Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr kwie 22, 2009 19:21

podniosłem dziś samochód.. zajrzałem pod skrzynie i na tym "kwadracie" pod skrzynią jest wybite:

ACD02

i pod tym jest taka duża cyfra 3


Obrazek

lenczek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt sty 27, 2009 19:48
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: lenczek » śr kwie 22, 2009 19:42

dodam tez moze od siebie, bo sprawdzalem dzisiaj, ze 100 km/h mam przy okolo 2100-2200 obrotach....(skrzynia ATH)



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr kwie 22, 2009 19:56

W AAZ MK3 montowane były skrzynie ATH i CHD o takich samych przełożeniach
dla przykładu, z obliczeń [opony 14'' profil 60]
4 bieg 2k RPM 65km/h
4k RPM 130km/h

5 bieg 2k RPM 79,5km/h
4k RPM 159km/h


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 22, 2009 23:36

Quatro7,

odsyłam do tematu:
ACD
Ostatnio zmieniony śr kwie 22, 2009 23:39 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr kwie 22, 2009 23:55

Quatro7 pisze:ACD02
No i wszystko jasne, skrzynia z mk2 i to dość stara, o krótkich przełożeniach. Dane z http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html :
ACD 020 5-Gang 08/85 - 07/89 3,455 2,118 1,444 1,129 0,894 3,667
I wykresik prędkości dla tej skrzyni, 100km/h przy 3000rpm:
Obrazek



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw kwie 23, 2009 07:19

gdzie one były montowane :?:
w mk2 gti :?:


jakbym chciał zamienic skrzynie to najlepiej szukać ATH lub CHD :?:
czy na przykład samą piątkę mogę zmienić :?:
Ostatnio zmieniony czw kwie 23, 2009 07:20 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 23, 2009 08:36

Quatro7 pisze:jakbym chciał zamienic skrzynie to najlepiej szukać ATH lub CHD
czy na przykład samą piątkę mogę zmienić
Najlepiej szukac CHD lub 4T
można samą piątkę przełożyć ze skrzyni 4T lub FF



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw kwie 23, 2009 08:41

a co sie bardzij opłaca :?:

i jak już zmieniać to na której skrzyni będą najniższe obroty przy najwyzej predkosci na piatce :?:
Ostatnio zmieniony czw kwie 23, 2009 09:13 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw kwie 23, 2009 09:50

Quatro7, Twoja skrzynia ma długie przełożenie główne, więc można, jak napisał arwam, zmienić sam piąty bieg. Wtedy będziesz miał dotychczasowe cztery krótkie biegi do sprintu i długą piątkę na trasę. Najdłuższy piąty bieg (0,711) był w skrzyniach typu 020 z mk1: FF, FH, FJ, FN.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw kwie 23, 2009 10:02

moze ktoś z Was ma na sprzedaż taką piątkę :?: :helm:

i jak jest różnica miedyz piatką z 020 a piatką z serii TD z mk3 :?:
Ostatnio zmieniony czw kwie 23, 2009 10:05 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 23, 2009 11:48

i jak jest różnica miedyz piatką z 020 a piatką z serii TD z mk3
piątka od 02A nie nada się od 020



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw kwie 23, 2009 12:00

aha.. czyli tylko piatka z ATH lub CHD mnie ratuje... :?:

lub cała skrzynia i te dy najlepiej szukac skrzyni... której :?:


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 23, 2009 21:05

lub cała skrzynia i te dy najlepiej szukac skrzyni... której
jak już całą skrzynię szukać to ja na twoim miejscu zainwestował bym w sprzęgło od TDI i skrzynię od też od TDI



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 07:59

Quatro7 pisze:i jak jest różnica miedyz piatką z 020 a piatką z serii TD z mk3 :?:
arwam pisze:piątka od 02A nie nada się od 020
Chyba zaszło tu jakieś nieporozumienie. Quatro7, seryjna skrzynia z 1.9TD to jest właśnie 020, to jest taka "rodzina" skrzyń. Występowały one w mk1, mk2 (oprócz G60 i silników pochylonych "do przodu") i niektórych mk3 (poza silnikami TDI, VR6 i pewnie jakimś jeszcze), są sterowane sztywnym cięgłem a sprzęgło jest na linkę.
02A to rodzina nowszych, lepszych skrzyń, z większym sprzęgłem sterowanym hydraulicznie i występujące z dłuższymi przełożeniami. Nie da się raczej mieszać "bebechów" między 020 i 02A.

Więc albo kombinujesz coś ze starym typem skrzyni (zakładasz długą piątkę albo całą dłuższą skrzynię czyli 4T) zostając przy obecnym sprzęgle i jego sterowaniu, albo wywalasz wszystko i zakładasz mocniejszy i "dłuższy" zestaw z TDI - opcja zalecana, jeśli przechodzisz na "ciemną stronę mocy" (czytaj Batory :helm: )



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości