Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt kwie 24, 2009 09:02

podsumowując mam szukać piątki z 4T, ATH lub CHD :?:
(któraś z tych skrzyń ma najdłuższa piątkę, czy wszystkie takie same)


lub cała skrzynia i sprzęgło z TDI :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 09:12

Quatro7, najdłuższe piątki mają skrzynie FF, FH, FJ, FN, więc jak chcesz samą piątkę zmienić to najlepiej z nich.
Te skrzynie co podałeś mają od nich minimalnie krótszą piątkę, ale ogólnie są dłuższe za sprawą długiego przełożenia głównego.
Quatro7 pisze:podsumowując
1. piątka z FF, FH, FJ, FN
2. cała skrzynia 4T, ATH, CHD
3. cały komplet (skrzynia + lewarek na linki + sprzęgło + pompka hydrauliczna pewnie z całymi pedałami) z TDI



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pt kwie 24, 2009 09:20

ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem wyzej ze ze skrzyni FF do mnie nie podejdzie sama piątka... ( :?: )


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 09:22

Podejdzie, FF to skrzynia typu 020 montowana w mk1.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt kwie 24, 2009 10:04

piori pisze:Najdłuższy piąty bieg (0,711) był w skrzyniach typu 020 z mk1: FF, FH, FJ, FN.
piątka z FN ma 0,76 tak na marginesie, a nie pomysleliscie ze przełozenia głowne tez odgrywaja role ? w FN ( ciezko dostepnej ) jest 3,89 , a w ACD , 4T juz jest 3,67 :) wiec jak mialaby byc ta V-tka z z FN , to nie wiadomo czy przy skroceniu głownego, to nie bedzie to samo co w ACD teraz juz ;)

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 10:17 am ]
tak dla porownania na FN przy 100 km na godzine obrotów na oponach 195/50/15 , bedzie okolo 2700 , na ACD jest jak juz wiemy okolo 3000 , a na 4T jest 2500 :)

ja bym polecał 4T , ja mam taka skrzynke u siebie , długie przelozenia, alee tragedii nie ma, w trasie przy 3000 to ja mam cos kolo 120 :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 10:18

guti pisze:piątka z FN ma 0,76
Dane techniczne biorę ze strony http://www.doppel-wobber.de , tam oczywiście też mogą być błędy. Według tej strony Quatro7 ma już w swojej skrzyni najdłuższe przełożenie główne, takie samo jak w 4T, a o wkładaniu skrzyni FN nikt nie pisał, tylko samego piątego biegu. Ale jak piszesz że jest krótki, to ta skrzynia jako dawca odpada.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt kwie 24, 2009 10:24

piori pisze:a o wkładaniu skrzyni FN nikt nie pisał, tylko samego piątego biegu
no , ale co Ci da sam piaty bieg ze skrzyni o innym przełozeniu głownym ?:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 10:42

guti, a jakie ma znaczenie przełożenie główne skrzyni w której kiedyś ten piąty bieg siedział? Ja chcę przełożyć tylko dwa tryby piątego biegu w których stosunek liczby zębów wynosi 0,711, a główna przekładnia będzie ze skrzyni ACD czyli 3,667. Taka skrzynia będzie nawet dłuższa (co prawda bardzo niewiele) niż 4T.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt kwie 24, 2009 10:56

ja nie wiem, ja tu tylko sprztam :) ja tylko wiem ze jak cos jest policzone dla innego przelozenia to nie musi koniecznie pasowac do innego :) moze zgrzytac, moze wyc, moze nie byc roznicy miedzy IV tym a V tym biegiem :) roze cuda sie dzieja , dlatego ja bym obstawial wymiane calej skrzyni a ta mozna sprzedac , bo chetni na krotkie skrzynki na pewno sie znajda :)
4T moze byc szybciej dostepna jak FN , no ale skoro ktos sie uprze, to nic sie nie zrobi :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 11:03

guti pisze:moze nie byc roznicy miedzy IV tym a V tym biegiem
Przy skrzyni ACD z piątką 0,711 byłoby raczej odwrotnie, tzn przełączając z IV na V brzmiałoby jakby ktoś ominął jeden bieg i zmienił o 2 do góry. Taki typowy nadbieg.
Jeżeli ma być minimum grzebania, to rzeczywiście najprościej zmienić całą skrzynię na 4T.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz kwie 26, 2009 00:29

kkolekk, Poczytaj o golfie mk2 AAZ użytkownika Apsik, on robił taką przekładkę u siebie, myślę, że jak ktośma słabą skrzynię to warto, jak dla mnie 4T jest zbyt "krótka" Przydałby się jej 6 bieg :)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz kwie 26, 2009 00:37

t0mal pisze:4T jest zbyt "krótka" Przydałby się jej 6 bieg
chyba najdłuzsza jaka byla montowana w 8V na przełozeniu 3,67 :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 26, 2009 02:17

guti pisze:t0mal napisał/a:
4T jest zbyt "krótka" Przydałby się jej 6 bieg
chyba najdłuzsza jaka byla montowana w 8V na przełozeniu 3,67 :)
nie wiem czy nie dłuższa jest FF (coś mi tak świta ale ręki sobie uciąć nie dam)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz kwie 26, 2009 08:33

prosze bardzo , to sa przełozenia FF

3.89 3.45 1.94 1.29 0.97 0.76


a to 4T


3.67 3.45 1.94 1.29 0.91 0.75


dla opon 195/50/15 przy predkosci 100 km/h na skrzyni 4T obroty silnika wynosza 2535 rpm

te same opony , ta sama predkosc , skrzynia FF = 2687 rpm ( przy przełozeniu 0,75) , ale jest tez przelozenie 0,71 i wtedy = 2543 rpm, przełozenie głowne
3,89 oczywisce, wiec jak widac, mimo ze przełozenia V-tego biegu sa mimimalnie rozne to dzieki przelozeniu głównemu obroty sie wiele nie zmiemiły . Nie zmienia to faktu, ze wedlug tych danych najdłuzsza jest 4T

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 8:34 am ]
To_mas, musiałbys kupic automata , jakbys sie zgodził zeby Ci cos uciąc :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości