Głupiejące wolne obroty
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Głupiejące wolne obroty
Witam
Jest sobie VW Golf II z 1991 roku z zamontowanym silnikiem 1300 ccm (chyba NZ) z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Driver jedzie sobie na niższych obrotach na wyższym biegu (oszczędność paliwa przy utrzymaniu stałej prędkości) i po jakimś czasie po wyrzuceniu na luz obroty spadają do 600 i nawet czasem potrafi zgasnąć i przy dodawaniu gazu jest przydławienie a po chwili wchodzi na obroty. Ale jak się go przegazuje to wszystko wraca do normy.
Może mi ktoś pomoże w rozwiązaniu tego problemu.
A tak przy okazji gdzie można znaleźć złącze diagnostyczne w tym samochodzie.
Pozdrawiam wszystkich
Wiesiek
Jest sobie VW Golf II z 1991 roku z zamontowanym silnikiem 1300 ccm (chyba NZ) z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Driver jedzie sobie na niższych obrotach na wyższym biegu (oszczędność paliwa przy utrzymaniu stałej prędkości) i po jakimś czasie po wyrzuceniu na luz obroty spadają do 600 i nawet czasem potrafi zgasnąć i przy dodawaniu gazu jest przydławienie a po chwili wchodzi na obroty. Ale jak się go przegazuje to wszystko wraca do normy.
Może mi ktoś pomoże w rozwiązaniu tego problemu.
A tak przy okazji gdzie można znaleźć złącze diagnostyczne w tym samochodzie.
Pozdrawiam wszystkich
Wiesiek
-
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 173
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 01:10
- Lokalizacja: VWrocłaVW
- Kontakt:
duzo bylo juz o tym na forum....za kazdym razem pomagalo cos innego.....sam mialem podobny przypadek.problemem moze być:
1)swiece,kable WN,kopułka,palec
2)filtr paliwa
3)pompa paliwa
4)sonda lambda(zacznij od tego)
5)przepływomierz
6)czujnik temp.
najlepiej pojechac na komuter.....
ale wg mnie to sonda lambda,wymienilem i wszystko jest ok.tylko jak bedziesz kupowal sonde kup BOSCH,NGK,NTK nic innego....powodzenia
1)swiece,kable WN,kopułka,palec
2)filtr paliwa
3)pompa paliwa
4)sonda lambda(zacznij od tego)
5)przepływomierz
6)czujnik temp.
najlepiej pojechac na komuter.....
ale wg mnie to sonda lambda,wymienilem i wszystko jest ok.tylko jak bedziesz kupowal sonde kup BOSCH,NGK,NTK nic innego....powodzenia
Mk1 16v Rally project :)
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
A w jaki sposób można sprawdzić sondę lamda są tam 4 przewody.
W tym przypadku dziwne jest to, że przegazowanie silnika powoduje, że obroty wracają do normy i nie ma efektu przydławienia przy dodawaniu gazu.
Przewody, świece, kopułka i palec zostały zmienione więc można je wykluczyć.
Ja skłaniam się w stronę przepływomierza, tylko nie wiem jak można sprawdzić jego działanie.
A jeżeli codzi o czujnik temperatury to gdzie go należy szukać ewentualnie jaki ma kolor.
W tym przypadku dziwne jest to, że przegazowanie silnika powoduje, że obroty wracają do normy i nie ma efektu przydławienia przy dodawaniu gazu.
Przewody, świece, kopułka i palec zostały zmienione więc można je wykluczyć.
Ja skłaniam się w stronę przepływomierza, tylko nie wiem jak można sprawdzić jego działanie.
A jeżeli codzi o czujnik temperatury to gdzie go należy szukać ewentualnie jaki ma kolor.
-
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 173
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 01:10
- Lokalizacja: VWrocłaVW
- Kontakt:
nie wiem gdzie dokladnie znajduje sie on w mk2 ale powinien byc gdzies przy glowicy...od niego musi przechodzic z plynem chlodniczym....sondy lambdy raczej nie sprawdzisz.najlepiej przelozyc z jakiegos samochodu kolegi i sprawdzic jak zachowuj sie autko...a co do przepływki to tez ciekzo to sprawdzic ale wiem ze niektórzy robia to woltomierzem....ale ja niestety nie wiem jak to zrobic....ale wg mnie to sonda lambda albo pompa sie wiesza paliwa....
Mk1 16v Rally project :)
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
Słyszałem o czyś takim jak złącze diagnostyczne 1-no przewodowe mieszczące się w okolicy cewki zapłonowej, tyle że w tym samochodzie nie ma żadnych wolnych kabli w okolicy cewki.
Jeżeli nie ma złącza diagnostycznego to w jaki sposób można zresetować złe wskazania z poszczególnych elementów oprzyrządowania silnika po ich wymianie na nowe lub sprawne.
Załóżmy teoretycznie, że uszkodzeniu uległ np. przepływomierz co spowodowało nierówną pracę silnika. Po wymianie tego elementu chyba nalerzy zresetować błędne wskazania elementu, chyba że sterownik silnika nie posiada pamięci o błędach i w momencie wymiany odrazu odczytuje właciwe wartości.
Ale wydaje mi się (nie jestem elektronikiem), że sterownik jeżeli współpracuje z elementem o zmiennych wartościach typu potencjometr to należy go kalibrować aby sterownik miał jakiś punkt odniesienia co do wartości minimalnej i maksymalnej.
Jeżeli nie ma złącza diagnostycznego to w jaki sposób można zresetować złe wskazania z poszczególnych elementów oprzyrządowania silnika po ich wymianie na nowe lub sprawne.
Załóżmy teoretycznie, że uszkodzeniu uległ np. przepływomierz co spowodowało nierówną pracę silnika. Po wymianie tego elementu chyba nalerzy zresetować błędne wskazania elementu, chyba że sterownik silnika nie posiada pamięci o błędach i w momencie wymiany odrazu odczytuje właciwe wartości.
Ale wydaje mi się (nie jestem elektronikiem), że sterownik jeżeli współpracuje z elementem o zmiennych wartościach typu potencjometr to należy go kalibrować aby sterownik miał jakiś punkt odniesienia co do wartości minimalnej i maksymalnej.
Jeżeli nie ma pamięci błędów to dlaczego silnik inaczej pracuje jak mu się akumulator odłączy na jakieś 0,5 h, a po ponownym podłączeniu baterii i uruchomieniu nic nie można dotykać do pełnego nagrzania silnika (załączenia wentylatora chłodnicy). Bo ponoć w tym czasie zbiera info z czujników i się jakoś tam kalibruje.
Opinia podana powyżej jest tylko zasłyszanym opisem działania. Tak naprawdę nie wiem jak się to robi i czy powinno a tym bardziej nie wiem czy to pomaga poprostu słyszałem i teraz chcę to zweryfikować.
Bardzo proszę o opinię.
Opinia podana powyżej jest tylko zasłyszanym opisem działania. Tak naprawdę nie wiem jak się to robi i czy powinno a tym bardziej nie wiem czy to pomaga poprostu słyszałem i teraz chcę to zweryfikować.
Bardzo proszę o opinię.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości