Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Omek
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 285
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
- Lokalizacja: Wronki
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ASV
Post
autor: Omek » czw kwie 30, 2009 21:14
Witam wszystkich !
Dziś regulowałem kąt wtrysku ustawiłem na na około 50 czy to jest prawidłowo ? według tdi-timing czyli jak najbliżej niebieskiej lini wychodzi około 41 która wartość jest prawidłowa ?
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/115/908e771b904e87d2med.jpg)
-
mariusz75
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz75 » czw kwie 30, 2009 21:21
Odpowiedż jest prosta, nie zaznaczyłeś i dlatego rozbierzność.
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/110/0cdd54d61083aff3.jpg)
-
Omek
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 285
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
- Lokalizacja: Wronki
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ASV
Post
autor: Omek » czw kwie 30, 2009 21:32
nie bardzo rozumiem,czyli wszystko źle zrobiłem muszę regulować od nowa ?
-
bradley
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Post
autor: bradley » czw kwie 30, 2009 21:38
Ciekawi mnie jedno. Dlaczego wszystkie 1Z maja rozbieznosc pomiedzy okienkiem temp paliwa a tym co jest pokazywane na osi X.
Dla porownania moj kat wtrysku na bardzo bardzo goracym silniku
![Obrazek](http://forum.octaviaclub.pl/files/tdigraph_173.jpg)
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
-
mariusz75
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
-
Kontakt:
Post
autor: mariusz75 » czw kwie 30, 2009 21:42
Ja przed regulacja w tdi-timing rozgrzewam auto do ok. 90 stopni klikam w polu które ci zaznaczyłem że auto jest rozgrzane i reguluje.
Po tak przeprowadzonym zabiegu nie zdarzyła mi się jeszcze rozbieżności między zapłonem w grupie 000 a tdi-timing.
-
Omek
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 285
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
- Lokalizacja: Wronki
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ASV
Post
autor: Omek » czw kwie 30, 2009 22:11
Czyli nic nie wiem !
-
fleshu
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
-
Kontakt:
Post
autor: fleshu » pt maja 01, 2009 00:23
Dobrze jest. Jeżeli chcesz się upewnić to zrób tak jak koledzy napisari. Doprowaź silnik do 90 stopni> Odpal tdi timing> Zaznacz pole 80 stopni Hot> Ma być na niebieskiej linii. I wszycho.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
-
piter_s
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
- Lokalizacja: okolice KROSNA
Post
autor: piter_s » pt maja 01, 2009 09:53
zrób tak żeby na dobrze rozgrzanym silniku było na niebieskiej lini będzie w granicach 38-42st, zaznaczenie nie robi różnicy przynajmniej u mnie, nie wież w mit o magicznym 50st.
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
, a jak są tacy co twierdzą że żle piszę to proszę o wykresik 1Z rozgrzany oczywiście i żeby było idealnie na niebieskiej i wartość 50st.
wszyscy znacznie przyśpieszają kąt po to bo niektóre klekotki w zimie mają problemy z rozruchem w końcu mają xxxkm, ale pamiętajmy że zbyt wczesny wtryski jest szkodliwy jak i zbyt późny, dochodzą do tego dotryski paliwa itd. co silnik znosi źle.
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 10:01 przez
piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.
-
homsky
- VW Baron
![VW Baron VW Baron](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 3307
- Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Post
autor: homsky » pt maja 01, 2009 10:45
Nie róbcie z tego ustawiania apteki , ustawiona wartośc w przedziale 30-60 jest prawidłowa i zdrowy TDI ma palić , jeśli sa małe problemy z paleniem na zimno w silnikach z dużym przebiegiem to podciagamy kąt bliżej wartości 60.
Całą reszta gdy silnik juz pracuje zajmuje sie N-108 i to czy ustawimy na 30 czy 60 nie ma znaczenia ( w sprawnej pompie) , po ustawieniu kąta wtrysku robimy kontrolnie dynamicznie log 004 dla sprawdzenia czy N-108 wyrabia sie z regulacją w wysokich obrotach oraz statycznie 004 czy nie skończyla sie przypadkiem regulacja N-108 w "dół"
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
bradley
- Forum Master
![Forum Master Forum Master](./images/ranks/rank69.gif)
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Post
autor: bradley » pt maja 01, 2009 11:31
piter_s, gwoli scislosci to nie stopnie a jednostki
piter_s pisze:zaznaczenie nie robi różnicy przynajmniej u mnie
U mnie rowniez.
Omek, zostaw jak jest i nie ruszaj. Dobrze jest.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
-
piter_s
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
- Lokalizacja: okolice KROSNA
Post
autor: piter_s » pt maja 01, 2009 12:06
homsky pisze:Całą reszta gdy silnik juz pracuje zajmuje sie N-108 i to czy ustawimy na 30 czy 60 nie ma znaczenia
nie chcę robić draki ale ma duże znaczenie między 30 a 60.
n108 reguluje dynamiczny kąt wtrysku, zgadzam się w 100%, ale opiera się na stycznym ustawieniu.
-
Omek
- Użytkownik
![Użytkownik Użytkownik](./images/ranks/rank.gif)
- Posty: 285
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
- Lokalizacja: Wronki
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ASV
Post
autor: Omek » pt maja 01, 2009 17:33
Witam ponownie ! przestawiłem kąt wtrysku tak idealnie około niebieskiej lini,zastanawiam się dlaczego na wykresie są inne dane niż te na dole okna ? i jeszcze jedno co to za opis na dole okna ?
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/111/be26be945f49c945med.jpg)
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 17:40 przez
Omek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
piter_s
- Gadatliwa bestia
![Gadatliwa bestia Gadatliwa bestia](./images/ranks/rank11.gif)
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
- Lokalizacja: okolice KROSNA
Post
autor: piter_s » pt maja 01, 2009 20:25
wartość 43 co masz na dole to jest zadane przez ECU, a jak jest naprawdę to ma wiele czynników do tego: n108, temp. paliwa, szczelność układu paliwowego i sama kondycja pompy jeśli chodzi o ciśnienie jakie jeszcze wytwarza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 142 gości