Wymiana turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Wymiana turbiny

Post autor: patryk18 » czw kwie 23, 2009 20:23

Witam w najbliższym czasie chce sie zabrać za wymianę turbiny.
Może mi coś powiecie jak się do tego zabrać.
A i jest małe pytanie jak wyciągam turbo to wyciąga się je z kolektorem wydechowym bo u mnie wygląda to dziwnie te szpilki na łączeniu nie mają główek więc nie da się ich odkręcić
Obrazek



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » czw kwie 23, 2009 21:21

wystarczy ze odkręcisz turbinę od kolektora (jest mocowana na 4 śruby ) i odepniesz rurę wydechową od kolektora.kolektora nie wykręcisz puki nie wyjmiesz turbiny


jaru

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 23, 2009 22:50

te "szpilki " jak je określiłeś to śruby w rzeczywistosci i i żeby ja odkręcić potrzebujesz dwunastokątnej nasadki 12mm.
łby śrub są od dołu i jest trochę ciężko się do nich dostać ale nie jest źle.
można to bez kanału zrobić



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » czw kwie 23, 2009 22:50

no bo to jest koncowka szpilki, glowka jest po drugiej stronie otworu:) klucz 12mm 12stokatny, najprosciej caly kolektor wykrecic



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 23, 2009 23:02

mrozoo, w MK2 nie wykręcisz kolektora jak nie odkręcisz turba.w audi to da radę zrobic ale nie w mk2



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » czw kwie 23, 2009 23:04

arwam pisze:mrozoo, w MK2 nie wykręcisz kolektora jak nie odkręcisz turba.w audi to da radę zrobic ale nie w mk2
pardon, w gofrach sie jeszcze nie grzebalem :grin:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 24, 2009 00:51

arwam pisze:mrozoo, w MK2 nie wykręcisz kolektora jak nie odkręcisz turba.w audi to da radę zrobic ale nie w mk2
a da si tylko 3a sie troche nagimnastkowć :) niedawno odkręcałem k24 z JR :) z całym kolektorem (chyba ze źle pamiętam :P to sorki)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt kwie 24, 2009 01:29

Jak wygląda póżniej sprawa montowania nowej lub tej wyciągnietej turbiny chodzi mi o uszczelnienia , jakieś silikony wysokotemperaturowe czy co innego ?????


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt kwie 24, 2009 06:48

twardy, ,na łączeniu kolektora z turbem nie ma żadnej uszczelki.
Nie stosuje się także żadnych sylikonów,wystarczy wyczyścić powierzchnie i złożyć,równo dokręcając :food: .
Uszczelka występuje na łączeniu turbo-wydech :bigok:



Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » pt kwie 24, 2009 06:56

arwam pisze:te "szpilki " jak je określiłeś to śruby w rzeczywistosci i i żeby ja odkręcić potrzebujesz dwunastokątnej nasadki 12mm.
łby śrub są od dołu i jest trochę ciężko się do nich dostać ale nie jest źle.
można to bez kanału zrobić
możesz mi powiedzieć dokładnie w którym miejscu bo ja tam nic nie widze



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt kwie 24, 2009 07:02

patryk18 pisze:możesz mi powiedzieć dokładnie w którym miejscu bo ja tam nic nie widze
patryk18, wejdź do kanału i poświeć sobie lampą w okolicę turbo.Zobaczysz 4 łby 12stokątne śrub na klucz 12.
Są blisko siebie znajdziesz bez problemu.Przed odkręcaniem radzę zapuścić WD-40 i zostawić na kilka godzin.W przeciwnym wypadku możesz urwać tak jak ja (wszystkie 4) :grin:
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 07:04 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » pt kwie 24, 2009 08:31

OK dzieki za pomoc.


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pt kwie 24, 2009 09:08

Michaś_1977 pisze:twardy, ,na łączeniu kolektora z turbem nie ma żadnej uszczelki.
Nie stosuje się także żadnych sylikonów,wystarczy wyczyścić powierzchnie i złożyć,równo dokręcając :food: .
Uszczelka występuje na łączeniu turbo-wydech :bigok:
dokladnie, widac ze ta powierzchnia przylegania jest spolerowana na gladko tylko oczyscic i zlozyc :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości