Bicie kierownicy 90-120

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Bicie kierownicy 90-120

Post autor: martuncio » wt kwie 28, 2009 17:29

Zdejmowałem koła i sprawdzałem opony i nie było widać żadnych bąbli, guzów itp.Felgi normalnie dały się wyważyc.Dodam jeszcze, że z tyłu mam trochę krzywą felge i czy może ona powodować bicie na kierownicy?Przy hamowaniu +/- 100 km\h lekkim bije mocniej.
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 17:40 przez martuncio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt kwie 28, 2009 17:55

Nie może zamiana koła prawo /lewo coś da ,a jak nie to przyczyną będą kocki/tarcze/stabilizator jazdy/przegyby



Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » wt kwie 28, 2009 18:15

Ja mialem u siebie podobnie, gdy brakowalo mi pierscieni centrujacych ;)
Fabryczne masz felgi?



Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » wt kwie 28, 2009 21:36

Felgi nie są fabryczne.Dane felg to 7J15 4x100.Dzisiaj się zastanawiałem nad tym przy zakładaniu kół czy ten lóz na piaście taki ma być, jakieś 3-4 mm.Może to być wina tego luzu??



Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » wt kwie 28, 2009 21:45

umnie tez kiera bije przy 110km/h tez kola zawieszenie ok bardzo duzo ludiz na forum tak ma i nie wiem co ejst przyczyna , co niekturzy mowia ze moze to byc przegub wewnetrzny kotry powoduje rezonans polosi i co sie przeklada na bicie kiery ? ale jak sprawdzic ktory wewnetrzny przegub moze byc padniety , zewnetrzne strzelaja a jak sprawdzic wewnetrzny ? z tego co slyszalem mozna go sprawidzic puszajac polosia na boki sprawdzajac luz poprzeczny ?

u mnei np. jest tez wybiy drazek kieroniczy nie kocowka tylko przzeegub kulowy drazka ten przy maglownicy czy to moglo by sie przejawiac biciem kierownicy ? bo jak narazie slychac pukanie przy skretach lekkich lewo prawo kierownica


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
CIENKII
Forum Master
Forum Master
Posty: 1275
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:07
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Post autor: CIENKII » wt kwie 28, 2009 21:51

martuncio,
lóz na piaście taki ma być, jakieś 3-4 mm.Może to być wina tego luzu??
tak . . ojciec mial to samo zalozyl pierscienie centrujace i juz bylo lepiej ale biło dalej . . jak sie okazalo juz opony dostały w piz.. przez to bicie i opony tez były do wyminy po wymianie wsio OK



Awatar użytkownika
MaxG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:05
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: MaxG » wt kwie 28, 2009 21:55

To jest tylko i wyłącznie wina braku pierścieni centrujących. Zmierz rozmiar piasty i otwór centrujący w feldze. Na allegro pierścienie są po 7,5 zł. Jeśli ich nie założysz to bardzo niszczeć będzie zawieszka.. Poza tym koło trzyma się na samych śrubach co jest dość niebezpieczne...



cementowy_jas

Post autor: cementowy_jas » wt kwie 28, 2009 22:01

a może to po prostu zwichrowane tarcze hamulcowe - prędkość przy jakiej pojawia się to bicie także na to wskazuje. zacznij od pierścieni, bo to nie jest duży koszt, a jeśli to nie pomoże to przyjrzałbym się bliżej tarczom



Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » wt kwie 28, 2009 22:06

ok dzięki bardzo za wszelkie informację i jutro postaram się założyć pierścienie jeśli dostanę gdzieś w mieścinie jak nie to allegro pozostaje.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt kwie 28, 2009 22:31

Tylko jak będziesz kupował to kup lepiej aluminiowe. Ja kupiłem z allegro plastikowe i po miesiącu bicie wraca... Teraz będę szukał aluminowych....


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Luke16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:20
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Luke16 » wt kwie 28, 2009 22:35

Ja mam podobny problem w fiacie bravo na alusach przy 90/110 km/h bije niemiłosiernie kierownicą.... na zimówkach jest ok ... Felgi wyważone, pierścienie centrujące są.... lecz podejrzewam że są felgi pokrzywione i dlatego tak jest :) Radziłbym właśnie felgi posprawdzać :)


GOLF III VARIANT 1.9TD GL 94r.
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/32922
OPEL VECTRA B 1.6 8V LPG 97r.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Vectra/92183

DamianS.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
Lokalizacja: okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: DamianS. » wt kwie 28, 2009 22:43

jesli bije przy hamowaniu sprawdz tarcze, mnie przy 120 telepalo kierownicą mimo iz fele wywazone przed zalozeniem, kupilem pierscienie centrujace i to był strzał w 10-tkę dodam iz na stalowych nie miałem tak:)
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 22:44 przez DamianS., łącznie zmieniany 1 raz.


moje pudełko ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235737

Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » śr kwie 29, 2009 14:38

Zamówiłem na allegro pierścienie centrujące i jutro po robocie założę i sprawdzę.Mam nadzieje że to będzie to bo inaczej ponad 300 km będę się męczył za kółkiem przez majówkę ;/



Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: szysz61 » śr kwie 29, 2009 20:54

Przy braku pierścieni bicie odczuwalne byłoby na większym zakresie prędkości, zmieniałaby się tylko jego częstotliwość. Stawiam jednak na przegub wewnętrzny.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości