Nie działa licznik ... wymiana impulsatora nic nie dała

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Nie działa licznik ... wymiana impulsatora nic nie dała

Post autor: stania-PL » śr kwie 22, 2009 13:21

Witam !
Przestał działać licznik, zmieniłem impulsator na drugi (orginał VW - sprawny) Nic nie dało, bezpieczniki wszystkie ok - sprawdzałem probówką, zegary działają - Test licznika na VAGU ... Co to jeszcze może być bo nic nie przychodzi mi do głowy.

Licznik ma różne fazy czasami działa normalnie nagle spada i nie działa wogole, czasami na postoju skacze na różne prędkości. Przy tym opada na każdym zakręcie wskaźnik od paliwa.
Usterka typowa dla impulsatora lub zjarany bezpiecznik nr 7 ale światła wstecznego działają, jak również bezpiecznik jest dobry.

Poradzcie bo ręce opadają ...


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » śr kwie 22, 2009 15:39

stania-PL, na 100% masz uwaloną gdzieś wiązke elektryczna od impulastora. Tez to przerabiałem u siebie - okazało sie ze konektor w kostce sie "zmęczył" po wstawieniu nowego juz jest ok.



rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » śr kwie 22, 2009 15:46

miałem podobny problem z licznikiem jak rozebrałem to się okazało ze przepaliła sie jedna ścieżka w tej całej elektronice teraz czekam na nowy licznik, na vagu tez mi wyskakiwał błąd impulsatora to przez niego mógł sie zjarać licznik?

Scientist, co to jest i gdzie ten "konektor w kostce" ?



Awatar użytkownika
Scientist
Forum Master
Forum Master
Posty: 1245
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 20:41

Post autor: Scientist » śr kwie 22, 2009 16:44

rafik_xx, ten konektor to hm ten taki metalowy pin do którego masz przyczepiony/przylutowany kabel idący w wiązce, do impulstora idą 3 - ale nie koniecznie tam musi być problem - trzeba by przejrzec cała drogą po której idzie owa wiązka.

Mi tez ostatnio popaliły sie ścieżki w liczniku padło MFA/Wskaznik paliwa/Wskaznik temp. płynu. Po konsulatacjach z Gregiem na 99% jest to wina braku masy, ale nie wiem, nie rozbierałem tego jeszcze.



greg

Post autor: greg » śr kwie 22, 2009 23:23

zostałem wywołany do tablicy więc powiem
Według mnei jest to usterka impulsatora - ale usterka może być spowodowana niesprawnym impulsatorem lub uszkodzona wiązką. Więc skoro zamieniany impulsator daje ten sam objaw to bierzemy miernik w łapkę i odpinamy wtyczkę impulsatora
pin 1 - kabel czarno/biały idzie do wtyczki T10a/2 a następnie do bezpiecznika 2 lub 7 (zależy od rocznika)
pin 2 - kabel biało/niebieski idzie do wtyczki T10a/10 a następnie jako kolor zielony do niebieskiej wtyczki zegarów pin 28
pin 3 - kabel brązowy idzie do wtyczki T10a/7 a następnie do masy

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 11:24 pm ]
sprawdź tą wtyczkę obok silnik a10 pinowa



Przemek512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:04
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Przemek512 » czw kwie 23, 2009 08:48

Witam
Mam problem z licznikiem w mk4 tdi i pomyslalem ze przylacze sie do tematu. Mianowicie od pewnego czasu pokazuje mi predkosc nizsza od faktycznej Tj. jechalem 100km/h kolega jechal za mna a6 c4 tdi i mial 118km/h Kiedys pod navigacja bylo tak:
jade 180km/h na liczniku mk4 u mnie a navi pokazuje 172km/h, teraz jest na odwrot
Jade 140km/h a navi pokazuje 169/170km/h
mierzylem odleglosc na slupkach przy drodze kltore sa co 100metrow Wiec dojechalem do slupka skasowalem licznik od 0 i po przejechaniu prawie dwoch nastepnych slupkow tj 200metrow u mnie wskakiwalo 100 metrow na liczniku. Podlaczylem pod vaga zrobilem test licznika i zero bledow. Licznik oszukuje mi od ok miesiaca, dzieki temu zarobilem 4 pkt karne za przekroczenie szybkosci:) Czy to jest wina samego licznika czy moze impulsator jakis lub jakas inna usterka?
Prosze o pomoc
Pozdrawiam

[ Dodano: 23 Kwi 2009 09:22 ]
czy taki jest impulsator u mnie w samochodzie? mk4 tdi ajm byl teraz jest asz 2000r pd
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw kwie 23, 2009 09:41

w twoim wypadku to może byc wina kół,lub złego kodowania licznika



Przemek512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:04
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Przemek512 » czw kwie 23, 2009 09:57

Koła mam r15 195/65 wydaje mi sie ze tak zaczelo sie dziac po piewszym polaczeniu z vagiem Polski vag4.9 Byly problemy z polaczeniem a jak sie polaczyl to potem na 90% licznik przeklamuje Co teraz moge z tym zrobic?



rafik_xx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafik_xx » czw kwie 23, 2009 12:15

ja dziś odizolowałem całą wiązkę z której przewody idą do większości czujników,wtryskiwaczy i m.in. do impulsatora i oto co zobaczyłem:

Obrazek

w kilku kablach przetarta izolacja i stykały się ze sobą, kilka przerwanych m.in. jeden idący do impulsatora i myślę ze to główna przyczyna popalenia się ścieżek w liczniku i "wariowania" całej elektroniki



greg

Post autor: greg » czw kwie 23, 2009 14:34

rafik_xx pisze:a dziś odizolowałem całą wiązkę z której przewody idą do większości czujników,wtryskiwaczy i m.in. do impulsatora i oto co zobaczyłem:
ha czyli miałem rację
greg pisze:usterka może być spowodowana niesprawnym impulsatorem lub uszkodzona wiązką.



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » pt kwie 24, 2009 20:46

greg pisze:zostałem wywołany do tablicy więc powiem
Według mnei jest to usterka impulsatora - ale usterka może być spowodowana niesprawnym impulsatorem lub uszkodzona wiązką. Więc skoro zamieniany impulsator daje ten sam objaw to bierzemy miernik w łapkę i odpinamy wtyczkę impulsatora
pin 1 - kabel czarno/biały idzie do wtyczki T10a/2 a następnie do bezpiecznika 2 lub 7 (zależy od rocznika)
pin 2 - kabel biało/niebieski idzie do wtyczki T10a/10 a następnie jako kolor zielony do niebieskiej wtyczki zegarów pin 28
pin 3 - kabel brązowy idzie do wtyczki T10a/7 a następnie do masy

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 11:24 pm ]
sprawdź tą wtyczkę obok silnik a10 pinowa
Dzięki Kolego fachowy opis, myślę, że teraz dam sobie radę :)
ja dziś odizolowałem całą wiązkę z której przewody idą do większości czujników,wtryskiwaczy i m.in. do impulsatora i oto co zobaczyłem:
:crazy: :crazy: MASAKRA


<wymoderowano>

greg

Post autor: greg » sob kwie 25, 2009 00:02

Przemek512, zmień kodowanie licznika



Przemek512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:04
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Przemek512 » wt kwie 28, 2009 07:24

a czy pod vagiem z vag comem 311-2 moge zmienic kodowanie licznika ?



greg

Post autor: greg » wt kwie 28, 2009 14:03

można



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości