Geometria przed czy po?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Geometria przed czy po?
Zmieniłem sobie ostatnio koła na zimowe i chcę ustawić całą geometrię. Dość mocno mam już jednak zużyty prawy przegub zewnętrzny. W zwiazku z tym pytanie: Czy najpierw zmienić przegub, czy mogę to zrobić później i jeśli tak czy to nie rozkalibruje mi ustawienia. Druga rzecz: W Golfach GT i GTI kąt pochylenia kół jest trochę większy niż standardowo. Czy mechanikowi trzeba o tym mówic, czy sam będzie wiedział ?
ty żeby wymienić łozyska z przodu musiałeć wykręcić całą piastę na zewnątrz, czyli rozpiołeś McPersona od piasty koła a tam jest regulacja kąta pochylenia koła, dlatego musiałes po tej robocie robic geometrię.moment pisze:ja u siebie wymieniałem łożyska z przodu i niby terz nie powinno sie przestawic a jednak musiałem ustawiać na nowo więc moje zdanie jest takie po co ewentualnie płacić 2 razy za to samo, a co do wodelu to lepiej mu przyp[omnij . posdro;)
Przy wymianie przegubu nie rusza się tych śrub wogóle, wystarczy tylko odkręcic i wybić sworzeń wahacza ze zwrotnicy i wybić drążek kierowniczy ze zwrrotnicy, żeby cała kolumne McPhersona uwolnic żeby dało sie na tyle ja odciągnąć w bok żeby półoś wyjechała z piasty, a potem przy montażu wszystko wchodzi na swoje miejsce i regulacja nie jest potrzebna.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
pracowałem w stacji kontroli pojazdów, więc moje wywody są poparte doświadczeniem a nie domysłami - ale masz troche racji, zrobic geometrie na samym końcu i wtedy na 200% wszystko jest OK, a jak kolega zrobi geometrie przed wymiana przegubu to "tylko" bedzie pewny na 100% hehehehehehTomasz Żaguń pisze:Ja uważam że lepiej po i mieć pewność do końca
Pozdrawiam
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
no troche miał racji, bo wszystko zalezy w jaki kto sposób demontuje wszystko pokolei zanim wymieni przegub - jakie elementy odkręca po drodze! Ogólna zasada jest taka że jeżeli wymienia się jakikolwiek element przedniego zawieszenia po tym zawsze trzeba przynajmniej sprawdzic geometrię! Poza tym kolega wyżej pisał że jeździ u auto prosto to kiedy ma sprawdzać geometrię? Jezeli autko jedzie prosto, nie ściąga w zadną stronę nie zachowuje sie dziwnie w zakrętach i nie ma niepokojących sladów nierównego zuzywania na oponach, to geometria jest w porządku, ale jeżeli ktos ma ochotę to mozna przynajmniej raz w roku poojechac do kontroli geometrii!Fox_00 pisze:Natomiast ja jak pojechałem na ustawienie geometrii z popsutym przegubem to gościu mi powiedział ze nic nie będzie robił bo jak będą mi zakładali nowy przegub to się własnie geometria może zmienić... i cholera wie jak to rzeczywiście jest :
U mnie było tak, że zero ciągnięcia w którąkolwiek stronę. Mogę cisnąć ile fabryka dała (a raczej co z fabryki zostało), nie zciąga, nie bije, nie kosi, ale letniaki to po zewnętrznej krawędzi nie mają więcej gumy niż balony sylwestrowe. Inaczej jest ze zbieżnością, a co innego cała geometria bo to chyba dwa różne pojęcia. Mylę się?
A i tak zrobię to po wypłacie bo na razie jestem pusty jak bęben afrykański i napiszę o wrażeniach. (Tzn. ustawię GEOMETRIĘ)
A i tak zrobię to po wypłacie bo na razie jestem pusty jak bęben afrykański i napiszę o wrażeniach. (Tzn. ustawię GEOMETRIĘ)
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości