TUNING 1.6 Benzyna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rumian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw gru 29, 2005 20:25
Lokalizacja: Polska

TUNING 1.6 Benzyna

Post autor: Rumian » ndz sty 08, 2006 00:13

Witam!! Wpadlem ostatnio na taki pomysł żeby przeszczepić z silnika GT czy GTI 8V 1.8 (107 KM)kolektor ssący tzn. punkt do silnika gaźnikowego 1.6 8v Mialo by to sens? Czy ktos próbował takiego eksperymentu? Mi sie wydaje że silniczek 1.6 po takiej operacij by mial niezle kopyto ale czy by czasem silnik sie nie rozkraczył na pierwszej lepszej bylo by to realne przerobienie silniczka z gaźnika silnika 1.6 na punkt z 1.8 :hmm: Co o tym myslicie . Pozdro :bajer:



juniorwwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn sty 02, 2006 20:21
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: juniorwwa » ndz sty 08, 2006 00:26

Sprawa dość skomplikowana głowica od GT jest innej budowy a co za tym idzie prawdo podobnie nie będzie pasować..a poza tym jakoś silniczka penie nie jest pierwszej świeżości i mogło by to zaskodzić jednym słowem koszty koszty koszty i nerwy... 3maj się


www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam

VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sty 08, 2006 03:07

jak juz to cala glowice od 1,8 bo bloki sa te same

pozdro



Awatar użytkownika
muchenz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 22:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: muchenz » ndz sty 08, 2006 03:30

gaźnikowe maja jeszcze chyba pompe mechaniczną (jak w kanciaku), wiec wypadałoby jeszcze zbiornik paliwa przeszczepić

a jak z pedałem gazu ?? w 100KM jest na linke czy kabelek?


raczej tuningowałbym to co mam czyli: głowica do splanowania, w gaźniku można dać inne dysze paliwa i rurki emulsyjne, wałki o dłuższych czasach otwarcia, układ wydechowy o mniejszej impedancji itd. ........ jest co robić



Awatar użytkownika
Rumian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw gru 29, 2005 20:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: Rumian » ndz sty 08, 2006 12:40

Jesli chodzi o gaźnikowy to jest linka. :-)



fibolek

Post autor: fibolek » ndz sty 08, 2006 13:02

słuchaj jest realne założyć do gaźnika 1.6 wtrysk mono-Jetronic jest to mechaniczny wtrysk jednopunktowy od silnika RP(sugeruj się oznaczeniem silnika).Daje radę do tego musisz włozyć dwie pompy paliwa(bak i podawcza na wtrysk) kolektor wydechowy z lambdą,cały wtrysk+komputer+wiązka przewodów i to chyba wszystko.Pytaj Apsika i GTO oni cos takiego mogą mieć.

[ Dodano: Nie Sty 08, 2006 12:04 ]
a z włożeniem sameg głowicy od GTi to nie polecam bo tyle samo grzebania.
Pamiętaj wkładając wtrysk nie masz zbyt dużego pola manewru tak jak to jest na gaźniku.
Ewentualna regulacja gaźnika.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz sty 08, 2006 14:23

zakładając tylko kolektor ssący i wraz z nim czy to wtrysk jednopunktowy z RP czy wielopunkt z jakiegoś GTI nie uzyskasz wcale więcej mocy, zyskasz jedynie na wyższej kulturze pracy silnika no i może ciut mniejsze zużycie paliwa, ludzie czy mieszankę paliwo-powietrze przygotowuje gaźnik czy jakikolwiek wtrysk to i tak skład musi być stechiometryczny, tak żeby współczynnik lambda oscylował około 1 !!!!!!!!!!!! Moc tylko i wyłacznie mozna zwiekszyć zmieniając lub planując głowicę (wyższy stopień sprężania), poprawa układu ssącego np większe zawory, polerowanie kanałów , turbo (poprawa współczynnika napełnienia cylindrów) , zmiana wałka rozrządu , zmiana faz rozrządu z przesunięciem maksymalnego momentu w stronę wyższych obrotów a co zatem idzie uzyskanie wyższej mocy , ale niestety kosztem momentu obrotowego na niskich obrotach.

[ Dodano: Nie Sty 08, 2006 13:41 ]
czyli tak jak piszę , założenie wtrysku napewno daje poprawe jeżeli chodzi o kulture pracy silnika, troszke poprawia sie elastyczność, zuzycie paliwa itd itp , ale nie ma sie co spodziewać oszałamiającej poprawy dynamiki!!!!! A koszt całej przeróbki nie jest wcale mały, bo i klamotów troche trzeba wymienić tak jak pisze FIBOLEK.



fibolek

Post autor: fibolek » pn sty 09, 2006 15:34

Także moja osobista rada poustawiać poregulować gaźnik i zapłon.
Bo z PIerburga 2E2 można(z tego co słyszałem) troszkę wyciągnąć.Do tego lekka przeróbka dolotu i wylotu+plan głowicy i coś to da.Ale nie oszukujmy się 120 Km to z tego wyciągnąć raczej się nie da ,chyba że ekstrema z gaźnikiem.Ale wtedy cyasterna jako przyczepka pozdro.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości