1.3 nie nagrzewa się
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.3 nie nagrzewa się
Drodzy Koledzy!
Wiem że na ten problem powstało już parę postów jednak żadnej konkretnej odpowiedzi się nie doszukałem.
Mianowicie, mój mk2 1.3 NZ nie nagrzewa się dostatecznie w czasie jazdy. Do pierwszej kreski na wskaźniku strzałka porusza się dość szybko ale dalej nie idzie. Na 90 stopni silnik zdaje się nagrzewać tylko w czasie dłuższego postoju ale zaraz po ruszeniu strzałka znowu cofa się na pierwszą kreskę. Nigdy wcześniej tak nie miałem. Wg mnie wygląda to tak jakby termostat za wczesnie się otwierał i w związku z tym silnik szybciej się chłodził. Ale czy to możliwe?
Wymieniłem już 2 termostaty: jeden firmy Vernet, a teraz założyłem Wahler. Na obu są takie same objawy. Ponad to wymieniłem czarny czujnik w krućcu wody, który odpowiada za wskazania na tablicy rozdzielczej. Więcej pomysłów co mogę wymienić już nie mam dlatego proszę o pomoc bo nie chcę jeździć na niedogrzanym silniku.
Z góry dzięki za wszelkie wypowiedzi
Pozdrawiam
Jahim
Wiem że na ten problem powstało już parę postów jednak żadnej konkretnej odpowiedzi się nie doszukałem.
Mianowicie, mój mk2 1.3 NZ nie nagrzewa się dostatecznie w czasie jazdy. Do pierwszej kreski na wskaźniku strzałka porusza się dość szybko ale dalej nie idzie. Na 90 stopni silnik zdaje się nagrzewać tylko w czasie dłuższego postoju ale zaraz po ruszeniu strzałka znowu cofa się na pierwszą kreskę. Nigdy wcześniej tak nie miałem. Wg mnie wygląda to tak jakby termostat za wczesnie się otwierał i w związku z tym silnik szybciej się chłodził. Ale czy to możliwe?
Wymieniłem już 2 termostaty: jeden firmy Vernet, a teraz założyłem Wahler. Na obu są takie same objawy. Ponad to wymieniłem czarny czujnik w krućcu wody, który odpowiada za wskazania na tablicy rozdzielczej. Więcej pomysłów co mogę wymienić już nie mam dlatego proszę o pomoc bo nie chcę jeździć na niedogrzanym silniku.
Z góry dzięki za wszelkie wypowiedzi
Pozdrawiam
Jahim
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 08:01 przez Jahim, łącznie zmieniany 1 raz.
bez nerwów kolego ...
to nic groźnego ja mam mk2 na silniku 1.6 benzyna i mam to samo zima wskaźnik nawet nie wychodził po za białe wskazanie teraz jak juz mamy cieplej to tylko gdy stoję np. na światłach temperatura mi wzrasta ... jesli nabierzesz jakieś tam prędkości temp spada od samego przepływu powietrza ... spoko ja tez panikowałem zmieniałem olej itp bo sie balem ze kiedyś mi sie zagotuje na skrzyżowaniu ale pamiętaj jest jeszcze wentylator który sie załącza chyba od 110 stopni ... pozdrawiam-M-A-T-I-
to nic groźnego ja mam mk2 na silniku 1.6 benzyna i mam to samo zima wskaźnik nawet nie wychodził po za białe wskazanie teraz jak juz mamy cieplej to tylko gdy stoję np. na światłach temperatura mi wzrasta ... jesli nabierzesz jakieś tam prędkości temp spada od samego przepływu powietrza ... spoko ja tez panikowałem zmieniałem olej itp bo sie balem ze kiedyś mi sie zagotuje na skrzyżowaniu ale pamiętaj jest jeszcze wentylator który sie załącza chyba od 110 stopni ... pozdrawiam-M-A-T-I-
www.vagjarocin.pl
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
a ogrzewanie masz OK?? Wentylatory się włączają jak się nagrzeje??Jahim pisze:Więcej pomysłów co mogę wymienić już nie mam dlatego proszę o pomoc bo nie chcę jeździć na niedogrzanym silniku.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
no ja tez mialem NZ-a i wiem ze tak byc nie powinno. Jedynie w trasie w zimie moze Ci temp spasc ale nie jak jest cieplo. Dziwne ze to nie wina termostatu u mnie wymiana pomogła. Nie wiem co Ci doradzić ale wiem ze tak byc nie powinno ze jezdzisz z niedogrzanym silnikiem. A czujnik temp. wymieniles na nowy?
moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
Re: 1.3 nie nagrzewa się
Jahim, pozostaje Ci tylko wymienić czujnik płynu chłodniczego (niebieski, ten z lewej).
W moim NZ temp 90'C stoi w pionie po 5km (wymiana termostatu prawie miesiąc temu na WAHLER'A) i nie ma zamiaru opaść, nawet przy duużych wiatrach po chłodnicy czy wcześniejszych mrozach
W moim NZ temp 90'C stoi w pionie po 5km (wymiana termostatu prawie miesiąc temu na WAHLER'A) i nie ma zamiaru opaść, nawet przy duużych wiatrach po chłodnicy czy wcześniejszych mrozach
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 16:30 przez PiotrekCL, łącznie zmieniany 2 razy.
silnik najefektywniej pracuje w 88-90'Cdani3lo pisze:a wlasnie powiedzcie mi czemu jest zle jak wczesnie sie wlacza wentylator? teoretycznie lepiej jak jest silnik bardziej schladzany.
silnik dobrze chłodzony a niedogrzany to co innego
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 17:33 przez PiotrekCL, łącznie zmieniany 1 raz.
nic nie stoi na przeszkodzie, zacznij od termostatu - z pozoru może być w dobrym stanie, natomiast podczas wymiany okazuje się że przeżył swojedani3lo pisze:nom niedogrzany Mi np temp trzyma 70 stopni caly czas. Mam MK3 1.8 90Km ABS.
I własnie troche duzo pali. Ale teraz wiem czemu. Jest podawana wieksza dawka paliwa. Ale teraz pytanie co za to odpowiada? czujnik temp wody? czy termostat?
skoro rusza się na 70 stopni, podejrzewam że czujnik jest OK ( u mnie było to samo)
Zacznij od małego testu. Odpal golfa gdy jest zimny, otwórz maskę i macaj 2 węże - jeden górny dochodzący do silnika od chłodnicy i dolny. Dolny ma być zimny, górny po kilku minutach pracy na biegu jałowym gorący.
Dopiero gdy górny osiągnie gorąco, dolny powinien się nagrzewać.
Jeśli węże nagrzewają się jednakowo lub dolny jest ciepły od razu - do wymiany termostat.
Zawsze możesz przy odrobinie czasu sam go sprawdzić, wymontować, sprawdzić jego stan oraz oringu, który znajduje się na nim (czarnej uszczelki)
Zapewne masz go cały czas otwarty i puszcza zimny płyn na duży obieg, przez co silnik nie może się dogrzać
sprawdź węże jak napisałem, jak nie termostat to mykaj po czujnik - możliwe że jest kopnięty i podaje, ze silnik jest ciepłydani3lo pisze:tak ale dodam ze jak jest silnik jest zimny to nierowno pracuje pochodzi z ok 30 sek i jest ok. Ale gdy przerywa i odepne czujnik temp wody to przestaje i pracuje rowno.
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 17:50 przez PiotrekCL, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112112dani3lo pisze:w ktorym miejscu znajduje sie ten termostat?
jak nie masz wspomagania, to omiń tamten punkt i wszystko masz dokładnie opisane
(nie musisz też zdejmować pompy wody czy alternatora jak tam pisze)
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 17:54 przez PiotrekCL, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 244 gości