Ktoś kto poradzi coś na gibające sie koło w 1.9 TD AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Ktoś kto poradzi coś na gibające sie koło w 1.9 TD AAZ

Post autor: goryl3 » ndz maja 03, 2009 08:43

Witam

15 tys temu gibało mi się lekko kolo na wale, akurat robiłem rozrząd i mechanik coś tam pokombinował i było ok od grudnia, teraz znowu zaczyna chodzić na boki.... Znacie kogoś w Krakowie lub okolicach który jest w stanie zaradzić na to coś bez rozbierania silnika, tak aby wytrzymało więcej niż 15 tys km ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 08:55

Może tłumik drgań jest już wytłuczony.
Poprzednim razem jak Ci to poprawiał,to wymieniał go?
Trzeba to jak najszybciej rozebrać i sprawdzić stan koła zębatego od rozrządu na wale.



goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » ndz maja 03, 2009 12:07

Kolo rozrządu było zmieniane na pewno, czy tłumik drgań to nie wiem. Myślę czy to nie ten cały nieszczęsny klin na wale. A czy w tym silniku da się wyciągnąć wał bez wyciągania silnika i rozbierania góry ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 12:29

Trzeba zdjąć skrzynię,albo wyjechać z silnikiem :bigok: .Jak wolisz...
Najpierw jednak zdejmij koło i posprawdzaj wszystko.Skąd wiesz,że trzeba wyjmować wał :hmm:



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 03, 2009 15:27

goryl3,

masz wspomaganie kierownicy?
jak masz to zobacz czy nie chodzi na boki równierz i to koło od wspomagania.
ale ja już z własnego doświadczenia powiem tak: że jeśli to nie jest pierwszy raz to w grę wchodzi tylko wymiana wału korbowego jeśli chcesz mieć spokuj bo inaczej to się będzie powtarzać tylko kwestia za ile czasu ponownie się skopie.
P&P wchodzi od AFN co do tego jestem na 100% pewien(sam sprawdziłem bo u mnie taki wał siedzi) prawdopodbnie równierz od silników PD ale za to już sobie ręki nie daję uciąć



goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » ndz maja 03, 2009 16:54

Mam wspomaganie i kolo wspomagania również chodzi na boki, tłumik drgań nie był zmieniany przy rozrządzie. Jutro ściągnę te dwa kółka i może się coś okaże. A jak odpalę auto z samym kołem rozrządu to będzie widać czy ono ma bicia ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 03, 2009 18:42

goryl3 pisze:A jak odpalę auto z samym kołem rozrządu to będzie widać czy ono ma bicia ?
Jak zdejmiesz dolną osłonę plastikową,to będzie widać,ale nie przyglądaj się zbyt długo,bo silnik wtedy będzie pracował bez pompy wodnej



goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » pn maja 04, 2009 11:14

A jakie znaczenie ma czy bije rowniez kolo od wspomagania ?



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pn maja 04, 2009 11:45

ja tam osobiście uwarzam, że jeśli koło ma bicie to nic innego jak przeróbka, ewntualnie wymiana wału w grę nie wchodzi, chyba że oczywiście wina nie leży po stronie wału :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=236716 <- najświerzszy (i jeden z wielu) temat o ściętym klinie



goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » pn maja 04, 2009 21:22

Ściągnąłem dziś koła pasowe z wału, odpaliłem z samym rozrządem i na małym kółku nie było widać bicia, założyłem same kola bez pasków i bicie było. Złożyłem wszystko do kupy, ponaciągałem paski i chodzi prosto :kac: :kac:

A tak wyglada koło pasowe z tłumikiem drgań

Obrazek

Obrazek

Narazie bede jeździł i obserwował to koło...



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn maja 04, 2009 22:36

Spróbuj dokręcić tą główną śrubę co trzyma koło rozrządu bo tam jest cała przyczyna bicia koła pasowego.



goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » pn maja 04, 2009 22:55

Sprawdzałem, dowalona jest dobrze. :bajer:

[ Dodano: 14 Maj 2009 13:47 ]
A wiec dalsza przygoda z kołem wygląda tak, raz sie gibie, raz sie nie gibie, odpala caly czas tak samo, jezdzi normalnie. Rozmawiałem z mechanikiem (a nawet dwoma), stwierdzili ze to raczej nie klin a koło pasowe gdyż jezeli bylby to klin to gibalo by sie ciagle a na wlasne oczy widzieli ze raz chodzi prosciutko a raz bije. Powiedzieli zeby jezdzic i obserwowac. Znalazłem nowe koło na allegro, i mam dylemat czy je kupic czy nie... ?
http://www.allegro.pl/item628351390_kol ... _d_td.html
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 21:49 przez goryl3, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 96 gości