Miejsce w którym się pojawi 12V po uruchomieniu silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Miejsce w którym się pojawi 12V po uruchomieniu silnika

Post autor: korfanty » wt kwie 28, 2009 22:06

Prośba do osób które posiadają schemat elektryczny - poszukuję przewodu w którym jest 12V w czasie pracy silnika.

Najlepiej żeby można było się wpiąć w okolicy bezpieczników lub licznika.

Potrzebuje to do podpięcia Pro Turbo - wg instrukcji:
"Przewód należy podłączyć do miejsca, w którym pojawi się 12V, jeżeli silnik zostanie uruchomiony. Zalecane miejsce podłączenia to przewód wyzwalający kontrolkę ciśnienia oleju lub przewód alternatora, na którym występuje 12V w trakcie ładowania akumulatora."



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » wt kwie 28, 2009 22:17

+12V po włączeniu stacyjki - podepnij się pod któryś z bezpieczników 5, 6, 10,26, 29 :bigok:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt kwie 28, 2009 23:12

Troszkę jest problem, nie doczytałem, że to mod. IV a nie III więc sama skrzynka i piny będą inne - zasada nie. Sa dwa czujniki oleju: jeden wyłącza przy niskim ciśnieniu a drugi przy za wysokim (który jest który - teraz nie pamiętam; trzeba wypróbować). Używając przekaźnika i dwóch diod można wykorzystać fakt obecności napięcia tylko przy zapłonie i łączenia do masy a odłączeniu od masy przy zapłonie i pracy silnika.
Innego sposobu raczej nie ma.

Jak zrobię rysunek - to wstawię.
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 23:46 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » wt kwie 28, 2009 23:25

jeszcze raz patrzyłem na schemat, pomierzyłbym jak jest na bezpieczniku 29 - na schemacie mam "HOT IN RUN OR START" czyli jak pracuje


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » wt kwie 28, 2009 23:38

Jutro sprawdzę ten 29 - a tak wygląda schemat tego Pro Turbo

Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt kwie 28, 2009 23:53

Na tym schemacie zaznaczono pobranie sygnału z kontrolki oleju lub alternatora - one w czasie pracy nie świecą, nie mają więc napięcia. Jest to chyba "masowanie" a nie zasilanie.
Tak wygląda układ kontroli ciśnienia oleju:
Obrazek
czyli - masowanie
Należało by wpiąć się w zielono-czarny idący na czujnik ciśnienia F1
Ostatnio zmieniony śr kwie 29, 2009 00:01 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr kwie 29, 2009 10:01

Mam odpowiedź bezpośrednio od producenta
Witam
Co do podpięcia się do 12V po przekręceniu stacyjki to nie polecam tak
robić. Za każdym razem kiedy Pan włączy tylko stacyjkę i potem wyłączy
to pro-turbo będzie podtrzymywać włączoną stacyjkę pomimo, że silnik nie
pracuje.
Wiem, że VW jest problem z podłączeniem się pod kontrolkę oleju, stąd
polecam podłączyć się pod alternator(kontrolka ładowania)
Tam na pewno jest +12V kiedy silnik pracuje. I z tego co pamiętam kabel
od kontrolki ładowania idzie w wiązce do licznika więc można go w miarę
łatwo zlokalizować.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.
Wiec trzeba szukać przy wiązkach od zegarów, prawdopodobnie w niebieskim złączu pin 12
lampka sygnalizacyjna alternatora, zacisk 61

jeśli ktoś dysponuje schematem - proszę o sprawdzenie.
Ostatnio zmieniony śr kwie 29, 2009 10:28 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lip 22, 2010 12:26

.. i jak to w końcu wyszło, w który dokładnie przewód idący do licznika można się wpiąć, żeby uzyskać 12V po uruchomieniu silnika?

Potrzebuję takie napięcie do modułu świateł dziennych, który będzie zamontowany w pobliżu bezpieczników w które też muszę się powpinać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości