Coś stuka w skrzyni ? Po wciśnieciu sprzęgła przestaje.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Corelus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:30
Lokalizacja: Szczecin

Coś stuka w skrzyni ? Po wciśnieciu sprzęgła przestaje.

Post autor: Corelus » wt kwie 21, 2009 13:47

Witam,
Piszę bo nie znalazłem niigdzie podobnych objawów.

Od pewnego czasu po zatrzymaniu się na światłach słychać jakieś stukanie gdzieś w okolicach połączenia silnika ze skrzynią biegów które ustaje po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Teraz po przejechaniu ok 5 tys km pogorszyło się na tyle, że podczas jazdy na dowolnym biegu i puszczeniu pedału gazu słychać mocne regularne stukanie. Dodanie gazu lub wciśnięcie hamulca powoduje że stukania nie słychać. Czyli generalnie rzecz biorąc stukania niema podczas gdy silnik jest obciążony (przyspiesza lub hamuje) Gdy chodzi luźno na biegu to stuka. Stuka na biegu jałowym (ale o wiele mniej i ciszej) aż do momentu wciśnięcia sprzęgła.

Byłem u mechanika który się przejechał i rzeczywiście stwierdził drgania pod pedałem sprzegla (jak to określił aż mrowi w nodze). Kolega który przejechał się moim gofrem również stwierdził że na pedały przenoszą sie jakies drgania.

Podejrzewam że do wymiany jest sprzęgło, cały komplet z łożyskiem oporowym. Ale podobno łożysko stuka tylko przy wciśniętym pedale sprzegła wiec zupełnie odwrotnie niż u mnie.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Co to może być jeśli nie sprzęgło? Mam nadzieję że to tylko sprzęgło a nie jakaś usterka skrzyni biegów.
Dodam że chodzi o 1,9 TDI 90KM ALH 1999.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt kwie 21, 2009 15:32

wydaje mi sie ze te drgania na pedale i te dzwieki ze sprzegla to uszkodzone kolo dwumasowe



Larage

Post autor: Larage » wt kwie 21, 2009 18:58

Ja mam tak samo w felicji pck-up jak wcisne sprzęgło to przestaje a jak jest rozgrzana tez nie słychac mi sie wydaje mam oczywiscie kilka wersji :jezor: ale nie dlugo bede wiedział co jest to napisze na pewno :grin: pierwsza wersja to :łożysko dociskowe sprzęgła
druga wersja bardziej prawdopodobna to wałek łączący sprzęgło ze skrzynią przynajmniej tak jest u mnie nie wiem jak jest u ciebie ale jak bede wiedział co było napewn to napisze :bigok:



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » wt kwie 21, 2009 19:02

Ale podobno łożysko stuka tylko przy wciśniętym pedale sprzegła wiec zupełnie odwrotnie niż u mnie.
Właśnie że łożysko puka gdy nie jest wciśnięte sprzęgło.
Po wciśnięciu przestaje pukać.
I właśnie bym obstawiał łożysko dociskowe, no ale te drgania to nie mam pojęcia skąd się mogą brać ...
Możliwe że tak jak kolega pisze, że od wałka ...



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » wt kwie 21, 2009 21:39

Pedał będzie zawsze lekko drżał taki już urok hydraulicznego sprzęgła u mnie też "mrowi"
sprawdziłem osobiście w kilku lub kilkunastu VW i było podobnie wiec nie ma sie czym przejmować natomiast pogłębiające sie stuki mogą być objawiem padającego koła dwumasowego :(


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » wt kwie 21, 2009 21:43

u mnie w poprzednim MK4 jak tak pukało to było do wymiany parę łożysk w skrzyni na wałkach

Corelus, ile masz nalatane km
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 21:44 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Corelus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corelus » śr kwie 22, 2009 07:15

Kulon pisze:u mnie w poprzednim MK4 jak tak pukało to było do wymiany parę łożysk w skrzyni na wałkach

Corelus, ile masz nalatane km
Jak by nie patrzeć 225.000 km jeśli licznik nie kłamie :) Sam zrobiłem nim 75.000 w ciągu 2 lat jeżdząc dość ostro.

Dzisiaj oddaje autko do zdiagnozowania problemu. W piątek będzie rozbierany. Dam znać co było nie tak.

W sumie przez te 2 lata jedyne co robiłem przy samochodzie to regularne wymiany oleju, rozrząd przy 160.000 i wymiana tulei z tyłu.
Co ewentualnie należałoby przejrzeć, przeczyścić wymienić przy tym przebiegu?
Dodam że silnik pracuje moim zdaniem bez zarzutu.
Ostatnio zmieniony śr kwie 22, 2009 07:22 przez Corelus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » czw kwie 23, 2009 23:42

Dołącze się. U mnie w mk2 takie coś się działo jak miałem przegub do wymiany w miejscu gdzie półoska wchodzi do skrzyni. Wymiana pomogła.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]

Awatar użytkownika
Corelus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corelus » pt kwie 24, 2009 09:45

Też to podejrzewałem.
Sprawa wyjaśniła się połowicznie. Głośne stukanie na biegu o którym pisałem to było niedokręcone koło !!! Jakis tydzień wcześniej zmieniałem z zimowych stalowych na letnie alu i jak twierdzi szef serwisu alufelgi tak mają że trzeba je naprawde dobrze dokręcić i sprawdzić kluczem dynamometrycznym siłę dokręcenia. Banalne ale podobno szukając przyczyny stukania spędzili 4 godziny pracy :)) więc skasowali mnie 40 PLN. Oczywiście koła zmieniałem tydzień wcześniej w tym samym warsztacie...

Natomiast leciutkie chrobotanie gdzieś ze skrzyni biegów które wyraźnie słychać w kabinie po zatrzymaniu się pozostało. Także sprawa sprzęgła lub bliskich mu elementów pozostaje nierozwiązana. Zdecydowałem że narazie będę z tym jeździł.



Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » pt kwie 24, 2009 17:47

Hmm. No ale dziwne że po wcisnięciu sprzęgła przestawało. Ja bym nigdy na to nie postawił, bo co ma sprzęgło do dokręcenia koła. Fakt ja kiedyś, wymieniając okładziny z tylu, spieszyłem się imię dokręciłem koła tylnego, i tak mi pukalo, tyle że ze wcisniętym sprzęgłen też.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]

Awatar użytkownika
SłaVWek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:14
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: SłaVWek » pt maja 01, 2009 20:12

witam
mam to samo w moim golfiku ma przejechane koło 200 tysi jak zatrzymam sie na biegu jałowym to słychac jest stukanie jak wcisnę pedał sprzegła przestaje.
co to dokładnie moze być. bo nie wiem od czego tu zacząć. po konsyltacji z mechanikiem doszlismy ze to coś w skrzyni. :grrr:



Morfeusz123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 01, 2009 23:28
Lokalizacja: Hecznarowice

Post autor: Morfeusz123 » sob maja 02, 2009 10:29

Moim zdaniem to łożysko dociskowe. W wielu samochodach się tak dzieje, kiedy mają już niemały przebieg. Zacznij od części, które są najtańsze i najmniej z nimi roboty, żeby to zmienić.



Awatar użytkownika
qba30dm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz gru 08, 2013 17:16
Lokalizacja: W-wa

Coś stuka w skrzyni ? Po wciśnieciu sprzęgła przestaje.

Post autor: qba30dm » czw maja 18, 2017 16:43

Cześć, u mnie problem jest taki, że jak puszczam sprzęgło to słyszę stuknięcie z okolic skrzyni biegów, podczas wciskania jest OK. Przebieg 150kkm, myślicie, że docisk lub łożysko? Dwumasa nie telepie, na wyłączonym silniku stuki nie występują.


# pozdrawiam

qba30dm


był Golf Mk6 2.0TDI CBAB
jest Audi A3 8P 1.9TDI BLS

Alek04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sie 17, 2019 09:31
Auto: Golf MK4 TDI AXR(101), skrzynia DRW, turbo GTB2260vk 220KM
Silnik: AXR

Re: Coś stuka w skrzyni ? Po wciśnieciu sprzęgła przestaje.

Post autor: Alek04 » sob sie 17, 2019 09:58

Jestem nowy na forum ale od dłuższego czasu korzystam z jego informacji i wiedzy jaką tu się znajduje. Niestety wiele tematów niema dokładnego wyjaśnienia problemów.

W moim przypadku golf 4 skrzynia drw. Problem polegał na uszkodzonym łożysku jednego z dwóch wałków głównych, którego poprzeczna bieżnia obracała się zamiast baryłki na niej i to dzwoniło.




P.S. W momencie puszczenia pedału sprzęgła łożysko oporowe nie dotyka widełek docisku i się nie obraca.


Golf MK4 TDI AXR(101), skrzynia DRW, turbo GTB2260vk 220KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 68 gości