Olej na pasku alternatora, nierowna praca silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fr05t
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 19, 2008 16:39
Kontakt:

Olej na pasku alternatora, nierowna praca silnika

Post autor: fr05t » pn kwie 27, 2009 15:28

Witajcie

kupilem wreszcie wymarzonego golfika i jak wiadomo trzeba zaczac dorzucac do skarbonki.
Okazalo sie ze jednak trzeba bylo jechac z mechanikiem po zakup. Niestety pora byla taka ze nie chcialo mi sie szukac.
W praniu wyszlo ze prawdopodobnie jest
1. Spore ślady oleju zarowno na pod paskiem od alternatora jak i na pasku (przez co prawdopodobnie sie zerwał).
2. Objaw przeze mnie zauważony to nierównomierna praca silnika na niskich obrotach i chwilowe szarpanie. Nie wiem czy to kiepskie paliwo czy moze jakies problemy z kołem dwumasowym.
3. Troche ciężko się odpala trzeb dać wiecej gazu.

Jutro podjade do serwisu VW w Radomiu.
Podobno jest całkiem dobry.

Mam do was pytanie co sądzicie o powyższych problemach. Wiem ze pierwszy zapowiada naprawe turbiny lub wymiane.

W związku z tym mam pytanko do was. Nie chce zeby zrobili ze mnie wała w serwisie koleś krzyknał mi za nową turbine 5000zł + robocizna. W necie za to widze że można kupić turbine ihmo niby oryginalna i nowa za około 1000zł do 1500zł.

http://moto.allegro.pl/item606902433_ko ... 105km.html

druga sprawa koło dwumasowe. W necie znalazlem rowniez duzo tańsze około 750zł
http://moto.allegro.pl/item612463253_tu ... 0_tdi.html
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 21:35 przez fr05t, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: 1.9 TDi 105pk

Post autor: doggie » pn kwie 27, 2009 20:33

fr05t pisze:Witajcie

kupilem wreszcie wymarzonego golfika i jak wiadomo trzeba zaczac dorzucac do skarbonki.
Okazalo sie ze jednak trzeba bylo jechac z mechanikiem po zakup. Niestety pora byla taka ze nie chcialo mi sie szukac.
W praniu wyszlo ze prawdopodobnie jest
1. Spore ślady oleju zarowno na pod paskiem od alternatora jak i na pasku (przez co prawdopodobnie sie zerwał).
2. Objaw przeze mnie zauważony to nierównomierna praca silnika na niskich obrotach i chwilowe szarpanie. Nie wiem czy to kiepskie paliwo czy moze jakies problemy z kołem dwumasowym.
3. Troche ciężko się odpala trzeb dać wiecej gazu.

Jutro podjade do serwisu VW w Radomiu.
Podobno jest całkiem dobry.

Mam do was pytanie co sądzicie o powyższych problemach. Wiem ze pierwszy zapowiada naprawe turbiny lub wymiane.

W związku z tym mam pytanko do was. Nie chce zeby zrobili ze mnie wała w serwisie koleś krzyknał mi za nową turbine 5000zł + robocizna. W necie za to widze że można kupić turbine ihmo niby oryginalna i nowa za około 1000zł do 1500zł.

http://moto.allegro.pl/item606902433_ko ... 105km.html

druga sprawa koło dwumasowe. W necie znalazlem rowniez duzo tańsze około 750zł
http://moto.allegro.pl/item612463253_tu ... 0_tdi.html
Zakup turbiny powinieneś potraktować jako rzecz ostateczną, wpierw przydałoby się zrobić logi dynamiczne a także statyczne, powinien wyjść na jaw objaw tej nierównomiernej pracy silnika, może to także być objaw uszkodzonego dwumasu, co do śladów oleju to być może przepuszcza gdzieś na uszczelniaczu przy kołach zębatych rozrządu, osobiście wymieniałem cały komplet koło dwumasowe + tarcza sprzęgła + robocizna za 1.600 zł (o ile dobrze pamiętam) ale wiem że można jeszcze taniej

[ Dodano: 27 Kwi 2009 20:35 ]
fr05t pisze: 3. Troche ciężko się odpala trzeb dać wiecej gazu.
powinien palić bez dotykania gazu, może mapy startowe do ponownego wgrania



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt kwie 28, 2009 08:11

jesli auto z rocznika 2004-2005 to problem z nierowna praca i zlym odpalaniem na cieplym ( i tylko cieplym !) silniku jest do poprawienia w sofcie.
Natomiast tez bardzo czesto siadaja dwumasy i tez szarpia. Ale opcja 2 ze ktoras z pompek niedomaga stad szarpanie i zle odpalanie....teoretycznie wszystko i nic....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 129 gości