniku w komorze silnika - tam juz namierzyłem ale tylko po jednej stronie - jak sie okazało utlenił sie bezpiecznik pod sama śrubką i bez obciążenia przewodził a jak dołączyłem świece juz nie. Skręciłem kable na krotko i próba - zapalił na dotyk jak dawniej! Wymienię bezpiecznik i zobaczę jak będzie działał czujnik czy tez do wymiany czy nie! Dzieki wielkie za pomoc


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości