problem z paleniem jak dluzej postoi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
wiec dzis sprawdzilem czy jak wypne czujnik temperatury (ten od swiec) zagrzalem swiece dluzej i od razu odpalil! Moze mi ktos z was zmierzyc rezystancje tego czujnika co wychodzi woda z przodu glowicy a czujnik ten zboku tego krucca a nie z gory
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
ronuch, kiedyś mierzyłem i na zimnym silniku było coś koło 2k ohm, na rozgrzanym ok. 200 ohm. Rezystancja maleje ze wzrostem temperatury.
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 09:29 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
bylem teraz zmierzyc i mam ok 350 ohm a temperatura wody ok 40 stopni moze nawet mniej. zobacze ile bedzie mi pokazywal miernik jak bedzie zimny. Ktory czujnik jest odpowiedzialny za grzanie swiec z starszych td nr JR z 86 roku bo tam z przodu glowicy jest tylko jeden czujnik??
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
był podobny temat tylko benzyna http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69106
Ja u siebie żeby grzał dłużej wstawiłem opornik chyba 1kohm
Ja u siebie żeby grzał dłużej wstawiłem opornik chyba 1kohm
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
hmm ja mysle ze nie koniecznie musi calkiem przestac dzialac moze on poprostu podaje bledna wartosc rezystancji do przekaznika przez co swiece za krotko grzeja! Pozatym zauwarzylem ze podczas krecenia caly czas z rury idzie bialy dym tylko w malych ilosciach co oznacza ze paliwo dostaje tylko nie umie go zapalic!t0mal pisze:Ten czujnik jak się zepsuje to wogóle przestaje przewodzić, świece przestają grzać jak płyn ma 65 stopni, wtedy czujnik przewodzi, także myślę, że raczej jest sprawny. Pozatym jak pisałem, nie świeciłaby się kontrolka od świec, lub by tylko migneła na zimnym.
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
ronuch, zgodnie z prośbą pomierzyłem jeszcze raz te czujniki. Na dworze gorąco i samochód od samego stania się trochę nagrzał. Przed odpaleniem silnika rezystancja górnego czujnika 990 ohm, dolnego 910 ohm, czyli są one dość wrażliwe na temp. zewnętrzną. Przejechałem się parę km, silnik naprawdę dobrze zagrzany i górny czujnik ma 110 ohm, a dolny 102. Czyli wskazania bardzo zbliżone, myślę że można nawet zamienić te czujniki między sobą i też powinno działać.
A po jakim czasie Tobie przekaźnik rozłącza obwód świec żarowych?
A po jakim czasie Tobie przekaźnik rozłącza obwód świec żarowych?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
jutro założę mu jeszcze jakis potencjometr i ustawie na ok 1.5kohm i zobacze czy zapale. Dzis późnym popołudniem świece (kontrolka) gasły mi po ok 4 sekundach - auta nie odpalisz - auto juz od paru godzin stało w cieniu. Mierzyłem w JR i tam w garażu obydwa czujniki pokazywały po ok 1,6 kohm. Próbowałem nawet zamienić przekaźniki od grzania świec i tez nie odpalił - wypiolem czujnik, świece zagrzałem ok 10 s i zapaliłem bez problemu.
Piori widzę ze tez masz 1V jak pokazuje ci temp wskaźnik na liczniku - ja mam cały czas wskazówkę wychylona poza środek skali!? a powiem ci ze rezystancje tez pokazuje bardzo zbliżona do tego od świec
Piori widzę ze tez masz 1V jak pokazuje ci temp wskaźnik na liczniku - ja mam cały czas wskazówkę wychylona poza środek skali!? a powiem ci ze rezystancje tez pokazuje bardzo zbliżona do tego od świec
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
U mnie też wskazówka wychodzi lekko za środek skali, mam ten wskaźnik z czerwoną diodą w środku i wskazówka odsłania prawie całą diodę. Ale nie wiem czy to nie wina wskaźnika, bo kiedyś miałem inne zegary i wydaje mi się, że wtedy wskazówka była idealnie na środku.
Znaczenie dla wskazań może mieć też termostat, przez jakiś czas miałem jakiś zamiennik "topran", który za późno się otwierał i nawet na tych starych zegarach wskazanie temp. było wysokie, ale zaraz go zmieniłem na "wahler" i wskazanie wróciło do normy.
Znaczenie dla wskazań może mieć też termostat, przez jakiś czas miałem jakiś zamiennik "topran", który za późno się otwierał i nawet na tych starych zegarach wskazanie temp. było wysokie, ale zaraz go zmieniłem na "wahler" i wskazanie wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 22:56 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
Dzis to juz na pewno rozgryzłem!!!
Założyłem potencjometr zamiast czujnika temperatury ustawiłem go na 1.7kohm i dalej nie zapaliłem! postanowiłem zmierzyć jakie jest napięcie na świecach - a tu lipa 0V (ostatnio mierzyłem bylo ok ale nie bylo podłączonych świec - bez obciążenia) idę dalej po kablu i mierze na bezpieczniku w komorze silnika - tam juz namierzyłem ale tylko po jednej stronie - jak sie okazało utlenił sie bezpiecznik pod sama śrubką i bez obciążenia przewodził a jak dołączyłem świece juz nie. Skręciłem kable na krotko i próba - zapalił na dotyk jak dawniej! Wymienię bezpiecznik i zobaczę jak będzie działał czujnik czy tez do wymiany czy nie! Dzieki wielkie za pomoc

kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 126 gości