Monstrualne spalanie i el. szyby
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Monstrualne spalanie i el. szyby
Witam. Pisałem już w jednym miejscu w tej sprawie, ale z tego co widzę tamten temat raczej nie jest na topie.
A więc tak. Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem (no jeszcze nie do końca szczęśliwym) Golfa III. Wszystko co było do poprawek - poprawiłem. Zostały jeszcze tylko 2 wady na które jak na razie inni posiadacze Golfów nie potrafią zaradzić.
1. Jak napisałem w temacie mam el. szyby. Problem w tym, że gdy zamykam szybę pasażera panelem od kierowcy to całkowite zamknięcie szyby trwa ok 5 minut. Rozebrałem dziś całe moje drzwi, przeczyściłem styki, popsikałem jakimś "kretynem typu WD40", lecz problem nie zniknął. Jakieś pomysły? (wygląda tak jakby tracił gdzieś po drodze napięcie, w panelu od strony pasażera problem nie występuje).
2. Drugim problemem jest potworne spalanie. Silnik 1.9 TD 75KM. Pytałem innych posiadaczy tego samego modelu i wszyscy twierdzą zgodnie "mi nie pali więcej niż 6". Mi niestety pali ponad 10 ... grubo ponad 10L (po dzisiejszych obliczeniach wyszło mi nawet 12L!) W czym może być problem? Filtry i oleje wymieniane, paliwo mi nie wycieka, nie kopci praktycznie wcale, na ssaniu jadę tylko przez chwile. Czytałem też, że temperatura silnika ma z tym coś wspólnego. Z tym też mam lekki problem. Wszystkim "stoi" na 90stopni, a mi dziś w upalny dzień po 120km nie zagrzał się nawet do 70 stopni. (90km/h - 5ty bieg).
Jakieś pomysły?
Z góry dziękuje,
Irvin.
A więc tak. Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem (no jeszcze nie do końca szczęśliwym) Golfa III. Wszystko co było do poprawek - poprawiłem. Zostały jeszcze tylko 2 wady na które jak na razie inni posiadacze Golfów nie potrafią zaradzić.
1. Jak napisałem w temacie mam el. szyby. Problem w tym, że gdy zamykam szybę pasażera panelem od kierowcy to całkowite zamknięcie szyby trwa ok 5 minut. Rozebrałem dziś całe moje drzwi, przeczyściłem styki, popsikałem jakimś "kretynem typu WD40", lecz problem nie zniknął. Jakieś pomysły? (wygląda tak jakby tracił gdzieś po drodze napięcie, w panelu od strony pasażera problem nie występuje).
2. Drugim problemem jest potworne spalanie. Silnik 1.9 TD 75KM. Pytałem innych posiadaczy tego samego modelu i wszyscy twierdzą zgodnie "mi nie pali więcej niż 6". Mi niestety pali ponad 10 ... grubo ponad 10L (po dzisiejszych obliczeniach wyszło mi nawet 12L!) W czym może być problem? Filtry i oleje wymieniane, paliwo mi nie wycieka, nie kopci praktycznie wcale, na ssaniu jadę tylko przez chwile. Czytałem też, że temperatura silnika ma z tym coś wspólnego. Z tym też mam lekki problem. Wszystkim "stoi" na 90stopni, a mi dziś w upalny dzień po 120km nie zagrzał się nawet do 70 stopni. (90km/h - 5ty bieg).
Jakieś pomysły?
Z góry dziękuje,
Irvin.
Z elektrycznymi szybami może być tak że masz wbudowany u siebie moduł komfortu i to on szwankuje też milem taki przypadek w Vento tylko u mnie nie domykały się szyby z tyłu wymiana modułu pomogła, spróbuj opuścić szyby i zamknąć auto kluczykiem trzymając kluczyk przekręcony aż domkną się wszystkie i obserwuj zachowanie tej niedomagającej
problem ze spalaniem może leżeć po stronie termostatu po prostu może się nie domykać i masz cały czas duży obieg płynu chłodzącego
problem ze spalaniem może leżeć po stronie termostatu po prostu może się nie domykać i masz cały czas duży obieg płynu chłodzącego
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:04 przez mercik, łącznie zmieniany 1 raz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Spalanie powyzej 10 litrów 1,9 td aaz jest raczej trudne do osiągnięcia .Najbardziej prawdopodobne przyczyny według mnie:1-wyciek paliwa (przyjrzyj się uwaznie okolicy pompy wtryskowej )2-zbyt duża dawka paliwa(poprzedni własciciel mógł sobie podkręcić ) .3-niewłasciwy kąt wtrysku ,czesto się zdarza po wymianie rozrządu gdy nie jest sprawdzany.Wystarczy inaczej napiąć pasek i kąt wtrysku się "rozjeżdza".Jeżeli auto ma kopa ,dobrze pali to kąt wtrysku raczej odpada i stawiałbym na podkręconą dawkę paliwa przy pompie wtryskowej .Temperatura owszem wazna ale nawet bez termostatu przy obecnych temperaturach nie powinien spalić powyżej 9litrów ,mój AAZ nawet jak przycisnę a jeżdzę w zasadzie tylko po mieście nie przekroczy 8litrów
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:11 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Nie kopci a jedzie jak mini burza. Ładnie przyspiesza nawet przy niskich obrotach i wysokim biegu. Jak sprawdzić to dawkowanie paliwa? (jestem naprawdę zielony z mechaniką samochodową xD )
PS
Z tego co wiem rozrząd był zmieniany.
PS
Z tego co wiem rozrząd był zmieniany.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:16 przez Irvin, łącznie zmieniany 2 razy.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
na śrubie od dawki fabrycznie siedzi plomba która niepozwala podkręcić dawki bez jej usunięcia ,skoro jak piszesz ma kopa co jest raczej rzadkie na ori płaskim boost pinie to być może ma wymienionego pina i podkręconą dawkę...ale jak piszesz że niezbyt się znasz to raczej trudno bedzie ci samemu coś stwierdzić
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
o tym boost pinie chyba raczej nie ma mowy. Przeczytałem Twoją oferte na allegro i mam dokładnie tak samo jak "na 4 zdjęciu"
Zaraz dorzuce fotke. Może to przez dodatkowy filtr? (też wrzuce fotke)
Zaraz dorzuce fotke. Może to przez dodatkowy filtr? (też wrzuce fotke)
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:35 przez Irvin, łącznie zmieniany 2 razy.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Też mam taki dodatkowy filtr ,niema mozliwości żeby ci przez dodatkowy filtr więcej palił bo piszesz że ma kopa ,filtr gdyby był przypchany dławiłby ci silnik na wysokich obrotach .A skoro masz eko pompę bez LDA to najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego spalania jest podkręcona dawka paliwa...Dziwne to trochę bo piszesz że masz eko pompę a na ostatnim zdjęciu widać wejście na wężyk do LDA...
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:44 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
tez mam ten filtr, fajna sprawa, sporo syfu zatrzymuje i raczej pomaga, piszez że golf ma kopa na wszystkich biegach, moze masz załozona skrzynie z benzyniaka, która jest krótka, bedzie sie dobrze zbierał, ale mial za wysokie obroty i wiecej palił.Irvin pisze:Zaraz dorzuce fotke. Może to przez dodatkowy filtr? (też wrzuce fotke)
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
munior, co do dawki to się z tobą niezgdzę bo sam mam dawkę na chmurce i przy spokojnej jeździe nie pali więcej jak 5-5l
a ca do skrzyni to jeśli będzie miał krótką to wtedy będzie nadrabiał obrotami i będzie miał lepsze przyspieszenie ale nie powinno tyle aż podskoczyć.
sprzawdź termostat, kąt wtrysku i końcówki wtryskiwaczy.
jeśli masz podkręconą dawkę to takie spalanie można osiągnąć ale przy bardzo ciężkiej nodze.
a ca do skrzyni to jeśli będzie miał krótką to wtedy będzie nadrabiał obrotami i będzie miał lepsze przyspieszenie ale nie powinno tyle aż podskoczyć.
sprzawdź termostat, kąt wtrysku i końcówki wtryskiwaczy.
jeśli masz podkręconą dawkę to takie spalanie można osiągnąć ale przy bardzo ciężkiej nodze.
one też mogą być przyczyną zwiększonego spalania ale sprawdź jeszcze kąt wtryskuIrvin pisze:Co do spalania byłem dziś u pompiarza stwierdził, że to wtryski.
Jeśli chodzi o szyby to możliwe że ci sie przycierają linki w pancerzach. Słyszałem że tak sie dzieje i u mnie też na pewnych wysokościach idzie wolno. I dzieje sie tak tylko przy podnoszeniu, bo w dół idzie szybko
Był Gofer MK3 variant:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204961
Był MURZYN B4 AAZ:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3478098#3478098
Był Biedron B5 ALH:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=356686
Jest Passat B4 GL 1Z
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204961
Był MURZYN B4 AAZ:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3478098#3478098
Był Biedron B5 ALH:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=356686
Jest Passat B4 GL 1Z
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości