czujnik temperatury powietrza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik temperatury powietrza
Witam,tak jak w temacie,silnik 1.8 ABS,auto było podłączane pod Vag-a i wyskoczył bład czujnika temp powietrza [znajduje sie w podstawie wtrysku] i błąd czujnika Halla[ o dziwo bo auto poza wysokim spalaniem dobrze jezdzi] ,na chwile obecna pali ok 15-17 l Pb[auto bez gazu] ,według mnie powodem wysokiego spalania jest owy czujnik temp,i teraz mam pytanie czy dobrze mysle? wie ktos gdzie można nabyc przez siec taki czujnik?szukałem ale bez rezultat,ostatecznoscia bedzie zakup używanego wtrysku z szrotu kompletnego.pozdrawiam i dzieuje za wszelkie sugestie
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 08:04 przez steyr, łącznie zmieniany 1 raz.
- dani3lo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 737
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
- Lokalizacja: Radomsko [ERA]
- Kontakt:
Jak sie zachowuje sie na zimnym?? jakie ma oobroty czy nierowno pracuje czy jest ok? taki masz czujnik czujnik
[ Dodano: 20 Kwi 2009 19:54 ]
Ja tez mam 1,8 ABS spala mi 11-12l w miescie ale mam zrabany czujnik trmp wody bo jak jest zimny to nierowno pracuje pozniej sie uspokaja ale trzyma obroty na poziomie 1200-1000
[ Dodano: 20 Kwi 2009 19:54 ]
Ja tez mam 1,8 ABS spala mi 11-12l w miescie ale mam zrabany czujnik trmp wody bo jak jest zimny to nierowno pracuje pozniej sie uspokaja ale trzyma obroty na poziomie 1200-1000
heh kurcze,auto jest znajomego,niepowiem ci czy taki czujnik jest jak pokazujesz,wiem ze obroty mu falowały troche ale nieznacznie
[ Dodano: 20 Kwi 2009 20:15 ]
chodzi o ten czujnik jak na zdjeciu:klikaj tutaj
pozycja nr 2 na obrazku
[ Dodano: 20 Kwi 2009 20:15 ]
chodzi o ten czujnik jak na zdjeciu:klikaj tutaj
pozycja nr 2 na obrazku
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 20:17 przez steyr, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
steyr, na tej ruskiej stronie http://volkswagen.msk.ru/ znajdziesz fotoporadę jak prowizorycznie zastąpić go czujnikiem płynu chłodzącego. Termistor jest identyczny. Więc albo robisz rzeźby albo kupujesz na szrocie całość.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ok,ruskiego nieumie,jutro pomysle bo dzisiajPaweł Marek pisze:steyr, na tej ruskiej stronie http://volkswagen.msk.ru/ znajdziesz fotoporadę jak prowizorycznie zastąpić go czujnikiem płynu chłodzącego. Termistor jest identyczny. Więc albo robisz rzeźby albo kupujesz na szrocie całość.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
mam taki czujnik zdemontowany z przepustnicy od ABS-a razem z wtryskiem i TPS-em jak cie interesuje to na priva napisz, a propo możesz podać wartości oporu przy danej temperaturze to zweryfikujemy czy napewno jest uszkodzony, pomierz rezystancję czujnika (2-3 pin) przy odpiętej wtyczce, przy 20st powinna być w kiloomach
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
ok pomierze ale przez weekend jak bede miał auto dostepne tak sie dopytam co by jeszcze przy okazji można było sprawdzic,pomierzyc?
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 11:07 przez steyr, łącznie zmieniany 1 raz.
pomierzyć wartości TPSu znajdziesz na forum, przeczyścić przepustnice, sprawdzić tak samo czujnik temperatury cieczy, wtryskiwacz może lać (sprawdza sie czy po zgaszeniu silnika kapie z niego), na koniec do sprawdzenia sonda lambda
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 11:51 przez T.O.B.I., łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
testerem specjalnym do sond lub oscyloskopem, ale to na sam koniec zostawcie
[ Dodano: 21 Kwi 2009 13:33 ]
a propo oba czujniki temperatury powietrza i płynu chłodniczego powinny mieć podobne wartości oporu przy tej samej temperaturze, czujnik płynu ma jeszcze dodatkowy czujnik co podaje na zegary (4 piny razem)
[ Dodano: 21 Kwi 2009 13:33 ]
a propo oba czujniki temperatury powietrza i płynu chłodniczego powinny mieć podobne wartości oporu przy tej samej temperaturze, czujnik płynu ma jeszcze dodatkowy czujnik co podaje na zegary (4 piny razem)
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 167 gości