[vw 1.9 TD] Obroty same się zwiększają, pedał gazu nie wraca

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

[vw 1.9 TD] Obroty same się zwiększają, pedał gazu nie wraca

Post autor: Michael G60 » sob sty 07, 2006 16:27

Mam Passata 1.9 TD. Problem ten widoczny jest bardziej przy zmianie biegu z 3 na 4 i z 4 na 5 niż z 1 na 2 i badź 2 na 3.
Gdy przełączam np. 3 na 4 i rozpędzam do 2 500, to gdy nacisnę sprzędło i puszczę gaz to obroty same skaczą na ok. 2 750...potem spadają na 900 (normalnie), ale tak jakby ktoś szybko za mnie docisnął gaz...

Czy może to być wina tego siłownika przy pompie wtryskowej ????
Ostatnio zmieniony ndz sty 08, 2006 11:57 przez Michael G60, łącznie zmieniany 1 raz.


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob sty 07, 2006 16:37

witam
tak jest tam taki spowalniacz aby biegi zmienialy sie plynniej poprzez wolniejsze opadanie obrotow

ale skoro masz taka przypadlosc to moze to linka ci siee przytarla albo pekl jeden splot i ciezej chodzi wtedy obroty pozostaja w miejscu lub wolniej opadaja a rosna po po wcisnieciu sprzegla silnik ma lzej wiec rosna

sprawdz najpierw linke czy luzno chodzi i nie ma przyciec a potem przyjrzyj sie regulacji tego spowalniacza, wyglada jak maly silownik z tego co pamietam

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 07, 2006 18:00

A mnie to troszke wygląda na walnięty regulator obrotow w pompie wtryskowej, ale przekonany nie jestem


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 07, 2006 18:56

Moze sie jeszcze przycinac membrana w pompie wtryskowej (tam na górze pod pokrywką). Tak mi się wydaje, bo na wyzszych biegach jest wieksze cisnienie i ta membrana jest wciskana i byc moze nie odbija prawidlowo..



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob sty 07, 2006 21:17

Właśnie linka chodzi super, kurka chyba trzeba będzie do pompy zaglądać...

A duży moze być koszt naprawy regulatora obrotów , albo membrany ???


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 08, 2006 00:33

Michael G60, weż śróbokręt albo torxa (4 śróby na górze pompy) i sam zobacz tą membrane, nacisnij zobacz czy odbija, sprawdz sprezyne pod membrana.. tylko teraz sie tak zastanawiam czy to wogole moze byc to... najlepiej podjedz do pompiarza. probowales wczesniej cos sam regulowac przy pompie?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

martin57

Post autor: martin57 » ndz sty 08, 2006 01:07

czesc -mysle ze poduszki pod silnikiem masz walniente albo troche wyrobione ijak puszczasz gaz i hamujesz to silnik idzie do przodu i sam dodaje gazu a pozniej sie cofa i silnik zwalnia sadze ze to jest to .

[ Dodano: Nie Sty 08, 2006 00:09 ]
czesc -mysle ze poduszki pod silnikiem masz walniente albo troche wyrobione i jak puszczasz gaz i hamujesz to silnik idzie do przodu i sam dodaje gazu a pozniej sie cofa i silnik zwalnia sadze ze to jest to .



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sty 08, 2006 03:30

bez przesady z tymi poduszkami

sprawdz ta mebrane i mozesz jeszcze odczepic ten spowalniacz moze pomoze



Awatar użytkownika
muchenz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 22:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: muchenz » ndz sty 08, 2006 03:40

A może jest to spowodowane bezwładnością turbiny??
Pompa wolno schodzi z dawki paliwa (przez spowalniacz), a że turbina sadzi jeszcze spore ciśnienie (2500 obr/min(!)), a silnik już jest nieobciążony (sprzęgło) to obroty wzrastają.........



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » ndz sty 08, 2006 10:54

Teraz zauważyłem, że nawet gdy stoi i przegazuję, to obtorki nie chcą spadać, muszę ręcznie cofnąć na pompie....

A może to spężzyna powrotna, a może siłowniczek ??

Zdejme siłowniczek i zobacze...

Co myślicie ???


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Alib
Red ARROW
Red ARROW
Posty: 131
Rejestracja: sob mar 05, 2005 16:05
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Alib » ndz sty 08, 2006 11:48

a mnie jest podobnie albo nie chcą spadać albo spadaja powoli albo sie wkreca w gore!! przyczyna to tuleja pompy!! koszt wymiany i regulacji 400 pln


Alib RULES!! in Rzeszów!!! Pozdro600!!!

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » ndz sty 08, 2006 11:49

Ale u mnie w górę wkręca super...

A jak u Ciebie?? bo U MNIE PEDAŁ GAZU WOLNO wraca.... Nie tylko, że obroty nie spadają...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 08, 2006 15:53

Moze wystarczy przeczyszczenie? Moze cos z ta sprezyna sie stalo? Sprawdz, to jest rozbieralny element


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » ndz sty 08, 2006 15:53

Już wiem, zdjąłem siłowniczek przy pompie - problem ustąpił...teraz tylko poszukiwania nowego...

DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA ZAINTERESOWANIE TEMATEM !!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 88 gości