Brak mocy, silnik przygasa i dławi się

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lishoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 01, 2009 22:51
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Kontakt:

Brak mocy, silnik przygasa i dławi się

Post autor: Lishoo » pt maja 01, 2009 23:35

Witam wszystkich zainteresowanych,
Prosiłbym o jakieś sugestie i porady odnośnie mojego problemu :)

Dotyczy on auta Audi a4 1.9 TDi z silniczkiem 1Z, '95 rocznik, skrzynia to automat

Przedstawię wersję skróconą i pełną, jakby ktoś nie lubił czytać/nie miał zbytnio czasu

Wersja krótka:

Wracając do domu spadł mi pasek od wspomagania i rozładował się akumulator, po czym samochód nagle zaczął przerywać. Przy okazji postanowiłem wymienić rozrząd.
Gdy poskładałem wszystko do kupy i miało być cacy okazało się że samochód nie ma w ogóle mocy. Pomyślałem że jednak rozrząd musiał mi się gdzieś minąć. Po kolejnym ustawienie na znaki, samochód chodził sobie na wolnych obrotach z godzinkę i było ok, jednak po dogrzaniu się do >80* nagle zaczął przerywać i przygasać, nie reagował na pedał gazu. Sprawdziłem wężyk od pompy paliwa i okazuje się że ciągnie masę powietrza prosto do pompy.

Wersja pełna:

No więc tak, 2 tygodnie temu jadąc do domu jakiś kilometr od domu, spadł mi pasek wielorowkowy od alternatora, pompy wspomagania, pompy wody i wiatraka, winny był napinacz owego paska, który był już nieźle wygięty. Nie trudząc się tym zbytnio, dojechałem do domu, jednak jakieś 200m od domu, rozładował się całkiem akumulator, kontrolki się świeciły, FIS przygasał, klima ledwo wiała itd, po czym samochód nagle zaczął przerywać, tak jakby brakowało mu paliwa.
Pomyślałem sobie że pewnie bez prądu pompa nie może się wysterować albo nie tłoczy paliwa i tamu tak się stało. Dojechałem i zostawiłem samochód, gdyż miałem wiele innych spraw którymi musiałem się zająć.
Parę dni temu rozkręciłem cały przód w celu wymiany napinacza i przy okazji zmiany rozrządu, filtra paliwa, świec żarowych.
Po wymianie i złożeniu autka w całość, odpaliłem go żeby pochodził sobie troszkę na wolnych, wydawało mi się że chodzi troszkę głośniej, ale nie słyszałem go dość dawno więc ciężko na 100% powiedzieć. Pomyślałem sobie że może minimalnie coś źle rozrząd ustawiłem albo coś, jednak byłem przekonany że jest ok.
Chwile później pojechałem z żoną do teściowej, ze względu że dawno nie jeździłem tym autem, wydawało mi się że jedzie się jakoś dziwniej, po pewnym czasie zauważyłem że samochód nie reaguje zbyt dobrze na pedał gazu, ale jechałem bardzo powoli w razie czego.
Jakieś 100m od celu, czyli na samym dole dość stromej górki, zablokowałem sobie bieg na '1' i dałem gaz, auto wyjechało troszkę pod górkę po czym stanęło, a za chwile ruszyło z piskiem opon.
W pierwszej chwili pomyślałem sobie że może to sprzęgło, ale później przemyślałem to i wykluczyłem gdyż obroty w ogóle nie wzrosły, a stanęły coś około 1000.
Wracając do domu, samochód jeżeli nie dałem mu za dużo gazu, jechał normalnie, jednak kiedy dałem więcej to nic, albo się krztusił.
Na następny dzień postanowiłem sprawdzić rozrząd, ale wszystko wyglądało ok, mimo to jeszcze raz, albo i 3 razy ustawiłem go na znaki tak jak ma być, za każdym razem dokładniej ;)
Dzisiaj odpaliłem go i chodził całkiem dobrze, stał sobie na wolnych obrotach chyba z godzinkę i wszystko było ok (w tym czasie sprawdzałem sobie wszystko VAGiem), jednak kiedy silnik osiągnął temperaturę >80* silnik nagle zaczął się dławić i przygasać, dałem mu gazu chwile lepiej, zaraz gorzej, prawie gasł.
Zaczerpnąłem trochę wiedzy z forum i podejrzenia padły na nieszczelny układ paliwowy, zastąpiłem czarny wężyk doprowadzający paliwo do pompy prowizorycznym przeźroczystym wężykiem i po odpaleniu wszystko było cacy. Jednak kiedy silnik się troszkę podgrzał, zauważyłem jak przez wężyk przebiegło stado bąbelków, a za chwile coraz więcej. Wyłączyłem silnik, sprawdziłem filtr paliwa i po dociągałem opaski na wężykach. Po odpaleniu było ok, chwile chodził i co powiedzmy 30s widać było malutki bąbelek powietrza, silnik pracował ok, myślę sobie że chyba jest dobrze, jednak silnik popracował jeszcze chwile i znowu stado bąbli przeleciało przez wężyk i coraz więcej i więcej..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
No więc tak, jak myślicie czy silnik dławi się i przygasa przez to powietrze w paliwie? (osobiście myślę że tak ale ciekawi mnie czy może być jeszcze jakiś powód)
Czy ten brak mocy, mógł być spowodowany tą nieszczelnością ??

Jutro powymieniam opaski bo stare są już 'przekręcone' i nie trzymają dość mocno i zobaczę co z tego będzie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt maja 01, 2009 23:48

Lishoo, sprawdz metalowy krociec w aluminiowym deklu filtra paliwa, lubie sie luzowac w tych audii i puszczac powietrze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Lishoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 01, 2009 22:51
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Lishoo » sob maja 02, 2009 00:26

Witaj Adamm, dzięki za odpowiedź, jednak nie do końca wiem o którą część Ci chodzi.

Masz na myśli numer 7 na poniższym zdjęciu ?

Obrazek



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 02, 2009 09:46

chodzi o to zaznaczone na foto

Obrazek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Lishoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 01, 2009 22:51
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Lishoo » sob maja 02, 2009 10:29

Aha to ok, tak też padło moje przypuszczenie, bo opaski na tych wężach są już wyrobione i nie ściskają tak jak powinny, dzisiaj je wymienię i zobaczę co się będzie działo :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 02, 2009 10:56

Lishoo, raczej sprawdz same krocce, mialwm taki przypadek ze jeden z nich obluzowal sie w tym aluminium, trzeba go bylo wyjac, skrocic lekko i wcisnac na farbe / klej


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Lishoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 01, 2009 22:51
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Lishoo » sob maja 02, 2009 22:31

No więc tak, sprawdziłem te króćce i wyglądają ok, dla pewności podkleiłem je jeszcze do okoła super glue. Wymieniłem opaski i wężyki i to był strzał w dziesiątkę, wężyk który doprowadza paliwo do filtra, miał 2 małe dziurki od spodu na wylot, tak że tamtędy ciągnął powietrze. Teraz już nie leci do pompy nic a nic, co dało by się zaobserwować.

Niestety problem pozostał :( gdy samochód stoi na wolnych obrotach, wszystko jest ok, jednak gdy dodam gazu do 2000 obrotów, zaczynają się kłopoty, obroty spadają do 1000, samochód się dusi i przygasa, silnikiem trzęsie i pracuje nie równo :(

Ktoś ma jakieś pomysły co to może być ?? :(

//
Dodam jeszcze że na VAGu nie ma żadnych błędów, a logi wyglądają niemal identycznie jak przed remontem :(
Zastanawia mnie jeszcze jedno, nie wiem czy dobrze zauważyłem, sprawdzę to jutro, ale jak dodałem gazu to w grupie 011, żądanie mapy z około 900 spadło do 850 i nic a nic nie urosło, a ciśnienie aktualne było takie jak żądanie mapy, a wiem że powinno być zupełnie inaczej, sprawdziłem u szwagra w Golfie III 1Z i przy około 2000 obr. żądanie wynosi coś około 1200 i takie też daje...

// Aha zapomniałem napisać że turbo na 100% ładuje bo jak ścisnąłem rurę od turbo to pęczniała i to porządnie...
Ostatnio zmieniony sob maja 02, 2009 23:20 przez Lishoo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 02, 2009 23:28

Lishoo, sprawdz poprawosc podlaczenia przewodow os terowania turbina i czy wlasciwie sa spiere weze od zasilania pompy w paliwo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Lishoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 01, 2009 22:51
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Lishoo » ndz maja 03, 2009 00:39

Adamm, węże od paliwa są na 100% podpięte ok, są różnych grubości i tylko tak podejdą, a paliwo ciągnie dobrze, co do węży od sterowania turbiną, nikt ich nie ruszał, a wcześniej wszystko było ok, więc podpięte są ok, jeżeli była by jakaś nieszczelność, to nie wiem czy aż tak by się to objawiało :( ale oczywiście sprawdzę to, masz może jeszcze jakieś podejrzenia ?? sprawdzę jutro wężyk co idzie do ECU i mierzy ciśnienie, może coś się z nim podziało :>

Edit:

No bo w sumie dość dziwnie to wygląda...

Obrazek

Edit2:

No i lipa, wężyk już kiedyś wymieniałem bo nie był szczelny i jest wszystko ok :(
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 23:30 przez Lishoo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
broker01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr maja 28, 2008 08:43
Lokalizacja: Toruń

Post autor: broker01 » ndz maja 17, 2009 21:40

To jest napewno pompa paliwa uszkodzona. Przerabiałem to samo w grudniu 2008 r. identyczne objawy miałem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości