MEGA PROBLEM!!!!! VW T4!!!! KONTROLKA OD WODY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GrycU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 12, 2005 16:06
Lokalizacja: Gryfice/Szczecin
Kontakt:

MEGA PROBLEM!!!!! VW T4!!!! KONTROLKA OD WODY

Post autor: GrycU » sob sty 07, 2006 00:17

Witam szukałem na forum rozwiązania mojego problemu ale niestety jest zaczetych kilka watków dotyczących mojego problemu zaden nie posiada zakończenia:((
Mianowocie w moim T4 rocznik 1994 silnik 2,4 diesel od jakis 100km mruga kontrolka od wody po zapaleniu silnika mija ok 30sekund i zaczyna mrugac kontrokla od wody;

-PŁYN W CHŁODNICY JEST I GO NIE UBYWA (ZMIENIONY 2 MIESĄCE TEMU)
-WSKAZNIK OD TEMPERATURY POKAZUJE PRAWIODŁOWO (WENTYLATORY TEZ PRACUJA JEZELI SIE ZAGRZEJE ZA MOCNO NP NA BIEGU JAŁOWYM)
-W WAKACJE BYŁA ZMIENIANA USZCZELKA POD GŁOWICA WIEC MYSLE ZE USZCZELKE TEZ MOZNA WYKLUCZYC
- ZŁĄCZA OD CZUJNIKÓW SPRAWDZAŁEM ZWIERAŁEM CZYSCIŁEM
- DODATKOWO SPRAWDZIŁEM POZIOM PŁYNÓW OD SPRYSKIWACZY I HAMULCOWEGO
- JEDNAKZE JEST JEDNO ALE NIEDZIAŁA MI SPRYSKIWACZ TZN SILNICZEK NIE KRECI (NIESPRAWDZAŁEM CZY ZAMARZŁ ALE RACZEJ NIE BO PŁYN JEST ZIMOWY TAKZE NIE SPRAWDZAŁEM CZY JEST NAPIECEI NA KOSTCE, CO GORSZA TEN SILNICZEK NIEDZIAŁA MNIEJ WIECEJ TYLE CO MRUGA TA KONTROLKA NIESTETY NIEPOTRAFIE TEGO POWIĄZAC ZE SOBA MOZE KTOS MA SCHEMAT INSTALACJI ALBO ZAPODA GDZIE MOGE GO ZNALEZC NP LINK JAIS CZY COS ALBO SPOTKAŁ SIE JUZ Z TAKIM CZYMS I WIE CO MU DOLEGA, A DO WARSZTATU NIECHCEM JECHAC BO ONI PEWNIE BEDA WIEDZIELI TYLE CO JA I ZANIM TO NAPRAWIA TO POGRZEBIA WIELE INYCH RZECZY JAK SI ETO JZU ZDAZAŁO )


BŁAGAM POMOCY



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob sty 07, 2006 00:38

test 1: odłączyć przewody ze zbiornika płynu chłodniczego
test 2: zewrzeć czymś odłączone przewody (w kostce)

przy każdym teście uruchomić silnik od nowa (zmian dokonywać na wyłączonym zapłonie) i obserwować co z kontrolką płynu



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » sob sty 07, 2006 01:31

if
test1= false and test2= false then
naprawić licznik
end

:)


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 07, 2006 01:56

GrycU pisze:JEDNAKZE JEST JEDNO ALE NIEDZIAŁA MI SPRYSKIWACZ TZN SILNICZEK NIE KRECI (NIESPRAWDZAŁEM CZY ZAMARZŁ ALE RACZEJ NIE BO PŁYN JEST ZIMOWY TAKZE NIE SPRAWDZAŁEM CZY JEST NAPIECEI NA KOSTCE, CO GORSZA TEN SILNICZEK NIEDZIAŁA MNIEJ WIECEJ TYLE CO MRUGA TA KONTROLKA
a może właśnie to jast oznaka że pompka od sprywkiwacza nie działa?


:-k ...

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: nowy13 » sob sty 07, 2006 02:34

MAREK 74 pisze:if
test1= false and test2= false then
naprawić licznik
end

:)
A jak to któryś z czujników ??
Ja mam to samo tyle że w MK1. Próbuje i wydziwiam.
Robiłem test1= false and test2= false then
I nic cały czas mruga
A zaczęłą po zmianie chłodnicy. Płyn jest wszystko tak jak powinno, a ona swoje. Czasmi się zdarza że po odpaleniu gaśnie a jak wpadne w nierówność to się zapala i świeci cały czsa już później.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 03:22

Co do t4 to możliwe że czujni padł poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym a on jest w nim w środku i poprostu cała bańka do wymiany tak mi się wydaje .



Awatar użytkownika
GrycU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 12, 2005 16:06
Lokalizacja: Gryfice/Szczecin
Kontakt:

Post autor: GrycU » sob sty 07, 2006 21:05

no testy wykonywałem juz wczesniej przed napisaniem postu ale nierobiłem tego na zgaszonym silniku tzn silnik pracował a ja sobie zwierałem w kostce;/ no ale sie poprawie i pozmieniam, rada dla kolegi z mk1 po zmianie chłodnicy z tego co pamietam to w mk1 jest tak ze kontrolka od wody jest podłaczona pod przewód wskaznika i jest bezposredno w nim zamontowana wiec moze trzabedzie wymienic ten zegarek od wody

[ Dodano: Sob Sty 07, 2006 20:08 ]
a jeszce jedno czy takie zachowanie kontrolki tzn mruganie po 30 sec od zapalenia jest oznaka braku płynu czytaj uszkodzonego czujnika??? czy moze jeszcze czegos innego a moze nikt tego niewie do końca?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 23:59

Nikt tego niewie ale jak niesprawdzisz lub niezamienisz zbiorniczka w którym jest czujnik to sie niedowiesz



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sty 08, 2006 03:13

dokladnie winny jest zapewne czujnik w zbiorniczku



Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: nowy13 » ndz sty 08, 2006 14:20

W moim kolega elektro-mechanik mówił mi że ta kontrolka ma jeszcze drugi czujnik. Zaczyna mrugać jak się silnik przegrzeje. Nie wiem jest jak u was, musielibyście się dowiedzieć bo ja się na tym nie znam.



Awatar użytkownika
GrycU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lut 12, 2005 16:06
Lokalizacja: Gryfice/Szczecin
Kontakt:

Post autor: GrycU » ndz sty 08, 2006 20:58

czujnik w zbiorniczku sprawdzony zwarłem przewody w kostce i zapaliłem silnik ;/ zaczeła mrugac normalnie po 30sekundach ;/ moze faktucznie trza poszukac jakiegos innego czujnika w silniku z tego co wiem i sprawdzałem to jest tam ich jeszce ze 3 a jedna kostka ma az 4 złacza w sobie ma ktos wogle jakis schemat od VW?



Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: nowy13 » pn sty 09, 2006 01:27

no ja wiem o dwóch w swoim i nic więcej mi nie mówił.

Ja też zwarłem kabelki i mruga dalej.
Nie wiem natomiast jak ten drugi czujnik sprawdzić, bo jest tam tylko jeden kabel



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn sty 09, 2006 02:58

ktos grzebal w liczniku z marnym skutkiemMAREK 74, ma racje to jeden z typowych objawów.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn sty 09, 2006 13:14

Jaki masz rok i jaki licznik elektroniczny czy mechaniczny?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości