Układ wydechowy. Pęknięte łączenie końcowego tłumika.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stmartin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:04
Lokalizacja: Białystok

Układ wydechowy. Pęknięte łączenie końcowego tłumika.

Post autor: stmartin » sob kwie 25, 2009 10:20

Witam. Problem jak w temacie. Podczas jazdy przy 2000 - 3000 obrotów slychac niski dźwięk jak w samochodach z końcówką oraz stukanie w okolicach tłumika. Podczas postoju też przy tych samych obrotach słychac stukanie i dudnienie. Zajrzałem pod samochód i zobaczyłem pęknięcie przy końcowym tłumiku jakiś 1 cm od łączenia.
Moje pytanie jeżeli ktoś miał podobny problem co jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji. Czy załatac pęknięcie (zaspawac czy może zastosowac elastyczne łączenie), czy wymienic od razu końcowy tłumik. Czy może są inne rozwiązania ?
Pęknięcie wydaje mi się że jest poważne, nie jest to dziura ale jak ruszałem tłumikiem to wtedy te pęknięcie jest widoczne i pewnie z tego bierze się stukanie a podczas pracy silnika dudnienie.

Proszę o rady , dzięki z góry.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob kwie 25, 2009 10:30

stmartin pisze:co jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji
jeżeli rura nie jest w tym miejscu skorodowana to moża to zaspawać, jeżeli tłumik jest już stary to warto odrazu wymienić na nowy
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 10:31 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob kwie 25, 2009 16:10

Jeżeli będziesz spawał to nałóz na to miejsce kawalek rury o większej srednicy , wzocni to połączenie



stmartin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stmartin » ndz kwie 26, 2009 10:56

Myślałem o elastycznym łączeniu albo wymianie końcowego tłumika.
Czy taka wymiana jest skomplikowana ? Czy nie obejdzie się bez mechanika ?
Nowy tłumik , końcowy kosztuje około 90 zł.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz kwie 26, 2009 17:08

stmartin pisze:Czy nie obejdzie się bez mechanika ?
można samemu ale trzaba mieć kanał


:-k ...

Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » ndz kwie 26, 2009 17:17

A czy bez problemów przejdzie nad tylną belką?



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz kwie 26, 2009 17:49

stmartin pisze:Nowy tłumik , końcowy kosztuje około 90 zł.
z jakiej firmy ten komin?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 17:51 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



stmartin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stmartin » ndz kwie 26, 2009 19:26

tłumik aluminiowy - wytwarzany z blach dostarczanych przez koncern ThyssenKrupp Steel AG



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz kwie 26, 2009 20:40

Jak ten tłumik co masz jest w dobrym stanie to lepiej go pospawaj. Ten co piszesz o nim to rzemiosło może być dużo głośniej i spasować będzie ciężko albo trochę dołożyć i kupić tłumik chociażby z asmetu



Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » ndz kwie 26, 2009 21:18

stmartin: jak ci sie zerwie sznurowadlo to tez kupujesz nowe buty? takie pekniecie sprobuj pospawac chyba ze blacha juz jest b. kiepska to ostatecznie wymiana. Spawy najlepiej zamalowac farba tzw "piecówą"



stmartin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stmartin » pn kwie 27, 2009 21:25

Niestety wymiana była nieunikniona, pęknięcie było zardzewiałe.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości